Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: [156] Sonda Lambda firmy HART

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał Superjahu007
    Wesolatempra, Punkt 16 regulaminu brzmi:
    Pisząc o konkretnym modelu, w forach technicznych używaj prefixów przed pytaniem np. [155] Jak wymienić olej?
    Ostrzeżenie: 1-3 pkt
    Zapomniałem ops:

    Cytat Napisał selius
    To jest moj kot
    Dziwnego masz tego kota... :mrgreen:
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  2. #12
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Szkoda, że się nie sprawdziła, bo bym chyba sam sobie taką sprawił

  3. #13
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał v4l4r
    a używki i tanie zamienniki to imo dobra rzecz jak się chce auto sprzedać, bo inaczej to szkoda robocizny
    Fatalne podejście...nie kupiłbym kolego od Ciebie autka już ;//

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Parę wykresów sondy HART:

    Odpalony z dość ciepłego i do boju - niestety sonda tak mniej więcej minutę popracowała znośnie, potem zrezygnowała z większego wysiłku.



    Lambda regulation row (mierzone równocześnie z ww.)



    Obroty na biegu jałowym (jestem niezadowolony )



    Kolejny wykres sondy (robione podczas jazdy)



    Tak wykres zachowuje się po kilku minutach postoju... Ciekawe, czyż nie?




    No cóż, drogi Puotku, będę Ci tą sondę odsyłać... Jak tylko ją wymontuję
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Klasyczne wykresy nie dobranej sondy lambda.
    Zły opór grzałki oraz inna charakterystyka czułości, ciepłoty sondy lambda.
    Należy pamiętać że komparator sondy lambda w ECU M1.5.5 jest dość wymagający i inna sonda żadko będzie się sprawować w tym modelu auta.
    Czasami w takich sondach jak sie dogrzeje sondę obrotami to działa do momentu zejścia z obrotów.
    W dedykowanej sondzie lambda dla tego modelu czas grzania sondy lambda przez zintegrowana grzałkę, do temperatury pracy +600 st C wynosi tylko 30 sekund.
    Takich parametrów nie osiągną inne sondy.

    p.s.
    - dzięki za wykresy, czekamy jeszcze na te z dobrą sondą.

  6. #16
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Problem w tym, że to jest właśnie sonda dedykowana, jednak widać, że marnej jakości.

    Opuszczam głowę i czekam na zwrot ops:

  7. #17
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Jak ktoś chce kupić oryginalną sonde marki BOSCH to polecam tego użytkownika na allegro andrew_6_1 .. kupiłem u niego oryginał i dałem 235zł zamiast ~350zł zł ..

    najlepiej do niego zadzwonić i się dogadać - dobiera sondy do każdego auta.. 513 019 760
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    No nie!

    Bubu, na wykresy dobrej sondy jeszcze chwilę chyba będzie trzeba poczekać

    Śmieję się sam z siebie... Pojechałem do Szwagrów z Ciechanowa. Sond używanych mają dostatek. W ogóle full części do Alf - w końcu tylko Alfami się zajmują Niestety mieli masę sond 0 258 006 388. A tylko jedną 0 258 006 190 (i to w dodatku średnio wyglądającą). A jedna 388 była naprawdę w super stanie. No i niestety wziąłem tą 388... Koszt 60PLN... W dodatku nie zamontowałem u nich, bo nie bardzo mieli jak. Zadowolony, że mam piękną sondą podjechałem do jakiegoś serwisu, tam mi szybko wymienili (30zł przy takich warunkach atmosferycznych, jeszcze przeboleję). Podłączyłem się do kompa i co widzę?









    Sonda 0 258 006 388 to sonda diagnostyczna (do Alf wielosondowych) do silników TS od 2000 i 2001r. Czyli nie jest to dokładnie to co powinienem włożyć... Zastanawiam się co teraz zrobić, ale chyba pojadę do nich znowu i wezmę tą 190, a tą co teraz mam to oddam... Na długość przewodu - 2 metry (u mnie powinno być 1,2m) - nie zwróciłem na początku uwagi. Z resztą Szwagier mi tłumaczył, że wszystko będzie dobrze... Że długość nieważna (byle nie ta krótka pół metrowa) i że numery też nie, że te sondy to działają dobrze...

    Ogólne wrażenia są jednak... lepsze niż poprzednio

    Pojawił się inny problem - falujące obroty po wrzuceniu na luz... latają tak 600-1400rpm i nie zawsze chcą się uspokoić. Jak trochę pojeździłem "z zatrzymywaniem się", to jest lepiej, tzn. szybciej się stabilizują np. po 5-6 mocnych bujnięciach, na początku potrafiło tak bujać nawet kilkanaście razy i to bez nadziei na uspokojenie... Przed dzisiejszą zmianą sondy, było tak, że zazwyczaj raz (czasem dwa razy) bujnęło i zawsze się stabilizowało.

    Problem z zadławianiem przy dodaniu gazu zmienił się. Teraz ten problem występuje w ten sposób, że jak dodam gazu (ale w zakresie od ok. 1000-1500rpm do ok. 2500-2800rpm), to praktycznie nie idzie 1 sekundę, czasem 2, czasem 3 sekundy, może i czasem 4, a potem rusza praktycznie normalnie. WAŻNE - ten problem występuje rzadko! Najczęściej po przynajmniej kilku sekundowym hamowaniu silnikiem. Generalnie jest tak, że jak wcisnę pedał, to idzie jak burza I zniknęły praktycznie problemy z szarpaniem przy ruszaniu spod świateł

    Podsumowując, jeździ lepiej, stoi gorzej...

    Zmęczony jestem tematem... Zastanawiam się co zrobić z tą sondą... ? Wymienić?

    Ps. Puotku, jutro odsyłam Ci HARTa... Jak się na spokojnie przyjrzałem na "moją starą" i tego Harta, to jakieś niepodobne...
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  9. #19
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Obawiam się, że filozofia produkcji tej sondy mogła polegać na zwykłym podłączeniu wtyczki do uniwersalnej sondy - i tak dostaliśmy sondę dedykowaną ;]

    Zwrócę im uwagę, żeby sobie darowali ten szmelc, bo tylko ludzi ... denerwują

  10. #20
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Wesolatempra - nie za dobrze wygladaja te wykresy sondy.
    Sonda moze jest i dobra ale nie do tego silnika wychodzi poza wykres... Mowilem Ci zebys lepiej podjechal tam skad ja kupilem i za 40 zl z gwarancja mial bys sonde Do tego silnika pasuje tylko jedna sonda o nr 0 258 006 190 z innymi mozesz miec problemy takie jak wystapuja u Ciebie czyli wychodzenie poza wykres, falowanie obrotow, szarpanie itd. Oddaj ta sonde i kupuj uzywke o tych nr co podalem wyzej Prawidlowy wykres sondy powinien oscylowac w granicach 0.2 - 0.8 V.

Podobne wątki

  1. Sonda lambda
    Utworzone przez Fr0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-02-2016, 15:51
  2. Sonda lambda
    Utworzone przez Sqad w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 24-07-2014, 11:44
  3. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  4. Sonda lambda
    Utworzone przez wylly w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-05-2011, 10:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory