Temperatura zasysanego powietrza ma małe znaczenie w sterowaniu pracą silnika,priorytetowe są inne parametry,raczej to nie będzie przyczyna.
Temperatura zasysanego powietrza ma małe znaczenie w sterowaniu pracą silnika,priorytetowe są inne parametry,raczej to nie będzie przyczyna.
Czujnik temperatury w przepływomierzu to zwykły termistor o ujemnym współczynniku -czyli jeżeli rośnie temperatura maleje rezystancja.Kolega napisał,że wskazywana jest duża temperatura czyli mała rezystancja czujnika lub zwarcie.Odłączenie przepływomierza to nieskończenie duża rezystancja ,komputer wtedy przyjmuje temperaturę minus 40 stopni celsjusza.W omawianym przypadku nie ma różnicy czy jest odpięty przepływomierz czy nie.
Ważna jest temperatura cieczy ,silnika ale nie powietrza zasysanego.
OK, wszystko rozumiem. Tylko dlaczego właśnie kiedy są chłodne dni to auto pracuje zupełnie inaczej? Temperatura silnika jest dobra, sprawdzana poprzez FESa.
Na chłopski rozum skoro ta temp. jest niepotrzebna dla ECU to po ch..j jest ten termistor??
Dodano po 4 minutes:
A poza tym jak przepływomierz ma obliczyć dokładny przepływ pow. skoro nie zna jego temp. a co za tym idzie jego gęstości??
Ostatnio edytowane przez sleyer3 ; 07-05-2014 o 20:23 Powód: Dodano
Ten termistor nie bierze udziału w pomiarze masy powietrza przez przepływomierz,jego sygnał jest dostarczany bezpośrednio do ECU .Nie pisałem,ze czujnik ten jest niepotrzebny tylko,ze ma małe znaczenie.
Wiesz są ludzie np. ja którzy lubią mieć wszystko sprawne.
Dodano po 2 minutes:
Najlepiej by było wiedzieć na którym pinie jest termistor i sprawdzić opór, myślę że dało by to obraz sytuacji.
Ostatnio edytowane przez sleyer3 ; 07-05-2014 o 21:03 Powód: Dodano
Pin 1 i 3 w temperaturze ok 20 stopni ok 2,2 kohmy
w przepływce 5 pinowej
Ostatnio edytowane przez tom.pk ; 08-05-2014 o 15:32
Ale tam są tylko 4 piny, bynajmniej w tej przepływce.
Wycinek z zasady działania przepływomierzy, które są stosowane w naszych autach:
" Przepływomierz zawiera dodatkowy termistor, który mierzy temperaturę powietrza zasysanego, ale tym razem ta informacja jest potrzebna do skompensowania wpływu temperatury otoczenia na termistor mierzący temp.drucika."
Dlatego wydaje mi się, że jednak ma spore znaczenie, gdyż podając złą temperaturę, termistor mierzący temp drutu, podaje złe wartości, które następnie śle do ECU.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.