Strona 35 z 207 PierwszyPierwszy ... 25262728293031323334353637383940414243444585135 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 350 z 2065

Temat: Fiatdiag, TS Diag, Alfadiag

  1. #341
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Mam pytanie, moja AR posiada 2 bledy P0130 i P0170 czyli blad sondy, sprawdzilem sonde unidiagem (Lambda Regulation Row 1) i stoi w miejscu na 1V, sprawdzilem tez przeplywomierz (Air flow rate) i wychodzi mi ze na biegu jalowym oscyluje 14-16 kg/h i teraz moje pytanie, powinno byc 8 kg/h ja mam dwa razy wiecej czy mozliwe ze to przez zepsuta sonde? Czy nie ma to nic wspolnego i po prostu padl juz przeplywomierz?

  2. #342
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    nie mozliwe, raczej dlatego że są np. większe obrotu biegu jałowego.
    - przy uszkodzonej, niesprawnej sondzie ECu przechodzi w tryb serwisowy.
    - w tym trybie nie ma zastosowanie porównanie do parametrów poprawnych, zawsze parametry odczytane będa inne w tym trybie , niż pożadane przez ECU.

    Kod:
    Lambda Regulation Row 1        od 0.97 - 1.03 na biegu jałowym.
    Self-adaptive FRA parameter    od 0.8 - 1.2
    Target idle speed              850 +/- 30 obr/min     
    Battery voltage                > 14.xx V
    Injection time                 < 4 msek na biegu jałowym
    
    Air flow rate                > 8 kg/h na biegu jałowym

  3. #343
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Poszedlem jeszcze raz podlaczyc sie pod kompa i odczytac parametry sondy i wiec tak:
    Lambda sensor Pre-cat - oscyluje ok 450-470 mv
    Lambda sensor Pre-cat status - stoi caly czas na 0.02344 mv
    Lambda Regulation Row 1 - stoi caly czas na 1
    Air flow rate na biegu jalowym - ok 14.4-16 kg/h nie za duzo?
    Wszystko odczytalem na goracym silniku tem ok 90 C
    Zrobilem reset silnika krokowego i reset adaptacji ECU pojedzilem dzisiaj troche i obroty dalej faluja... Czego to moze byc jeszcze wina? Krokowy wymienilem. Martwi mnie moj przeplywomierz, nie za duzo te 16 kg/h? Tzn ze mam go do wymiany? No i jak z moja sonda pracuje ona czy nie?
    Odczytalem i wykasowalem bledy i powraca tylko 1 tzn P0130

  4. #344
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z moich obserwacji wynika że długie jeżdzenie na niesprawnej sondzie lambda odbija się na osiągach samochodu i na kieszeni właściciela.

    - Przy niesprawnej sondzie lambda ECU podaje zbyt bogatą mieszankę, ta mieszanka powoduje że katalizator dostaję temperaturę około + 900 St C, co powoduje stopienie ceramiki katalizatora.
    - i w efekcie czasami nawet przytkanie katalizatora oraz mulenie silnika.
    - czyli zwykle następstwo działań jest takie:

    MAF -- > sonda lambda --> katalizator --> mulenie silnika --> wydatki trzy razy większe niz koszt dedykowanej sondy lambda.

  5. #345
    selius
    Gość

    Domyślnie

    bubu zgodze sie z Toba, to jest tak samo jak zle wyregulowany gaz, za duza mieszanka lub za mala to jest niszczenie zaworow a koszt wymiany wszystkich zaworow duzo drozszy niz poprawna regulacja gazu... Tylko teraz moje pytanie czy z tych danych co podalem wynika ze mam padnieta sonde? Jak sprawdzalem przeplywke do odciecia obrotow to wyszlo cos ok 400 kg/h chyba...

  6. #346
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał selius
    Tylko teraz moje pytanie czy z tych danych co podalem wynika ze mam padnieta sonde?
    Miałem praktycznie identyczne objawy, wymieniłem dziś sondę. I jest inaczej... Ale nie nazwałbym tego jeszcze stanem dobrym. Jestem w trakcie diagnostyki jutro napiszę więcej w tym temacie.

    Cytat Napisał selius
    Jak sprawdzalem przeplywke do odciecia obrotow to wyszlo cos ok 400 kg/h chyba...
    Powinno być dobrze - lepiej sprawdzaj napięcie powinno dochodzić prawie do 4,5mV, ja właśnie tak mam na nowej przepływce MM

    Ps. Selius, Ty nie mieszkasz przypadkiem niedaleko Warszawy?
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  7. #347
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Wesolatempra - teraz troche poczytalem i sonda powinna oscylowac najlepiej od 0 do 1 V, wazne jest aby te wahania nie byly mniejsze niz 0.2 - 0.8 V u nas sonda oscyluje w granicach 0.45 - 0.47 V wiec prawie wogole nie oscyluje... A blad P0130 jest bledem OBD czyli mowi nam ze sonda jest na 99% walnieta lub cos jest z polaczeniem. Ja zdecyduje sie chyba na wymiane tej sondy. Jutro jeszcze zrobie test, tzn rozgrzeje silnik i na jalowym biegu przytrzymam na 3 tys obrotach przez ok 10 s, napiecie sondy powinno sie zmieniac w minimalnym zakresie czyli 0.2 - 0.8 V jesli bedzie dalej stalo po srodku i delikatnie bedzie oscylowac sonda do wymiany...

    Jestem z Nowego Dworu Maz a jest to ok 30 km od Wawy

  8. #348
    damian_kiszka
    Gość

    Domyślnie

    Witam. czy mógłby ktoś wrzucić foto jak dorobił/przerobił te piny do poduchy, abs itp. w interfejsie ?? bo niebardzo wiem jak sie za to zabrać i jakby ktoś rozkrecił interfejs i zrobił foto to bym bardzo wdzieczny byl :shock:

  9. #349
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Czesc wymienilem sonde na oryginalna, zrobilem reset silniczka krokowego i reset parametrow adaptacyjnych ECU i obroty dalej mi faluja... Sonda teraz oscyluje tak jak powinna widac na zdj nizej. Ma ktos jeszcze jakis pomysl dlaczego faluja mi te obroty? Bubu a co jesli zgadzaja mi sie wszystkie parametry z tym co podales oprocz przeplywomierza?
    Air flow rate > 8 kg/h na biegu jałowym
    U mnie jest 12.5 - 16 kg/h na biegu jalowym
    U kolegi Wesolatempra sprawdzalismy i tez byly podobne wskazania na biegu jalowym a ma nowa przeplywke bosha...

  10. #350
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    co do przeróbki interfejsu, nie lepiej dać koledze elektronikowi, można łatwo uszkodzić interfejs, jest jeszcze ESD i kilka mniejszych problemów.
    - poniżej przeróbka i zrzuty znalezione na sieci, chyba bez ABS, tylko AirBag.
    --

    --

    --

Podobne wątki

  1. Dziwny odczyt alfa diag.
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 08:42
  2. Diag w jeleniej
    Utworzone przez Azalgo w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 21:31
  3. v-scan multi diag działa z alfami?
    Utworzone przez tomkolp w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 16:12
  4. Test wtrysków w Alfa Diag?
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-04-2011, 15:55
  5. Problemy z podłączeniem ELM 327 usb diag...
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-03-2011, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory