Strona 53 z 142 PierwszyPierwszy ... 3434445464748495051525354555657585960616263103 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 521 do 530 z 1417

Temat: Wybór opon letnich. Prosze o opinie:)

  1. #521
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    Miałem turanzy w mito,na deszczu ok,szybsza jazda w zakrętach to ciągły pisk

    wysłane z Xperia Tablet Z
    Q2,K&N,BREMBO ORO,TAROX 114 CORSA,OZ ULTRALEGGERA 18',BRIDGESTONE POTENZA ADRENALIN,GOODRIDGE,SEBRING,BILSTEIN B14 PSS,MILLERS CFS

  2. #522
    awazruk
    Gość

    Domyślnie

    Odnośnie Pirelli P Zero Nero na takich własnie kupiłem GT ale 2 mają wyżarte boki i są wyząbkowane. Podobno to od Q2. Myślicie, że to możliwe? Założyłbym sobie te GT, ale się waham ciągle...

  3. #523
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Zakładaj P7 cinturato zamiast P zero nero. Mam w 147 i to świetne opony.

    Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

  4. #524
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Mam u siebie Potenze Adrenalin w rozmiarze 205/45R16 87W XL. Opony jeżdżą na aucie FWD o mocy circa 220KM i masie 1350kg.

    Opona mało komfortowa bo ma BARDZO twardą ściankę boczną. W stosunku do zimowych Kumho 205/50R15 ma się wrażenie że gdyby na drodze leżała moneta to można by poczuć czy leży orłem czy reszką w górę
    Głośność jak dla mnie akceptowana, ale nie jest ona dla decydującym czynnikiem.
    Przyczepność na suchym świetna, ale musiałem trochę eksperymentować z ciśnieniem powietrza. Obecnie jeżdżę na 1,9 przód/1,7 tył lub 2,1/2,0 do toczenia się w korkach. Opona przewidywalna, auto jest nadsterowne. Wysoka precyzja prowadzenia, szczególnie przy szybkiej zmianie kierunku.

    Na mokrym jest dobrze ale trzeba się pilnować. Opona robi to co się jej każe i wybacza mało błędów. Sprowokowana do poślizgu np próbą hamowania w środku zakrętu ustawi auto bokiem.

    Generalnie te opony z racji konstrukcji stosunkowo późno tracą przyczepność, ale również samo przejście w poślizg jest szybkie. Jeśli kierowca nie będzie tego świadomy to na mokrym gdzie to zjawisko się potęguje może być BARDZO niemiło zaskoczony. W moim wypadku skończyło się to już 3 razy malowniczym spinem i zatrzymaniem w kierunku przeciwnym do tego w którym zmierzałem.

    Innymi słowy: opona typowo do upalania.

  5. #525
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Zakładaj P7 cinturato zamiast P zero nero. Mam w 147 i to świetne opony.
    Miałem obydwie Pirelki i napiszę tak - P7 to świetne opony do "normalnej" jazdy. W porównaniu do PZero są cichsze, bardziej komfortowe (ale max o 2%) zużywają się wolniej no i są tańsze. PZero to genialna przyczepność, genialne hamowanie i genialna precyzja prowadzenia. Opona POEZJA!!! Droga ale warta swojej ceny, zużywa się szybko ale jak ktoś będzie jeździł na innych oponach w taki sposób na jaki pozwala PZero to o ile wcześniej nie odda samochodu do kasacji to jego opony wyzioną ducha szybciej od Pirelek. Co do ząbkowania to może się zdarzyć ale przy luzach w zawieszeniu bądz źle ustawionej geometrii. Czy Q2 może mieć na to wpływ nie mam pojęcia.

    Podsumuje je tak: P7 genialne do "grzecznej" jazdy. PZero genialne jeżeli lubisz trochę poszaleć. Ja polecam obydwie.

  6. #526
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Mam u siebie Potenze Adrenalin w rozmiarze 205/45R16 87W XL. Opony jeżdżą na aucie FWD o mocy circa 220KM i masie 1350kg.

    Opona mało komfortowa bo ma BARDZO twardą ściankę boczną. W stosunku do zimowych Kumho 205/50R15 ma się wrażenie że gdyby na drodze leżała moneta to można by poczuć czy leży orłem czy reszką w górę
    Głośność jak dla mnie akceptowana, ale nie jest ona dla decydującym czynnikiem.
    Przyczepność na suchym świetna, ale musiałem trochę eksperymentować z ciśnieniem powietrza. Obecnie jeżdżę na 1,9 przód/1,7 tył lub 2,1/2,0 do toczenia się w korkach. Opona przewidywalna, auto jest nadsterowne. Wysoka precyzja prowadzenia, szczególnie przy szybkiej zmianie kierunku.

    Na mokrym jest dobrze ale trzeba się pilnować. Opona robi to co się jej każe i wybacza mało błędów. Sprowokowana do poślizgu np próbą hamowania w środku zakrętu ustawi auto bokiem.

    Generalnie te opony z racji konstrukcji stosunkowo późno tracą przyczepność, ale również samo przejście w poślizg jest szybkie. Jeśli kierowca nie będzie tego świadomy to na mokrym gdzie to zjawisko się potęguje może być BARDZO niemiło zaskoczony. W moim wypadku skończyło się to już 3 razy malowniczym spinem i zatrzymaniem w kierunku przeciwnym do tego w którym zmierzałem.

    Innymi słowy: opona typowo do upalania.
    Potenza zwykła też jest cholernie twarda,225/45/17 czuć wszystko,ale trzeba powiedzieć ze trzyma dobrze

    wysłane z Xperia Tablet Z
    Q2,K&N,BREMBO ORO,TAROX 114 CORSA,OZ ULTRALEGGERA 18',BRIDGESTONE POTENZA ADRENALIN,GOODRIDGE,SEBRING,BILSTEIN B14 PSS,MILLERS CFS

  7. #527
    Użytkownik Świeżak Avatar Damianosl
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    164

    Domyślnie

    Czy indeks nośności ma tak naprawdę duże znaczenie? Czy rzeczywiście do 159 trzeba ładować oponki 98?? Mam na oku kilka oponek ale wszystkie są 94. Na zimowkach okazuje się ze tez mam 94, poprzedni właściciel tez na letnich miał 94 i nic się nie dzieje.

    Wysłane z mojego FreeTAB 9000 IPS IC przy użyciu Tapatalka

  8. #528
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    AR 159 2,4 JTDm+ SW Exclusive
    Postów
    99

    Domyślnie

    przy 2,4 nawet bym się nad niczym innym nie zastanawiał...

  9. #529
    Użytkownik Świeżak Avatar Damianosl
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    164

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matras Zobacz post
    przy 2,4 nawet bym się nad niczym innym nie zastanawiał...

    chodzi o mase auta ??, o moc motoru??

    co się może stać przy niższych indeksach?

  10. #530
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    AR 159 2,4 JTDm+ SW Exclusive
    Postów
    99

    Domyślnie

    masa to raz, a moc auta to dwa... to jest bezpieczeństwo i ja bym nie ryzykował
    te z indeksem 94 raczej nie będą XL

Podobne wątki

  1. PIRELLI P6 185 65 R15 88H komplet opon letnich
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 09:28
  2. Prosze o pomoc w wyborze opon letnich
    Utworzone przez gremar90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 11:06
  3. Wybór opon letnich
    Utworzone przez patryk_wey w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 22:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory