Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: żeby usunąć skrzypienie przedniego zawieszenia ...

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    347

    Domyślnie żeby usunąć skrzypienie przedniego zawieszenia ...

    Pisze dla tych którym przeszkadza skrzypienie zawieszenia przedniego w alfie.Ja rozwiązałem problem i mam cisze.U mnie były dwa takie miejsca.Standard wahacze górne.Sposób nieco radykalny,trzeba uciąć śruby mocujące te wahacze do nadwozia.Oczywiście wcześniej kupujemy nowe o odpowiedniej twardości/wytrzymałości.Ja kupiłem 8.8 ,długość chyba 18cm,radze zmierzyć jednak.Przy montażu wkładamy śruby nowe ODWROTNIE ,gwint ma być przy sprężynie.Plusem takiej operacji jest to że w razie pózniejszej wymiany wahacza jest to proste bo nie ruszamy calego zespołu ze sprężyną i amorem.No teraz najważniejsze, wypychamy tuleje met.gum. rozkładamy .Do wyciśniecia doskonale nadaje sie ściągacz do sworzni,taki na śrube z korpusem.Wkładamy go pomiędzy tuleje i rozpychamy.I teraz zaleznie jak nam zacznie wychodzić czasem ta metalowa tuleja(grzybek) albo całość.Jeżeli całość to srodek trzeba wycisnąć na imadle.Pózniej wszystko smarujemy ja użyłem wazeliny technicznej i montujemy na miejsce.
    Metalowe tuleje(grzybki) dobrze jest wstepnie wcisnąc na imadle ale recznie też wejdą tyle że nie do konca.Do włożenia tulei to 2/3 można wcisnąć rękami reszte docisnąć śrubą tą do mocowania wahacza albo dokupic dlugą ponad 20cm specyjalnie na tą okazje.No i ze strony wahaczy górnych mamy już cisze.
    Teraz zacząłem słyszeć skrzypienie z prawej str.zwłaszcza na rondzie kiedy nadwozie sie pochyla.To było mocowanie drążka stabilizatora.Trzeba odkrecic oba koła i łączniki stabilizatora ale tylko te przy drążku.Łącznik trzeba przy odkrecaniu kontrować imbusem(na koncu gwintu jest otwór albo przy gumie z tyłu chwycić kluczem rowerowym takim cienkim ,zależ kto jaki typ ma ,ja miałem każdy z innej parafii) bo bedzie krecił sie caly sworzen a nie tylko nakrętka.Auto najlepiej na koziołki.Drążek można o kilka mm przesuwać w mocowaniu.Do siebie i od siebie.Dojście do mocowania troche kiepskie najlepsza jest oliwiarka z dozownikiem na 20cm dł. i do tego giętkim wystarczy nakapać oleju w szczeline po obu str.mocowania.Wiem że lepszy silikonowy ale w akcie desperacji popełnilem czyn olejem i już.Na koniec skrecamy łączniki i cieszymy sie ciszą podczas jazdy.
    Całość nie jest skomplikowana ,najciężej jest uciąć śruby ale wystarczy mała piła za 10zł taka z brzeszczotem 15cm doskonale tam sie mieści.Za to cisza podczas jazdy bezcenna i do tego łatwy demontaż wahaczy górnych po tej operacji w razie wymiany.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar kotlin
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 8V 2002r
    Postów
    93

    Domyślnie

    Jakby wrzucić kilka fotek to może warto by przenieść do "Zrób to sam"?? Dzięki za porady

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie

    Odkryłeś ameryke

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Żeby psiknąć smarem w tuleje nie trzeba ich wcale demontować. Poza tym szkoda śrub (40zł sztuka). Już lepiej poczekać aż przyjdzie czas wymiany, zdemontować po Bożemu wahacz i nowy zamontować już łbem śruby w stronę nadkola.

    Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    347

    Domyślnie

    Psiknąć to "se" można ,też tak robiłem ale nic nie dało.Jeżeli guma trze w srodku to żaden smar tam nie dojdzie.Psikasz po krawędziach a wazeliną techniczną wszystko w środku wysmarujesz i to musi płynnie chodzić nie ma bata .Śruby kupiłem w specyjalnym sklepie który ma swoją produkcje śrub i nakrętek itp. ,koszt z nakrętkami samokontrującymi i podkładkami ok.10zl .Przejechałem na tym 600km .

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    a,że tak zapytam.To obcinanie śrub co ma na celu?Wymieniłem już sporo tych wahaczy i jeszcze nic nie obcinałem.Jeśli chciałeś skrócić czas demontażu wahacza to wiedz,że to cięcie najprawdopodobniej zajęło Ci więcej czasy niż odkręcenie i odchylenie amora.Poza tym jeśli gumy na stabilizatorze kwiczą to niebawem będą do wymiany;-),Wtedy do smarowania użyj smaru od wulkanizatora,będziesz miał spokój na kopę czasu.Tak czy owak,plus dla Ciebie za dobre chęci;-)

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    347

    Domyślnie

    Nie zgodze sie ,jak masz dobrą piłę to 20 min i po śrubie z przerwami na łyk piwka.A z tego co czytam o skrzypieniu w alfie to ja bym nawet nowy komplet przesmarował a nie liczył że jak kupie drogie to na lata bedzie cisza.Fakt jest taki że jak ktoś chce miec cicho to bez smarowania nie da rady w tym modelu.A czy wybierze mój przykład czy pogłosni radio to już wolny wybór .Dla mnie to bylo troche obciachowe żeby takie ładne auto skrzypiało na zakrętach a szczególnie jak wiozę pasażera.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    to 20 min i po śrubie
    no właśnie,dlatego napisałem,że odchylenie amora trwa krócej....

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Cytat Napisał jankes1979 Zobacz post
    no właśnie,dlatego napisałem,że odchylenie amora trwa krócej....
    Też bym tak powiedział. A przynajmniej porównywalne. I bez barbarzyńskich metod

    Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    kolego a ile ci ta cała operacja zajęła czasu bo ja raz w roku rozbieram przednie wahacze i smaruje tuleje i zajmuje mi to około 2 godzin na cały przód i zrobiłem już na tym sposobie ponad 50 000 km przez 3 lata.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Skrzypienie zawieszenia
    Utworzone przez Imć w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 19-08-2015, 16:09
  2. Skrzypienie zawieszenia
    Utworzone przez bart157 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 12:46
  3. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-11-2013, 21:47
  4. skrzypienie zawieszenia!!
    Utworzone przez suwa w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-05-2010, 09:38
  5. [146] Dziwne skrzypienie w okolicach przedniego zawieszenia.
    Utworzone przez signordave w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-03-2010, 23:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory