Ja po wymianie przegubu wew. W ogóle u mnie krzyżak był w rozsypce totalnej. Jedna rolka odlaczyła sie od reszty. W kazdym razie, problem mam za soba![]()
Ja po wymianie przegubu wew. W ogóle u mnie krzyżak był w rozsypce totalnej. Jedna rolka odlaczyła sie od reszty. W kazdym razie, problem mam za soba![]()
Witam, wczoraj zmieniając koła na letnie pokręciłem lewym kołem.... i okazało się, że coś stuka. Zdjąłem koło, pokręciłem tarczą i i zacząłem lokalizować stuki. Poszarpałem za półoś - luz wzdłużny (osiowy) to 2-3 mm (mniej więcej tyle powinien mieć z tego co pamiętam). Promieniowy od strony przegubu wewnętrznego masakryczny. Podczas ruszania nim słychać stuki metal o metal. Dodatkowo na półosi, wahaczu i zwrotnicy jest jakiś gruby obłocony syf. Gdy zacząłem go skrobać, okazało się, że to stary smar. Trudno zauważyć by guma przegubu wewnętrznego była pęknięta. Zdaje mi się, że smar dawno uciekł.... Kilku mechaników, którzy oglądali auto i mieli za zadanie sprawdzić przeguby nic nie stwierdzili (chyba w ogóle na nie nie spojrzeli). Teraz już wiem skąd dochodzą stuki podczas ujmowania i dodawania gazu przy niewielkich prędkościach. Przy normalnej jeździe nie czuć wibracji czy innych niepokojących rzeczy.
Nigdy nie wymeniałem przegubów ale po lekturze forum widzę, że to jest prosta rzecz. Więcej odkręcania, kombinacji i usmarowania się niż właściwej roboty
Poczytałęm trochę o przegubach, że w fabryce czasami wkłądali jak popadnie i chciałem się upewnić w moich poszukiwaniach. VIN: ZAR93700003158099
Po numerze VIN wychodzi na to, że mam przegub numer 46308126. Może ktoś to potwierdzić czy mam wierzyć ePER?
Jeśli to ten numer to wg. Allegro: http://allegro.pl/listing/listing.ph...&description=1
Spidan, Lobro, GKN, GLO, Pascal, Metelli - sprawdzają się w Alfie JTD?
Kielich. Czy może ktoś wie czy kielich przegubu często pada? Nie wiem czy mam nastawiać się psychicznie na wydatek. Pytanie: czy byłby ktoś tak uprzejmy i znalazł po VIN numer w ePER kielucha lewego wewnętrznego? Nie mogę odnaleźćByłoby to pomocne przy szukaniu porządnej używki od np. Julki, Mito, nowej Bravo czy Lancii.
Przy okazji wyjmowania półosi co jeszcze wypadałoby wymienić oprócz osłon gumowych? Łożyska podpory zdaje się brak bo to półoś krótka. A jakieś uszczelniacze przy skrzyni?
Dziękuję za odpowiedzi![]()
Lewy kielich masz w Alfa Romeo » 147 » W8 147 BZ/DS (2000-2010) » 212 SKRZYNIA BIEGÓW » 21220 ZESPÓŁ KÓŁ ZĘBATYCH MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO » 21220/01 ZESPÓŁ KÓŁ ZĘBATYCH MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO
Zalecana jest wymiana kielicha i krzyżaka, jak wymienisz jedno i tak w niedługim czasie będziesz musiał znów wymieniać.
Uszczelniacz to chyba 40004430.
Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie
W tej chwili nie działa ePER ale prawdopodobnie jest to ten numer, który podałeś. Uszczelniacz oryginalny to ok. 30 zł, zamiennik w porywach 12 zł. Jeden i drugi włoski Corteco o wymiarach 32X52X10/13,5
Teraz prośba o znalezienie numeru katalogowego kielicha![]()
Działa.
Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie
46307522
mam ten kielich jeśli jeszcze potrzebujesz ...
http://www.autosklep24.pl/pl/p/Kieli...-THESIS-/11949
Ostatnio edytowane przez Gepard ; 03-05-2014 o 17:13
-------
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".
W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą![]()
proszę dzwonić 792 465-368
Tak, to ten kielichKupowałem w autosklepie24.pl wielokrotnie, jednak cena w tym wypadku odstrasza. Zrobiłem wywiad na forum. Okazuje się, że osoby, które wymieniły sam przegub śmigają już tak kilka lat i jest OK. Kielicha nie wymieniały, zaryzykuję, najwyżej postawię auto na kołkach lub później wymienię kielich.
Dla potomnych
Kupiłem osłonę zewnętrzną przegubu lewego, gdyż też ma dość po 11 latach. Numer katalogowy to 46307733. Kosztowałą mnie 22 zł, oryginał oczywiście. Kto zrobił dla Fiata tę osłonę? GKNSzukałem w zamiennikach takiej gumy, jedne albo za małe, drugie mają inną którąś średnicę, pozostałe za wysokie, jeszcze inne na zamówienie i cen brak (Orginal Imperium ma identyko gumy). Wg. katalogów i po pomiarze oryginału powinno być: fi1=27, fi2=90, h=97 (zobaczymy jak to będzie w porównaniu z osłoną którą mam w aucie,choć nie powinno być problemu skoro wszystko po VIN dobieram).
Szukałem takiej osłony w InterCarsie - chyba za słabo. Okazuje się, że osłona taka w zamiennikach (marki Spidan, należącej do GKN) to koszt 71 zł bez rabatu. Osłona w komplecie ze smarem, opaskami i nakrętką półosi. Wystarczy wpisać na stronie motointegratora frazę "spidan 21142" lub "46307733" i mamy to o co nam chodzi. Trzeba mieć nadzieję, że to prawda co napisali odnośnie numerów oryginału. Odsłona wg. tego co podali "spece" pasuje do
156 Sportwagon (932) 1.9 JTD 136 KM 2002.11.01-2004.11.01
156 Sportwagon (932) 1.9 JTD (932B2B, 932B2C) 115 KM 2001.05.01-2006.05.01
Nie ma tu słowa o Alfie 147.
Kielich drogi jak diabli, to prawda. Ale zawsze można do mnie napisać z prośbą o dodatkowy rabat i coś wymyślimy
Dodano po 3 minutes:
Te osłony plastykowe to chyba jakiś ślepy zaułek myśli motoryzacyjnej.
Wydaje mi się że mam lepszą propozycję niz Kolega i tańszą.
Osłona gumowa 35 zł , do tego oczywiście możemy dołożyć opaski , nakrętkę , smar i co sobie Klient zażyczy (jakis wahacz na przykład)
Dla potomnych :
http://autosklep24.pl/pl/p/Oslona-pr...1%2C9-03/16553
Ostatnio edytowane przez Gepard ; 06-05-2014 o 19:05 Powód: Dodano
-------
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".
W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą![]()
proszę dzwonić 792 465-368
Półoś wyjęta, wahacz dolny zrzucony... nie było tak źleUtknąłem w jednym punkcie - nie mogę wybić kielicha z mech. różnicowego
Jest jakiś myk by go wyjąć? Z nerw i chyba bez sensu odkręciłęm piastę simmeringu (?) pod kielichem i dalej nic.
Na dziś zrobiłem przerwę. Szarpać, podważać i kręcić?
PS. Tak, syf okropny ale to pozostałość po poprzednim właścicielu![]()
Z jednej strony zaprzyj łyżka a z drugiej delikatnie uderz młotkiem.