Witam , kupiłem używke Oil catch tank, w idealnym stanie, napiszcie mi jak to poprawnie zainstalować, - silnik 2.4 JTD - tak jak na zdjęciach
(czy poprostu podłączyć to pod tą rurke która idzie od odmy do dolotu powietrza?)
![]()
Witam , kupiłem używke Oil catch tank, w idealnym stanie, napiszcie mi jak to poprawnie zainstalować, - silnik 2.4 JTD - tak jak na zdjęciach
(czy poprostu podłączyć to pod tą rurke która idzie od odmy do dolotu powietrza?)
![]()
W dieslu chcesz to instalować? Użyj opcji szukaj, było już to opisywane
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Tak, właśnie w dieslu, wiesz, wali mi olejem z odmy do dolotu, nie za dużo ale jednak, boje sie o turbine, tak jest od dłuższego czasu, a opcji szukaj też użyłem, na temat instalacji za wiele nie ma, jest tylko o TS-sie, uważam że do mojego problemu jest to dobre rozwiązanie, jak możesz to opisz, jak to poprawnie zainstalowac,!
Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 01-04-2014 o 20:20
Ja natomiast jestem mechanikiem. Tego się w dieslu nie instaluje - powodzenia w eksperymentach ze swoim silnikiem, mogą być kosztowne...
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Ten "oil catch tank" to pewnie tylko z nazwy nim jest. W srodku zastaniesz tylko puszke z wejsciem i wyjsciem. Jedyne opcje jaka bedzie pelnic to skraplanie sie wody do puszki, a powietrze z olejem dalej bedzie szlo w dolot/filterek. Dla porownania popatrz jak sa zrobione profesjonalne produkty.
Przewertowałem internet, różne fora, i wiem że stosują to też w dieslach, ma to dobrą opinię, silniki chodzą normalnie (dlatego chodziło mi o prawidłową instalacje) na ogół stosują to do odseperowania odmy od dolotu do turbiny, i o to mi właśnie chodziło, tak żeby zachować czystu i suchy dolot do turbiny, bo przecież zanieczyszczenia idące od odmy do dolotu turbo, to ogólny problem dieslów
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 02-04-2014 o 08:07
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Sorry że odgrzeje kotleta ale to ciekawe...
Jestem ciekawy jaką krzywdę OCT moze zrobić silnikowi diesela skoro zasadniczo jest formą odmy. Nawet lepszą jeśli chodzi o auta robione pod osiagi. Znacząco oczyszcza układ ze skroplonego oleju... I nie ma tu żadnego znaczenia czy to diesel czy benzyna... Jedyny jego minus to fakt ze trzeba to czyscic z powstałego masła orzechowego. Zaznaczam że ma to głównie zastosowanie w autach robionych pod osiągi.. Montowanie tego dla picu pod maską do fabrycznego ukladu jest bez sensu moim zdaniem bo w eksploatacji nie modzonego auta w wieku 156 seryjna odma jest wystarczająco skuteczna a układ itak wystarczajaco zanieczyszczony że już to nic nie pomoże
Krzywdę może zrobić i to dużą jeśli cala zawartość tego wynalazku dostanie się na raz do dolotu. Chyba ze jest regularnie oczyszczany i sprawdzany. Miałem taki przypadek niedawno jak jeszcze było zimno właśnie takie masło co tam się zbiera przedostało się w dolot a potem po kolei turbina i do cylindrów. Efektem czego były pogięte korbowody, niestety te masło nie spręża się tak jak powietrze. W 2.4 jtd przez przewód odmy idzie tylko lekka mgiełka i nie powinna na pewno powodować żadnych skutków ubocznych. Montowanie tego ma sens tylko jeśli ktoś ma ochotę co kilka dni zdejmować to i czyścić szczególnie jak jest zimno.
No własnie to pisałem że jedyny taki faktyczny minus to konieczność nieustannej kontroli poziomu tego co sie tam zbiera i czyszczenie tego ustrojstwa... Ale tak jak też wspomniałem to jest wynalazek do motorsportu a nie do "cywilnych" motorów. Bardziej chodziło mi o to ze ludzie tu piszą że to nie do diesela tak jakby rodzaj paliwa miał tu jakieś znaczenie... Istotą OCT jest separacja lotnych oparów oleju celem zmniejszenia ich emisji do układu dolotowego... a czy jest to diesel czy benzniak nie ma to znaczenia gadanie ze dla diesela takie opary to paliwo jest moim zdaniem mocno naciagane . Ale co ja tam wiem![]()