Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 41 do 46 z 46

Temat: Alfa 145 1.6 boxer - ciężko zapala po dłuższym postoju

  1. #41
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał yarecky Zobacz post
    Z tego co mi sie wydaje to w kolektorze ssacym masz zawsze podcisnienie, bo caly czas silnik zasywa powietrze. Jesli dodajesz gazu to poporstu to podcisnienie sie zwieksza...
    Przy otwartej przepustnicy masz nadciśnienie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #42
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    Niezaleznie na ile przepustnica jest otwarta to zawsze jest podcisnienie w kolektorze ssacym w silniku wolnossacym. Czy jest mniejsze czy wieksze podcisnienie wzgledem otwarcia przepustnicy to trzeba by gdzies poszukac albo zmierzyc. To urzadzenie chyba nazywa sie wakuometr. Byc moze chodzi Ci o silnik doladowany gdzie turbina zwiekszajac cisnienie do kolektora tak jakby wtlacza je dodatkowo do silnika (nadcisnienie)...
    Silnik wolnossacy zawsze zasysa powietrze samoczynnie... Zatem zawsze w kolektorze jest nadcisnienie w tego typu jednostkach..

  3. #43
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Melduję posłusznie, iż problem rozwiązany!

    Powodem ciężkiego zapalania oraz braku pocy i chęci na wkręcania sie na obroty była uszkodzona pompa paliwowa. Przyczyną było zbyt niskie ciśnienie paliwa (niestabilne), gdyż na wolnych było 2 bar, a po dodaniu gazu spadało poniżej tej wartości. Szybka podmiana pompy potwierdziła ową usterkę.
    W końcu boxer pokazuje pazura i ten gang...

  4. #44
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał yarecky Zobacz post
    Niezaleznie na ile przepustnica jest otwarta to zawsze jest podcisnienie w kolektorze ssacym w silniku wolnossacym. Czy jest mniejsze czy wieksze podcisnienie wzgledem otwarcia przepustnicy to trzeba by gdzies poszukac albo zmierzyc. To urzadzenie chyba nazywa sie wakuometr. Byc moze chodzi Ci o silnik doladowany gdzie turbina zwiekszajac cisnienie do kolektora tak jakby wtlacza je dodatkowo do silnika (nadcisnienie)...
    Silnik wolnossacy zawsze zasysa powietrze samoczynnie... Zatem zawsze w kolektorze jest nadcisnienie w tego typu jednostkach..
    Przeczysz sam sobie w tym co napisałeś, pewnie się pomyliłeś, zatem sprawdż sobie to co napisałeś wakuometrem to wtedy zobaczysz jakie jest cisnienie w kolektorze ssącym przy wolnych obrotach(zamknieta przepustnica) i przy dodawaniu gazu (otwierając przepustnicę do końca) wtedy napisz co zobaczyłes na wakuometrze
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 16-05-2014 o 20:19 Powód: błąd

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #45
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Na potwierdzenie faktu uleczenia boxera dodaje film jak pali na "pompie hybrydowej". Zimny, czy ciepły pali zawsze tak samo.

  6. #46
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    No tak chyba sie kiedys tam pomylilem w tym ostanim zdaniu. (miało byc podcisnienei zamiast nadcisnienie)
    Silnik wolnossący zasysa powietrze (jak odkurzacz) , zatem oczywiste jest to ze w kolektorze ssącym (jak sama nazwa wskazuje) jest podciśnienie.. czyli mniejsze od atmosferycznego.
    Dla jasności większej link do definicji podciśnnienia na wiki:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Podci%C5%9Bnienie

Podobne wątki

  1. Kontrolka oleju po dłuższym postoju.
    Utworzone przez mar1o w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-09-2019, 20:22
  2. [159] Problem z odpaleniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez dexster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-12-2015, 22:54
  3. Problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez dexxx91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2015, 20:50
  4. Ciężko zapala po postoju V6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 07:49
  5. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2013, 07:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory