Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Alfa 156 2.4 JTD - Oil catch tank

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie Alfa 156 2.4 JTD - Oil catch tank

    Witam , kupiłem używke Oil catch tank, w idealnym stanie, napiszcie mi jak to poprawnie zainstalować, - silnik 2.4 JTD - tak jak na zdjęciach
    (czy poprostu podłączyć to pod tą rurke która idzie od odmy do dolotu powietrza?)


  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    W dieslu chcesz to instalować? Użyj opcji szukaj, było już to opisywane
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    W dieslu chcesz to instalować? Użyj opcji szukaj, było już to opisywane
    Tak, właśnie w dieslu, wiesz, wali mi olejem z odmy do dolotu, nie za dużo ale jednak, boje sie o turbine, tak jest od dłuższego czasu, a opcji szukaj też użyłem , na temat instalacji za wiele nie ma, jest tylko o TS-sie, uważam że do mojego problemu jest to dobre rozwiązanie, jak możesz to opisz, jak to poprawnie zainstalowac,!
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 01-04-2014 o 20:20

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Ja natomiast jestem mechanikiem. Tego się w dieslu nie instaluje - powodzenia w eksperymentach ze swoim silnikiem, mogą być kosztowne...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Sopot
    Auto
    Alfa 156 2.0 Turbo
    Postów
    180

    Domyślnie

    Ten "oil catch tank" to pewnie tylko z nazwy nim jest. W srodku zastaniesz tylko puszke z wejsciem i wyjsciem. Jedyne opcje jaka bedzie pelnic to skraplanie sie wody do puszki, a powietrze z olejem dalej bedzie szlo w dolot/filterek. Dla porownania popatrz jak sa zrobione profesjonalne produkty.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Przewertowałem internet, różne fora, i wiem że stosują to też w dieslach, ma to dobrą opinię, silniki chodzą normalnie (dlatego chodziło mi o prawidłową instalacje) na ogół stosują to do odseperowania odmy od dolotu do turbiny, i o to mi właśnie chodziło, tak żeby zachować czystu i suchy dolot do turbiny, bo przecież zanieczyszczenia idące od odmy do dolotu turbo, to ogólny problem dieslów

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    ...bo przecież zanieczyszczenia idące od odmy do dolotu turbo, to ogólny problem dieslów
    Akurat w dieslu to żaden problem (pary oleju to nie jest dla diesla zanieczyszczenie tylko paliwo), lepiej zajmij się EGRem. A odstojnik par oleju masz fabrycznie montowany w tym silniku - pewnie trzeba go wyczyscić
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 02-04-2014 o 08:07
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Black Jack
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2000r
    Postów
    107

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Ja natomiast jestem mechanikiem. Tego się w dieslu nie instaluje - powodzenia w eksperymentach ze swoim silnikiem, mogą być kosztowne...
    Sorry że odgrzeje kotleta ale to ciekawe...

    Jestem ciekawy jaką krzywdę OCT moze zrobić silnikowi diesela skoro zasadniczo jest formą odmy. Nawet lepszą jeśli chodzi o auta robione pod osiagi. Znacząco oczyszcza układ ze skroplonego oleju... I nie ma tu żadnego znaczenia czy to diesel czy benzyna... Jedyny jego minus to fakt ze trzeba to czyscic z powstałego masła orzechowego. Zaznaczam że ma to głównie zastosowanie w autach robionych pod osiągi.. Montowanie tego dla picu pod maską do fabrycznego ukladu jest bez sensu moim zdaniem bo w eksploatacji nie modzonego auta w wieku 156 seryjna odma jest wystarczająco skuteczna a układ itak wystarczajaco zanieczyszczony że już to nic nie pomoże

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Wysokie Mazowieckie
    Auto
    Alfa 156 SW 2.4 jtd 02' , Lancia Kappa 3.0 V6, była 159 2.2jts i 156 1.8 ts
    Postów
    120

    Domyślnie

    Krzywdę może zrobić i to dużą jeśli cala zawartość tego wynalazku dostanie się na raz do dolotu. Chyba ze jest regularnie oczyszczany i sprawdzany. Miałem taki przypadek niedawno jak jeszcze było zimno właśnie takie masło co tam się zbiera przedostało się w dolot a potem po kolei turbina i do cylindrów. Efektem czego były pogięte korbowody, niestety te masło nie spręża się tak jak powietrze. W 2.4 jtd przez przewód odmy idzie tylko lekka mgiełka i nie powinna na pewno powodować żadnych skutków ubocznych. Montowanie tego ma sens tylko jeśli ktoś ma ochotę co kilka dni zdejmować to i czyścić szczególnie jak jest zimno.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Black Jack
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2000r
    Postów
    107

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfa159peeter Zobacz post
    Krzywdę może zrobić i to dużą jeśli cala zawartość tego wynalazku dostanie się na raz do dolotu. Chyba ze jest regularnie oczyszczany i sprawdzany. Miałem taki przypadek niedawno jak jeszcze było zimno właśnie takie masło co tam się zbiera przedostało się w dolot a potem po kolei turbina i do cylindrów. Efektem czego były pogięte korbowody, niestety te masło nie spręża się tak jak powietrze. W 2.4 jtd przez przewód odmy idzie tylko lekka mgiełka i nie powinna na pewno powodować żadnych skutków ubocznych. Montowanie tego ma sens tylko jeśli ktoś ma ochotę co kilka dni zdejmować to i czyścić szczególnie jak jest zimno.
    No własnie to pisałem że jedyny taki faktyczny minus to konieczność nieustannej kontroli poziomu tego co sie tam zbiera i czyszczenie tego ustrojstwa... Ale tak jak też wspomniałem to jest wynalazek do motorsportu a nie do "cywilnych" motorów. Bardziej chodziło mi o to ze ludzie tu piszą że to nie do diesela tak jakby rodzaj paliwa miał tu jakieś znaczenie... Istotą OCT jest separacja lotnych oparów oleju celem zmniejszenia ich emisji do układu dolotowego... a czy jest to diesel czy benzniak nie ma to znaczenia gadanie ze dla diesela takie opary to paliwo jest moim zdaniem mocno naciagane . Ale co ja tam wiem

Podobne wątki

  1. Oil catch tank 15 mm
    Utworzone przez magil w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-01-2016, 20:44
  2. [Brera] Oil Catch Tank Brera/159
    Utworzone przez Drimacus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-11-2015, 10:20
  3. Odseparowanie węża od odmy oil catch tank ?
    Utworzone przez rychuslu89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-07-2015, 21:40
  4. Oil Catch Tank
    Utworzone przez Dejvvv w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-10-2013, 18:55
  5. Oil Catch Tank
    Utworzone przez Teddy84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-09-2010, 13:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory