Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: [156] Sonda Lambda firmy HART

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie [156] Sonda Lambda firmy HART

    Moja historia z nie najlepszą pracą silnika trwa nadal.

    Jeszcze w starym roku przyszła do mnie sonda lambda firmy HART od Puotka z forum. Cena zachęcająca 180zł +12 zł przesyłka (bardzo szybko doszło, aż sam się zdziwiłem - przecież Święta były...). Niestety z jakością gorzej.

    Po zamontowaniu sondy widząc ruszającą sinusoide na wykresie napięcia zrobiłem reset parametrów. Niestety sinusoida jakoś nie najlepiej wyglądała. Ale ruszyłem na jazdy testowe z podpiętym laptopem i diagnozowałem. Spotkałem się z kolegą Seliusem, który ma podobny problem z sondą (i ten sam silnik) i również diagnozuje go unidiagiem. Niestety jak się okazało sonda HART nie sprawdziła się. Działa lepiej niż stara sonda którą miałem, ale odbiega chyba to od tego co wyobrażali sobie projektanci tego silnika.

    PROBLEMY z sondą HART:

    1. Wyskakują błędy P0130 i P0170.

    2. Sonda jest ewidentnie LENIWA - sinusoida jest nieregularna czasem wykres stoi przez kilka sekund na "górze" lub "dole". Moim zdaniem sinusoida pojawia się dość późno (ale może mam niewłaściwe odczucia). Najciekawsze jest to, że po jeździe jak Bella postoi kilka minut na postoju sinusoida zaczyna się "prostować" - najpierw wydłużają się "postoje" na górze i dole wykresu, potem zaczyna się stabilizować gdzieś pomiędzy środkiem, a górą wykresu.

    3. Zakres pracy sondy - mi unidiag podaje wartości od ok. -250mV do nieco ponad +650mV. Podejrzane. Definicje w unidiagu mam najnowsze, kol. Selius może potwierdzić

    4. Problemy z przyśpieszeniem się wyostrzyły. Po dość mocnym dodaniu gazu, auto ewidentnie się zadławia, wręcz jakby lekko przytrzymać hamulec, po chwili zaczyna iść i robi ostry zryw do przodu. Generalnie jak już ruszy, to torpeda
    Żeby sprawie ruszać z zatrzymania "podgrzewam sprzęgło" (wcześniej dodaję gazu niż zwykle i w zasadzie nie dopuszczam do spadku obrotów przy ruszaniu). Moja "stara szkoła" ruszania, czyli sprawny, ale delikatny (dla sprzęgła) start i potem ostro w gaz, kończy się koszmarnym szarpnięciem w momencie "ostro w gaz", potem jest dłuższa chwila zastanowienia i Bella po chwili wciska w fotel... Nie po to kupowałem TSa by mieć turbodziurę!!!

    5. Spark advance - wyprzedzenie zapłonu- zachowuje się tak jak przedtem, podejrzewam, że to ono jest bezpośrednią przyczyną zadławiania się przy dodaniu gazu.



    Podumowując:
    Sondę HART oceniam ŹLE. Sprzedawcę na razie w porządku (pochwała za przesyłkę :!: ), reklamację dopiero zaczynam

    Ps. Wykresy zamieszczę w ciągu paru godzin.
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja też kiedyś próbowałem z innymi sondami, ale niestety wydałem tylko pieniądze, a potem i tak kupiłem oryginał. :mrgreen:

  3. #3
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Bałem się, że tak się może stać ...

    W razie czego Boscha też tanio dam :wink:

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał puotek
    W razie czego Boscha też tanio dam :wink:
    A wiem, że masz tanio

    Ale ja chyba spróbuje z używaną - jak szaleć to szaleć Szwagry z Ciechanowa mają taką za 60zł...
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  5. #5
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wesolatempra
    Ale ja chyba spróbuje z używaną - jak szaleć to szaleć Szwagry z Ciechanowa mają taką za 60zł...
    Nie szkoda Ci kolego tych 60ciu zyla? Lepeiej dobre winko kup za to a sonde wpakuj BOSHowską (nową), bo i tak pewnie za chwilę będziesz kupował nastepną...chyba że się mylę...obym się mylił

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  6. #6
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Lepiej oryginalna uzywke bosha niz nowke firmy no-name... Ale po wymianie takiej sondy od razu trzeba sprawdzic czy pracuje w dobrym zakresie. Ja kupilem swoja uzywana za 40 zl Wiec pieniadz nie duzy, a spie spokojnie

    Martwi mnie jedynie wykres mojego przeplywomierza na biegu jalowym, cos ok 14 kg/h... Mierzylem tez napiecie i oscyluje ok 14.5 V ale ten problem opisywalem w innym poscie wiec tutaj nie bede zasmiecal

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfamaniak156
    Lepiej dobre winko kup
    O, dobra! O tym też pomyślę

    Ps. Krzysiek, co Ty masz za zdjęcie... ? :mrgreen:
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    krk
    Auto
    Była: 156 1.8 TS '98/ Jest: 166 3.0 2001
    Postów
    89

    Domyślnie

    ja kupowałem uniwersalkę NGK/NTK "dedykowaną" pod ten silnik, z allegro za ok. 200zł. niemal o połowę taniej niż bosch, a chodzi bez zarzutu. zobaczymy jeszcze co z trwałością

    a używki i tanie zamienniki to imo dobra rzecz jak się chce auto sprzedać, bo inaczej to szkoda robocizny. no, lambdę czy przepływkę każdy sam wymieni, ale też po co się babrać 2x, kanału szukać itd. trwalsze nie będzie, o ile poprawnie zadziała.

  9. #9
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Wesolatempra, Punkt 16 regulaminu brzmi:
    Pisząc o konkretnym modelu, w forach technicznych używaj prefixów przed pytaniem np. [155] Jak wymienić olej?
    Ostrzeżenie: 1-3 pkt

  10. #10
    selius
    Gość

    Domyślnie

    To jest moj kot
    A co do sondy to nie kazdy ma 350 zl na sonde tym bardziej po sw, sylwku i przed feriami a 50 zl to nie duzo a jest roznica niz 350 zl Wymiana trwa 10 min albo i mniej wiec mysle ze za takie pieniadze warto kupic.

Podobne wątki

  1. Sonda lambda
    Utworzone przez Fr0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-02-2016, 15:51
  2. Sonda lambda
    Utworzone przez Sqad w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 24-07-2014, 11:44
  3. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  4. Sonda lambda
    Utworzone przez wylly w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-05-2011, 10:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory