Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Rozporka do GT 1.9

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lason
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław/Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    58

    Domyślnie Rozporka do GT 1.9

    Cześć, jak w temacie, ma ktoś z was rozpórkę(przednią-nie wiedziałem nawet,że są jakieś tylne, ale chodzi mi o tę pod maską)? Przeczyałem w jednym z postów,że dużo daje nie tylko względem sportowej jazdy,ale nawet przy codziennej, plastiki nie trzeszczą i trzymanie auta wyraźnie odczuwalne. Ale praktycznie tylko jeden post na ten temat, ma może ktoś jeszcze? coś jest w stanie powiedzieć? ile zapłacił i czy warto?
    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    powered by CONMIR
    Auto
    AR GT 1 i 9
    Postów
    193

    Domyślnie

    dobrze ze ten watek poruszyles

    jestem ciekaw jak ze sztywnoscia nadowzia iprowadzeniem,czy roznica jest odczuwalna

    czy wiele wnosi rozporka
    czy mniej w aucie trzeszczy

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, AR GT 3.2 V6, Giulia Veloce Q4
    Postów
    74

    Domyślnie

    Posiadam aluminiową rozpórkę NOVITEC-a i po jej montażu zauważyłem lekką poprawę reakcji samochodu na ruchy kierownicy. Nie jest to jakaś drastyczna zamiana ale przy próbach pokonania ciasnych zakrętów na niskoprofilowych oponach zauważyłem poprawę. Jeśli chodzi o skrzypienia wnętrza to się niestety nie wypowiem bo nie zauważyłem tu żadnej zmiany – tzn. nie skrzypiało przed ani po montażu rozpórki.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lason
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław/Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    58

    Domyślnie

    Przy gt 3.2 v6 to rozpórka wiadomo ,że się przyda,ale zastanawiam się czy przy klekocie jest szansa na jakieś opłacalne wykorzystanie jej. (btw ile za nią zapłaciłeś? bo ceny na allegro wahają się od 50 do 1200 pln )

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    powered by CONMIR
    Auto
    AR GT 1 i 9
    Postów
    193

    Domyślnie

    w mojej alfie moc bedzie podnoszona do ok 200

    wiele osob z forum ma w klekocie w GT podobna moc i moment rzedu 400Nm takie auto robi juz ladna robote

    wiec mylisz sie 3.2 busso to tak a w JTD juz nie

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lason
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław/Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    58

    Domyślnie

    ja mam na razie serie, 150, bede to tez podciagal do 180 i 370 nm. Ale wlasnie nie wiem czy to jest wystarczajaca moc by warto bylo inwestowac w rozporke, stad pytam

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    powered by CONMIR
    Auto
    AR GT 1 i 9
    Postów
    193

    Domyślnie

    podobno warto

    http://www.autocentrum.pl/technika/r...e-rozwiazanie/


    jednak tak jak pisal Proboszcz przy niskim profilu cos daje

    tu tez cytuje z art:

    "Wielu kierowców zadaje sobie pytanie, czy obecność dodatkowego kawałka metalu będzie faktycznie odczuwalna. Jednoznacznej odpowiedzi... nie ma. Ogromnie dużo zależy od modelu samochodu, rozmiaru kół, sztywności zawieszenia, jak również stylu jazdy. Jeżeli auto ma miękkie podwozie, a kierowca nie przepada za dynamiczną jazdą, zwiększona rozpórką sztywność nadwozia może okazać się nieodczuwalna. Sytuacja będzie wyglądała zupełnie inaczej, gdy rozpórka trafi do mocnego samochodu z twardym zawieszeniem i niskoprofilowym ogumieniem, który często pokonuje zakręty na granicy przyczepności.

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    powered by CONMIR
    Auto
    AR GT 1 i 9
    Postów
    193

    Domyślnie

    wszystko wedlug mnie zalezy tez od tego czy bedzie to markowy produkt czy jakis bubel,
    ktory zamiast polepszac bedzie dzialac w odwrotna strone

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lason
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław/Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    58

    Domyślnie

    ja sie tam w sumie nie znam ,znawca ze mnie żaden dlatego się tu pytam, ale w sumie prostota konstrukcji rozporki,bo co by nie powiedziec to po prostu metalowy łącznik może sie chyba tylko róznic masą, bo czym innym? naginac ani rozciągać się raczej nie powinien, mnie bardziej zastanawia czy taka alfa, przy jeździe nietorowej będzie w stanie odczuwalnie to wykorzystać, bo jasne,że dwustukonne auto da radę tylko ani zawiasu nie mam twardego,ani niskiego profilu, a rajdówki z niej robić sobie nie będę ,bo to już w życiu przechodziłem, więc jedyne na czym mi zależy to odczuwanie większej sztywności przy dynamicznej, a nie szaleńczej jeździe. Bo nie ukrywam przerzuciłem się na alfe z kjsowego autka z pieruńsko twardym gwintem i jej zawieszenie wydaje mi się ultra miękkie

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    powered by CONMIR
    Auto
    AR GT 1 i 9
    Postów
    193

    Domyślnie

    ja knie nie obnizasz ,profilu nie masz 40 badz nizej to hmm ...

    ja do swojej zamowilem springi markowe, wrzucac bede 18 cali alu i profil 40
    wie wydaje mi sie ze i rozporka sie przyda

    jak bede miec zamontowana to dam znac czy sie cos zmienilo ( po za -minus kilka stow w portfelu

Podobne wątki

  1. rozporka tylnia dol 156
    Utworzone przez Szef w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 29-03-2014, 11:39
  2. 156 spinka-rozporka...pytanie
    Utworzone przez Tacka w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-05-2012, 10:10
  3. Rozporka w Grande Punto
    Utworzone przez gt3 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2009, 00:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory