Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Akumulator - eksploatacja

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie Akumulator - eksploatacja

    Nadeszły tęgie mrozy a akumulatory "marzną" w naszych BOLIDACH. Przeglądajac dziś sieć natchnąłem się na stwierdzenie, że... "Moc rozruchowa akumulatora przy zerowej temperaturze obniża się o 20, przy minus 10 stopniach już o 30 proc., a mróz dwudziestostopniowy zabiera grubo ponad połowę prądu". Sprawdziłem dziś napięcie na akumulatorze - 12,3-12,4 V cóż... niewiele - jakie macie u siebie podczas tych mrozów? Powyższe pytanie kieruję oczywiście do wszystkich, którzy garażują pod przysłowiową chmurką. Zastanawiam się czy odpalę w sobotę, bo dopiero wówczas mam zamiar ruszyć swój BOLID ;//

    Napięcie na zaciskach akumulatora dało mi do myślenia - może nadszedł czas na zakup prostownika? Myślę, że najlepiej sprawdziłby się prostownik rozpoznający stopień naładowania akumulatora. Jakie prostowniki posiadacie? Jak ładujecie swoje akumulatory? Słyszałem o dwóch "szkołach jazdy" na samochodzie i poza nim ;//
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Napięcie masz prawidłowe i będzie je trzymał akumulator nawet całkowicie rozładowany. głównie liczy się pojemność akumulatora (ona właśnie spada wraz ze spadkiem temperatury) i prąd rozruchowy akumulatora (włosi określają tzw. prąd szybkiego rozładowania w -18C)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Napięcie na zaciskach akumulatora dało mi do myślenia - może nadszedł czas na zakup prostownika? Myślę, że najlepiej sprawdziłby się prostownik rozpoznający stopień naładowania akumulatora. Jakie prostowniki posiadacie? Jak ładujecie swoje akumulatory? Słyszałem o dwóch "szkołach jazdy" na samochodzie i poza nim
    Ja przed zima wyciagnałem akumulator, dolałem wody bo mało było, podpiałem pod prostownik...taki Einhella ostatnio kupiłem w MAKRO za jakieś 80 dyszek, automatycznie ustawia prad ładowania, ładował się jakieś 12 godzin i teraz smiga jak ta lala, zaden mróz nie straszny, odpala na dotyk w -20

    Ja zawsze ładowałem i bede ładował na wyciągnietym akumulatorze. W Polonezie bym sie nie bał ale w autku pełnym elektroniki to raczej bym się bał, mimo że prostownik ma bezpieczniki ale mimo wszystko rózne rzeczy moga sie wydarzyc, jakis skok napięcia czy cóś i róznie moze sie to skończyć dla Alfki...

    Ja na postoju mam 12,5 V, jak ładuje alternator to mam 14,4V i tak jest prawidłowo wg. mnie.

    Pozdrawiam Alfisti
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    W nawiązaniu do wyboru prostownika - który z niżej przedstawionych jest Waszym zdaniem godny uwagi - jeden z tradycyjnych:

    http://www.allegro.pl/item568644986_...daz_55_zl.html
    http://www.allegro.pl/item575377886_...lko_72_zl.html

    a może jakiś impulsowy:

    http://www.allegro.pl/item568566982_..._promocja.html

    Po tych pierwszych urządzeniach wiem czego się spodziewać, zaś co do tych impulsowych... właśnie nie wiem co o tym myśleć. Miał ktoś z Was z nimi do czynienia? Warto się skusić, czy szkoda wyrzucać pieniądze?!
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wojsaw
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Kołbaskowo/Szczecin
    Auto
    AR 166 3.0 V6
    Postów
    205

    Cool

    Te dwa pierwsze są takie same , mam bardzo podobny inaczej się tylko nazywa opinia - made in czajna , w środku wszystko lata ale teścia akumulator naładował. Dostałem go za darmo sam bym nie kupił. Ipulsowy wygląda obiecująco ale jakiś mały,lepszy jest z regulacją np. http://www.allegro.pl/item571270953_...romocja.html,w pracy używamy coś takiego - Allegro.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Czy ktoś z Was miał do czynienia z tym prostownikiem?

    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=675142129

    Pytam, bo cena dość konkurencyjna, jak na prostownik z takim amperarzem i regulacją prądu. Zastanawiam się jednak:

    - Czy ustawieniu pokrętła na niższą wartość prądu ładowania akumulatora (np. 2-3 A) towarzyszy mniejszy pobór prądu z sieci 230V? Czy ustawienie pokrętła ma wpływ na pobór mocy urządzenia, czy tylko ogranicza prąd na wyjściu 12V?

    - Na jakiej zasadzie odbywa się regulacja prądu ładowania - chodzi mi o to, czy jak nastawię na początku np. 5 A to prąd ładowania będzie się stopniowo zmniejszał w miarę naładowania akumulatora czy może prostownik będzie utrzymywał zadaną wartość prądu?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  7. #7
    Alfalotnik
    Gość

    Domyślnie

    Najbardziej optymalny prąd ładowanie to jedna dziesiąta wartości jego pojemności, czyli przykładowo 50Ah - ładujemy 5 Amperami.
    Zmniejszenie prądu na wyjściu zmniejsza moc urządzenia.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Eksploatacja w 2015 roku
    Utworzone przez dobryalf w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-01-2016, 22:38
  2. Jak to jest z eksploatacja 75 TS
    Utworzone przez xakner w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 26-10-2013, 18:48
  3. Ile wam pali GT V6 ? | Jak eksploatacja?
    Utworzone przez twardy w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 16:48
  4. [164] Eksploatacja automatu
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-02-2008, 18:18
  5. [164] Eksploatacja TB
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-01-2008, 15:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory