Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: [145] poślizg-> uderzenie w krawenżnik na zakręcie - co s

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Po każdej wymianie wahaczy potrzebne jest ustawienie zbieżności i wtedy będzie wiadomo czy to koniec problemu
    O, a czemu to tak sądzisz? Bo ja rozumiem, że jak przestanie ściągać po wymianie wahacza i wiadomo, że zawieszenie jest już ok to można dla pewności sprawdzić czy zbieżność jest w normie, ale czemu ją przestawiać, gdy coś jest jeszcze wyraźnie nie w porządku? Jeśli przyczyną jest np. ten nowy, ale niechlujnie zrobiony wahacz to należy go wymienić i założyć prosty, trzymający wymiary.
    Imho złapałeś się na ten sam myk ze zwalaniem w takich przypadkach winy na zbieżność :wink: , która decyduje tylko o tym pod jakim kątem jedno koło jest ustawione względem drugiego, a nie względem auta. Podczas jazdy na wprost oba koła(niezależnie czy rozbieżne, czy zbieżne) ustawiają się zawsze tak by były odchylone od osi auta o ten sam kąt, tyle że w różne strony(zresztą na tej samej zasadzie co "prostowanie" po skręcie).

    Myślę, że warto podjechać do gościa co robi geometrię i zna się na swojej robocie, bądź po prostu solidnego mechanika/blacharza - niech posprawdza wszystkie wymiary i powie w którym miejscu coś się nie zgadza i co trzeba jeszcze wymienić/naprostować. Pytanie czy znajdziesz w swojej okolicy kogokolwiek na tyle rzetelnego i dysponującego czasem, by zechciał w ten sposób zabrać się do roboty..

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    koło lewe przednie którym uderzyłem przy wymianie na zapas było (i jeszcze lekko jest) w miejscu styku z drogą do środka podcięte, w sensie w bliżej do strony silnika nie do tyło auta, bo uderzyłem na skręconych kołach. Kierownicę nadal mam zagiętą w czasie jazdy pod kątem ~5* w prawo ale, gdy puszczę kierownicę to raczej trzyma się tory jazdy. Po jakimś czasie zaczyna zjeżdżać dopiero.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  3. #13
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    JacekK, Może żle napisałem . Po każdej wymianie wahaczy należy sprawdzić zbiezność kół a przy takiej operacji napewno wyjdzie ustawienie przednich kół względem tylnich . Nie bez znaczenia w tej konkretnej sytuacji jest tez położenie kierownicy skoro przed udeżeniem kierownica była prosto i nie obejdzie się bez regulacji zbieżności bez tego ani rusz

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    na zbieżność umówiłem się na wtorek. Mam nadzieję, że na tym się skończy przygoda i że nic nie będę musiał wymieniać. Mechanik wraz z synem sprawdzali jeden w aucie drugi pod i patrzyli na wszystko i stwierdzili, że nie widzą żadnego skrzywienia. Mówili też, że może być amortyzator lekko zgięty ale nie widzieli tego. Powiedzieli, że mam jechać na zbieżność i tyle.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  5. #15
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał aqaz
    mam jechać na zbieżność i tyle.
    I to jest podstawa

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    JacekK, Może żle napisałem . Po każdej wymianie wahaczy należy sprawdzić zbiezność kół a przy takiej operacji napewno wyjdzie ustawienie przednich kół względem tylnich . Nie bez znaczenia w tej konkretnej sytuacji jest tez położenie kierownicy skoro przed udeżeniem kierownica była prosto i nie obejdzie się bez regulacji zbieżności bez tego ani rusz
    Sprawdzić tak, ale sprecyzujmy: nie tyle zbieżność, co pozostałe kąty i położenie koła względem reszty, czyli ogólnie geometrię zawieszenia, p-kty mocowania wahaczy, amortyzatora, itp. Nie po ty by cokolwiek regulować(bo regulacja będzie tylko kompensowała uszkodzenie), ale po to by dobrze zdiagnozować co jest nie tak. I mówię tu nie o wymianie wahaczy w sprawnym zawieszeniu, a o usuwaniu tej konkretnej usterki.

  7. #17
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał JacekK
    a o usuwaniu tej konkretnej usterki.
    Tak jest zgadza sie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Witaj ja mam podobny problem tyle ze wpadlem do ogromnej dziury tzn. wymienilem wachacze koncowki drazkow, kier. i pojechalem na zbierznosc i okazało sie ze mam zle pochylenie lewego kola rora wchodzi mi do silnika i sciaga mia auto na prawo. mechanik stwierdzil ze ustawic sie nie da ze prawdopodobne wymienic amortyzatory i bedzie ok lub zobaczyc tez stan mc.persona bo my w bellach nie mamy do ustawienia kata pochylenia kol.( ale powiedzial ajk tanim kosztem to moze dziury przeszlifowac i ze bedzie dobrze ale nie na dlugo.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    nie pocieszasz mnie. Optycznie skrzywienie jest minimalnie widoczne. Kwestia finansowa jest do przełknięcia ale dzień bez samochodu, sesja na studiach... cholerny brak czasu
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    ahh. no tak ja w tej chwili tez bez mojej Belli bo silnik zatarty (
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

Podobne wątki

  1. Po pierwszym zakręcie zapala się kontrolka ASR
    Utworzone przez alfa 166 ch-ów w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 14:56
  2. Poślizg
    Utworzone przez Rupek 1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-12-2012, 06:48
  3. 147 - poślizg kontrolowany
    Utworzone przez Szczepan 2006 w dziale 147
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 12:24
  4. Poślizg
    Utworzone przez voivod w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-01-2008, 16:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory