Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Selespeed, nie mogę ruszyć !

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar porki215
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    21

    Domyślnie Selespeed, nie mogę ruszyć !

    Witam,

    Jestem nowym użytkownikiem forum tak jak mojej 147, kupiłem ją w tamtym tygodniu. Jest to moja pierwsza alfa i pierwszy samochód więc naprawdę liczę na waszą pomoc.
    O samochodzie: AR 147 2.0TS Selespeed + gaz, granatowa 3 drzwiowa z jasnymi skórami, full navi itp itd (piszę to bo może ktoś z was był jej wcześniejszym właścicielem)

    Kupiłem ją w Płocku, wróciłem nią do domu i wszytsko gitara zadowolony. Dwa dni poźniej wsiadam do auta słyszę, że pompka chodzi przy otwarciu drzwi odpalam auto, wrzucam 1 i słyszę tylko CYK CYK CYK i wyrzuca na N, wsteczny działał ale po każdej próbie wbicia biegu CYK CYK CYK tj nie mogła zaskoczyć i wyrzuca na N. Postałem tak jak idiota i po 30 minutach zaskoczyła normalnie i pojechałem, jeździłem tak kilka ładnych dni do dziś.
    Wracając z miasta na szczęście pod domem, zrzuciła mi bieg z 5 CITY na N, ja od razu zacząłem sam zmieniać biegi i jakoś udało mi się dotoczyć na parking. Na parkingu znowu ten sam problem działa mi tylko N i R, po każdej próbie wbicia 1 CYK CYK CYK i wyrzuca na N. Otworzyłem wtedy drzwi, żeby pompka popracowała i udało się wbiła się jedynka i super. Pod domem sprawdziłem poziom oleju w selespeedzie było trochę ponad wartość MIN dolałem trochę specjalnego oleju sygnowanego specjalnie do selespeedów do poziomu MAX. Pojeździłem nią jeszcze pół dnia wszystko wydawało się ok.
    Wieczorem wsiadam do auta ten sam problem, pompa chodzi. Odkręciłem minus od akumulatora poczekałem chwilę, skręciłem ponownie i znowu to samo. Pompka jak sprawdzałem już nie chodziła, czytałem, że jak jest ciśnienie w układzie bo wcześniej odpalałem nie musi koniecznie zawsze pracować po otwarciu drzwi.
    I teraz tak powiedzcie mi co to może mniej więcej być, bo nie będę psioczył, że alfa to syf bo tak nie uważam przejechałem ją jak narazie 600 km i taka rzecz mi się dzieje. Jestem z Olsztyna i dzwoniłem i pytałem po znajomych mechanikach czy nie znają kogoś kto cokolwiek wie o Selespeedzie, niestety bez rezultatu.

    Boję się tego, że nie bedzie miał mi kto tego naprawić a nie samej naprawy. Mam nadzieje, że jest ktoś na forum z Olsztyna bo widziałem na mieście bardzo podobną 147 do mojej również z emblematem selespeed.

    Mam nadzieję, że nie zdublowałem postu bo wydaje mi się, że nic podobnego nie znalazłem.

    Proszę was o podpowiedź co to może być i ewentualny koszt i zdecydowanie potrzebuje kogoś kto jest w stanie fachowym okiem sprawdzić co się dzieje z moją bellą.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    Standardowo, podepnij kompa, może coś powie jak nie to na początek jeśli nikt na coś mądrego nie wpadnie, zmień olej

    ~ taka była piękna ! :C




  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Nie mam SS ale podlacz kompa i sprawdz cisnienie i jego spadek. Jest na forum troche postow jak to dokladnie ma sie zachowywac.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    147
    Postów
    59

    Domyślnie

    Jesteś pewny że to selespeed robi CYK CYK CYK ? w mojej przy słabym akumulatorze, a mam manuala pół auta robiło CYK CYK CYK


    CYK CYK CYK

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar porki215
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    21

    Domyślnie

    Wyraźnie słychać taki dźwięk CYK CYK CYK i wywala na N.
    Dzisiaj oddałem auto do mechanika z którym wcześniej rozmawiałem o moich problemach, on uważa, że problem tkwi w elektronice a nie w samej skrzyni (chcę się trzymać tej myśli )
    Niestety nie obeszło się bez dwóch przygód w drodze do mechanika. Rano wsiadam do auta, pompka chodzi więc się cieszę, przekręcam kluczyk na MAR i na wyświetlaczu pokazuje mi, że wybrany bieg to 5 a ja zawsze zostawiam auto na 1 więc już wiedziałem, że coś jest nie tak, wbiłem R - działa, wbijam jedynkę i tylko CYK CYK CYK i wywala na N, przełączyłem na CITY i dopiero wtedy zaskoczyło na 1. Przejechałem pół miasta i nagle jeb ! Stojąc w korku z N pokazało mi, że jest wbita 3 a potem. Wyłączyłem silnik coś tam poklikałem popróbowałem i pojechałem - dla mnie też to wygląda na problem z elektronicznym sterowaniem. Majstry mają zobaczyć i powiedzieć czy coś znajdą czy nie, jeżeli nic nie znajdą zostawię ją jeszcze w serwisie alfy do którego wcześniej dzwoniłem i upewniłem się, że selespeed nie jest dla nich czarną magią.

    Fezz Ty jesteś z Olsztyna i masz AR 147 w selespeedzie ?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    147
    Postów
    59

    Domyślnie

    Manuala niestety, albo stety. Gdzie oddałeś auto, do którego mechanika? Podpinałeś już auto pod kompa?
    W Olsztynie selespeed nie jest czarną magią???? partacze w mieście 2.0 TS nie ogarniają a selespeeda zrobią???

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar porki215
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    21

    Domyślnie

    Oddałem do po znajomości. W serwisie Baranowski w Wójtowie powiedzieli mi, że na samej skrzyni może i się nie znają ale objawy jakby dla typowych problemów z elektroniką i oni to sprawdzą

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    147
    Postów
    59

    Domyślnie

    Baranowski niby dobrą ma opinię, jednak z tego co piszesz to trochę zaczynają mieszać, skrzynia sama w sobie to zwykły manual ze sterowaniem elektronicznym, czyli półautomat, jeśli nie znają się na zwykłych skrzyniach to jakie skrzynie naprawiają ???? Jak zdiagnozują elektronikę to napisz co wykryli. Znając życie to poza sczytaniem błędów nic...

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar porki215
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    21

    Domyślnie

    Fezz niestety ale miałeś racje. Dzisiaj odebrałem Alfe z serwisu bo po cholerę ona tam stała jak oni tylko mierzyli i mierzyli, pojeździli i pomierzyli. Zabrałem ją dzisiaj do Olsztyna wszystko pięknie fajnie, nawet wydaje mi się, że płynniej biegi zmieniała (ale może to ze szczęscia, że już ją mam). Podjechałem zrobić zakupy, wracam ze sklepu i dupa nie działa skrzynia, znowu nie wbija biegu. Zadzwoniłem do Baranowskiego powiedzieli żebym wrócił. Ja jednak umówiłem się do autoryzowanego serwisu Alfy i tam pojadę. Po tej przygodzie pod sklepem wróciłem po kilku godzinach i odpaliłem, zatankowałem i bezpiecznie jestem w domu.
    Wydaje mi się, że ona na ciepłym nie chce odpalać, mój Tata mówi, że czytał o problemach z ciśnieniem w skrzyni, że czasami pomaga mocne przygazowanie auta i niby pomaga, spróbuję.
    Jedyne czym wam się mogę pochwalić to kody błędów które wyskoczyły mi na komputerze a Baranowski Serwis nie wiem czemu nic nie zrobił skoro jest błąd, wydaje mi się, że powinni coś powymieniać ale trudno, zatem Notowane błędy systemu:
    - p1742 selection sensor
    - p1747 dźwignia przełącznika
    - p1748 dźwignia przełącznika 3

    Pod błędami podpis "Po kasowaniu błędów brak objawów uszkodzenia"
    Pozostaje mi czekać co powiedzą w serwisie autoryzowanym.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Wiesz, najlepszą i często stosowaną metodą przez "mechaników" jest podłączenie kompa, skasowanie błędów, wzięcie kasy i powiedzenie, że dalej nie wiedzą co... pan przyjedzie później.

    Wpisz sobie coś takiego w googlach: alfa p1747. Mniej więcej znajdziesz odpowiedz na problem który masz. Zresztą na forum było wiele razy o półautomatach, poczytaj dla wiedzy ogólnej Tu kolejna rzecz: https://www.google.pl/search?q=p1742...DuuH8QffsICACw

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 24-08-2021, 13:00
  2. 156 selespeed problem, znika olej w selespeed
    Utworzone przez xmikix w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 13:36
  3. Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 03-03-2012, 16:57
  4. [159] Mogę odbierać, ale nie mogę dzwonić z telefonu wbudowanego w Navi
    Utworzone przez Condelone w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-12-2010, 22:35
  5. Nie mogę otworzyć auta z pilota + nie mogę odpalić.
    Utworzone przez pawelmynia w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-12-2010, 22:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory