Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Sprawdzenie wykresów

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie Sprawdzenie wykresów

    Witam,
    zwracam się z uprzejmą prośbą o ocenę wykresów parametrów. Auto cierpi na skrajne zamulenia (raz jest dobrze, a raz mułek) i na szarpanie przy puszczaniu/dodaniu gazu, które też nie zawsze występuje. Pomiary robiłem programem AlfaOBD, podczas dość energicznej jazdy. Załączam plik z wykresem i log wygenerowany przez AlfaOBD. Wykres pokazał (z czym walczę od długiego czasu) ujemny TRA, który zwiększał swoją wartość ujemną podczas jazdy i po jej zakonczeniu.

    Dodam,że jakieś 8tys. km temu sonda jak i MAF zostały wymienione na nowe, oryginalne. Przewody, świece również.

    Pozdrawiam
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez macieqy ; 23-03-2014 o 12:45

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    Sprawdź błędy.

    Szarpanie mogą powodować :

    1.Zły stan kabli
    2.Zły stan świec
    3.Zły stan cewek
    4.Zły stan przepływomierza
    5.Zły stan Sondy lambda

    Ale stawiam na przepływke.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - praca termostatu poprawna
    - EVAP działa.
    - FRA w normie.
    - TRA == -35000 msek, dawna norma to +/- 20000 msek, czyli w normie na ten stan przebiegu.
    - brakuje mi testu do odcięcia , najlepiej oprogramowaniem MES, lub alfadiagiem.
    - logujemy tylko obroty, przepływ MAF, napięcie na MAF oraz położenie przepustnicy.
    - silnik naturalnie zagrzany.
    - z parametrów nie widac jak i czy działa zawór dwukomory.(jeśli go masz ?)
    - on lubi sie czasami zawieszać , szczególnie jak silnik schodzi z obrotów.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1016.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	91.4 KB
ID:	125624   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1017.jpg
Wyświetleń:	75
Rozmiar:	79.0 KB
ID:	125625   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1018.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	83.4 KB
ID:	125626  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 24-03-2014 o 09:27
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał e5nio Zobacz post
    Sprawdź błędy.

    Szarpanie mogą powodować :

    1.Zły stan kabli
    2.Zły stan świec
    3.Zły stan cewek
    4.Zły stan przepływomierza
    5.Zły stan Sondy lambda

    Ale stawiam na przepływke.
    Więc tak:

    Błędów brak!!

    1. Kable nowe NGK
    2. Świece wymienione.
    3. Cewki- faktycznie mają lekko popękane obudowy...
    4. Przepływka oryginalna, wymieniona 8tys.km temu
    5. Tak samo jak MAF

    Kiedyś wyczytałem na forum,że lekkie pęknięcie obudowy zewnętrznej cewek w TSie nie powodują przebić, jak to z tym jest naprawdę ?

    Co do interpretracji kolegi (jak dla mnie mistrza na forum) bubu321:
    Test do odcięcia wrzucę najpozniej jutro. Jeśli chodzi o zawór dwukomorowy to sprawdzałem go Alfagiagiem, jak włączę diagnozę, i dotknę zawór, to czuć, że coś w nim cyka, przez co wnioskuję,że działa....
    Jedno pytanko, jak w AlfaDiagu nazywa się parametr położenia przepustnicy?
    Ostatnio edytowane przez macieqy ; 24-03-2014 o 15:45

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    Jedno pytanko, jak w AlfaDiagu nazywa się parametr położenia przepustnicy?
    throttle valve angle, jakoś tak.....

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie

    No więc test do odcięcia zrobiony.... i dupa...

    Max. przepływ to 379kg. i napięcie 4,2V, więc mało, skoro ten typ przeplywki daje ok. 480kg. Zdziwiło mnie to, że max. otwarcie przepustnicy pokazuje 80% :/ to normalne ??

    Oczywiscie wrzucam logi i wykres:
    Attached Files Attached Files

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    daje do 480 ale tylko z pomiaru napiecia, trzeba zobaczyć na wykresie MAF-a ile przepływu jest z tego napięcia.....

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie

    Sugerując się załączonym plikiem i wykresem napięcie/przepływ wynika,że 480kg. daje przy napięciu 4.4578V, a ja takiego napięcia przy odcięciu nie osiągnąłem.... to wskazuje na uszkodzenie MAFa ?
    Attached Files Attached Files

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wartośc przepływu zalezy takze od ogólnego stanu technicznego silnika.
    - może problemem jest przepustnica (silnik krokowy ) i jej wartość 80 %.
    - ja bym zrobił testy na postoju, czy ta wartość osiąga 100 %.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie

    Dziś zrzuciłem gumową rurę z przepustnicy.... Jak na postoju (z wyłączonym silnikiem) wcisnę gaz do dechy to przepustnica otwiera się dobrze (maksymalnie na 100%), ale jak po odpaleniu auta sterowanie nią przejmuje krokowy to ja już nie wiem, może on jest walnięty. Dodam,że nigdy nie miałem problemów z falowaniem obrotów, więc nie podejrzewałem wczesniej krokowca.

    Wielu z Was robiło już testy MAFa do odcięcia, jak jest u Was z tym otwarciem przepustnicy? pokazuje Wam 100% ??

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-05-2014, 21:43
  2. Prośba o ocenę wykresów z FES'a
    Utworzone przez mati19999 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 03:34
  3. [145] 145 1.9 JTD - analiza wykresów FES
    Utworzone przez fokus145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 11:03
  4. prośba o sprawdzenie wykresów
    Utworzone przez fenix_tbg w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 19:18
  5. Prośba o dwa rodzaje wykresów.
    Utworzone przez MarcinTM w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 07:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory