Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: eksploatacja silnika MultiAir 1.4 dla początkujących

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie eksploatacja silnika MultiAir 1.4 dla początkujących

    Jest podobny wątek ale nie działa. W poniedziałek ruszam nowka 170KM i słyszę że trzeba uważać na turbine, ale jak? Jestem zwykłym użytkownikiem i np. Mam tendencję do jazdy na niskich obrotach, taki nawyk z pzed 100 lat, szkodzi? Może o czymś nie wiem.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    |To normalny silnik z turbina i tak trzeba go traktować, czyli wykorzystanie wyższych obrotów dopiero jak silnik złapie temperaturę. Na zimnym silniku jazda do 2000tys obrotów, po rozgrzaniu normalnie - warto wykorzystywać co jakiś czas pełen zakres obrotów (z tym że kręcenie powyżej 5500obr/min nie ma sensu), czyli tak od obrotów maks momentu obrotowego do obrotów mocy maksymalnej. Opisywany w instrukcji styl jazdy eco czyli kręcenie silnika do 2000obr/min i zmiana biegu na wyższy w dłuższej perspektywie nie jest zbyt zdrowe dla całego zespołu napędowego. Mozna sie turlac z obrotami bliskimi obrotom biegu jałowego ale jak chcesz przyspieszać to nie od obrotów biegu jałowego tylko po redukcji tak żeby silnik miał te 2000obr/min.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    A jak z wylaczaniem czy czekać po jezdzie, czy pb95 jest tolerowana
    ?

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    A jak z wylaczaniem czy czekać po jezdzie,
    tu masz odpowiedź http://www.forum.alfaholicy.org/mito...ml#post1374615
    czy pb95 jest tolerowana
    ?
    jak najbardziej, czemu by nie?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    95 nie to że tolerowana tylko zalecana

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Podczas jazdy po autostradzie i po zjechaniu np. do MCdonald poczekać 10s i dopiero wylaczamy silnik. Jak sie turlamy po mieście z +/- 2000obr/min to można wyłączyć od razu.
    Benzyna z firmy Auchan ma sporo bio, może być?

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    Podczas jazdy po autostradzie i po zjechaniu np. do MCdonald poczekać 10s i dopiero wylaczamy silnik. Jak sie turlamy po mieście z +/- 2000obr/min to można wyłączyć od razu.
    Benzyna z firmy Auchan ma sporo bio, może być?
    tak, podczas zjazdu do macdonalda poczekać 30sec do minuty, podczas zjazdu do innego przybytku poczekać 35sec do 1,5 min lol
    możesz też podczas zjazdu do mcdonalda jechac sobie spokojnie 1,5tys obrotów te 10km przed mcdonaldem, benzyna z bio jest dobra bo jest z rzepaku a to pomaga naszym rolnikom co ważne w czasie gdy mają mniejsze mozliwości exportowe

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    30 s do 1 min to spory czas, nie chce mi się wierzyć że tyle czasu spadają obroty turbiny, nie ma dmucha nie ma siły do kręcenia, a sprężanie hamuje. Czy zimą też trzeba czekać skoro jest ssane zdecydowanie chłodne powietrze?
    Jeszcze jedno skrzynia automatyczna, gdzieś przeczytałem że jest sucha?

    Co do rolników to nie kontunuję wątku bo to nie na to forum, a frytkami to często wali za dezelkami, ja drążę benzynkę.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair
    Postów
    519

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    30 s do 1 min to spory czas, nie chce mi się wierzyć że tyle czasu spadają obroty turbiny, nie ma dmucha nie ma siły do kręcenia, a sprężanie hamuje. Czy zimą też trzeba czekać skoro jest ssane zdecydowanie chłodne powietrze?
    Tu nie chodzi o obroty a o temperaturę. Jeżeli lecisz autostradą z butem w podłodze to turbina osiąga bardzo wysoką temperaturę, jeżeli nagle zgasisz silnik to ciepło pozostaje w sprężarce. Jeżeli natomiast dasz jej chwilę popracować na niskich obrotach część ciepła ucieknie z chłodniejszymi już spalinami a reszta zostanie odprowadzona przez olej.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    ..część ciepła ucieknie z chłodniejszymi już spalinami a reszta zostanie odprowadzona przez olej.
    chyba nie tylko , dużą część ciepła odbiera płyn chłodniczy, dlatego może działać układ Start & Stop w tym aucie bez wzgledu ile dajesz z buta....

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Dynamika silnika MultiAir 170 KM przed vs poliftowa
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 25-09-2015, 19:16
  2. [MiTo] 1.4 MultiAir 77KW - montaż turbo czy SWAP silnika?
    Utworzone przez Edluk w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 06:02
  3. [Giulietta] obsługa silnika 1,4 Multiair
    Utworzone przez zari w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 09:17
  4. Magneti Marelli ME110T - tuning silnika MultiAir
    Utworzone przez radosuaf w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 15:50
  5. Chip tuning dla początkujących
    Utworzone przez Foxtrot w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-06-2010, 09:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory