Strona 99 z 158 PierwszyPierwszy ... 498990919293949596979899100101102103104105106107108109149 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 981 do 990 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #981
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    dzisiaj CAN analizator wyciął mi numer, po podłączeniu do magistrali B-CAN sypnął błędami po wszystkich modułach, trochę słów polecaniało w eter.... w koncu skończyło sie na tym że cAnalizator zawędrował na stół pobierczy do testów.... jakoś nie widać na oscyloskopie bledów, poziomy napięć statycznych poprawne, dopiero podczas pracy widać że poziom dominanty wynosi 1.158 oraz 3.6 V..... podłaczyłem analizator do sieci can i przy poprawnym nadawaniu z body, czyli jest sygnał ACK, nie NAC, can analizator sypie błędami jak z rękawa..... błedy pojawiają sie także w cześci nadawczej, mimo że nic nie nadaje, no opócz ACK..... widac że to moduł wejścia i oprogramowanie CAN analizatora daje takie kwiatki.... P.S. może już jest nowsza wersja oprogramowania ???
    chyba przeniosę sie na forum o can, trzeba rozwiązac ten problem z can analizatorem..
    http://forum.canbus.pl/
    praca analizatora http://www.elrasoft.com/uucan_help/u...g_started.html
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	can003.jpg
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	114.1 KB
ID:	130609   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	can010.jpg
Wyświetleń:	88
Rozmiar:	45.6 KB
ID:	130610   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	can013.jpg
Wyświetleń:	97
Rozmiar:	120.5 KB
ID:	130611  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 08-05-2014 o 09:42

  2. #982
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z CAN analizatorem to chyba jest znana sprawa dla nas , nie dla autora programu , jemu wszystko dobrze chodzi.
    - dobrze że jest jakaś konkurencja w tym temacie.
    --
    http://sygmi.canbus.pl/pl/glowna.html
    --
    - fajny analizator tylko obecnie nie ma na magazynie.
    - chetnie sprawdzę ten analizator Sygmi, producent jest z Wrocławia, chyba że juz wyjechał na zachód na stałe.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #983
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

  4. #984
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ale pod tym adresem jest stare oprogramowanie.
    - piszą że mozna pobierac ale tam na razie nic nie ma.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #985
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    jak to nic nie ma a : "rameczki do Renii", volvo dash test8,7,6,5,4,3,2,1,0, "a w następnej wersji będą zawarte już nowe emulacje zegarów i drobne poprawki programu"......

  6. #986
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    No, tak, pogubiłam się i w temacie, i w eksperymentach.

    8 bitów dane, a cała ramka ma więcej. Co pokazuje ten scanlogic dla CAN to nie wiem, nie ma przebiegu demo z CAN. Picoscope pokazywał wszystko. ACK w GT na B-CAN ze złącza diagnostycznego było zawsze 0, co oznacza potwierdzenie odbioru info przez jakiś sterownik . NAK, to chyba brak potwierdzenia odbioru, co może generować może błąd i świadczyć o braku łączności. A na C-CAN, to nie wiem, przebiegi są nieczytelne.

    Liczba bajtów danych od 0 do 8 i większość bitów ramki jest taka sama w extended i standard. Różnią się czymś innym. Różnicujące jest pole IDE, w mojej GT == 1, a w extended == 0. Extended ma dwa pola arbitrażu – pierwsze 11-bitowe, tak, że można łączyć obydwa standardy, o czym czytałam. RTR w GT == 1, vs w extended SSR == 0.

    ACK i NAK – no nie wiem. Nie było NAK w picoscopie. Jak by było ACK == 1, to wykryłby chyba błąd. Mają sumy kontrolne CRC, wtenczas tak sobie identyfikują poprawność transmisji. Gdy ACK == 0, to znaczy, że odpowiedział jakiś odbiornik. A NAK to jakby ACK == 1, nie ma odpowiedzi z odbiornika. Tylko, że czy tak i jak to działa w GT to nie wiem. Nie wiem czy dotyczy protokołu CAN czy innych, bo niektóre rzeczy są podobne. Czytam jeszcze.

    Mnie interesuje czy ACK == 1 świadczy wyłącznie o błędzie w sieci CAN, czy np.: świadczy o uszkodzeniu odbiornika. Czy w ogóle to pokaże, czy uzna, że tego nie widzi. Może należałoby odłączyć np.: klimatronik i patrzeć co się będzie działo. Na pewno nie będzie odpowiedzi ze strony odbiornika, ale czy pokaże NAK i co zrobi? Nie wiem. Ale trzeba mieć czym to zbadać, chociaż mieć oscylogramy b. czytelne. To dotyczy dwukierunkowej trnasmisji, jak jest w B-CAN. Widać, że odbiera info. C-CAN, nie wiem, ale tak myślałam, że ECU nadaje wyłącznie, a odbiera po innych liniach. To mam niesprawdzone. Tylko, że jak to rozróżnić, skoro coś to odbiera, raczej się nie da.

    To zresztą takie sprawdzanie jak wszystko działa. Ale to nie szkodzi, może będzie wiadomo co robić, jak coś przestanie działać.

    Na razie widziałam tylko jeden błąd CAN po zwarciach linii. Nie było szczegółowych błędów – czy sumy kontrolnej, czy ACK, etc… Napięcia to ma chyba max 10V i 5V odpowiednio dla linii, do tych wartości, powyżej napięcia min zawsze rozpozna bit.

    Czy potrafi nadawać po jednej nitce to może można sprawdzić, w eksperymencie na interfejsie próbowałam nadawać tylko po jednej i analizator nie protestował.
    Analizator CAN – no jak go polubić i uwzględnić pewne rzeczy, np.: inicjalizować go przed podłączeniem do sieci, to przecież pracuje. Jakoś mnie nie drażni specjalnie. A ponieważ nie mam z niczym innym porównania, to… Picoscope pokazywał takie same wyniki.

    Chciałam badać linie K i zobaczyć inne protokoły, niż can. Nie mam jeszcze analizatora, zastanawiam się. No poczytałam trochę o dekodowaniu linii K, ale nie widzę wielu rzeczy w oscylogramach. Czasy są inne niż znalazłam. Nie rozumiem jak będą działały te adaptery? Scanlogic ma mniej protokołów niż te LAP… tylko, że nie wiem, czy będą mi potrzebne. Popatrzę na to co wrzuciliście jeszcze. Na razie patrzę sobie napięcia oscyloskopem na tych z nóżkami i jak sobie idą sygnały na płytce. No i mam z czystej niewiedzy same prozaiczne problemy.

    Patrzyłam niedziałający interfejs OBD link, skoro nie działa, to nic mu nie zrobię. Ale to mnie zniechęciło, bo jak nie pracuje urządzenie, to nie jest mi łatwo zauważać zmiany, a też nie wiem co ma być widać i jak z tego wyciągać info. A też nóżki ma małe i ciężko się je bada. Na procesorze (chyba) na nóżkach – to było tylko napięcie od 0 do 5V maks. Niby wiem, co powinno być na której nóżce, bo widziałam schemat, ale tam nie było oscylacji, stałe napięcia tylko. Patrzyłam z podaniem (i bez) 9V napięcia i GND na piny 16 i 4 łączówki interfejsu oraz podawałam mu na 6 vel 14 ramki CAN z can analizatora. Tylko, że nigdzie sygnałów nie było. Jak podałam mu can h na pin 7, to znalazłam go w dwóch miejscach na płytce, w „dziurkach” i na jednym elemencie z nóżkami. Gdy odłączyłam interfejs z usb to napięcie na pinie 16 wzrosło do 12V, oraz wzrosło CAN h, nie wiem czemu. Zniechęciło mnie to, więc zmieniłam model do badania na mysza komputerowego.
    - analizator can na krokodylkach ma zawsze analogiczne napięcia, niezależnie, czy podaję ramki z C, czy B-CAN.

    W myszy chyba - procesor ma większe nóżki i jest ich tylko 8, więc badanie było łatwiejsze. Poza tym mysza pracowała i można było wprowadzić w różne stany pracy, a więc widać było zmiany w przebiegach. Poza tym mysza ma różne przebiegi napięciowe. Na mysz nie podawałam napięcia – tylko był podłączony do USB.. W autoscope – dekodowanie UART kończy analizę, ale nie umiem uruchomić okna (panelu) od dekodowania. Co z tym jest nie tak?

    Immo od 156JTS, to na razie nie wiem, od czego są piny łączówki. Ściągnęłam elearn od 156, ale jeszcze nie wypaliłam płyty. Ale nawet jak podam samo zasilanie i GND, to i tak nie wiem, jak to dekodować, bo będą pewnie stałe napięcia. Mam też zapasowy ECU, ale nie wiem za bardzo co z tym można zrobić. W sumie nie wiem, co robi immo i co tam można ciekawego zobaczyć? Muszę sobie wyobrazić inaczej nie umiem. Poza tym wybieram takie urządzenia, które można ewentualnie przypadkiem zniszczyć. ECU wolałabym mieć w zapasie.

    Chciałam zobaczyć, czy poprzez przechwycone ramki, można odtworzyć eeprom? No w ogóle chciałam zobaczyć jakieś ramki.

    Tak, czy owak nie udało mi się za bardzo z tymi eksperymentami. Za mało wiem, więc chwilowo mnie to zniechęciło.

    Załącznik 131209
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2533.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	76.4 KB
ID:	131210   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2537.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	99.8 KB
ID:	131211   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2540.jpg
Wyświetleń:	87
Rozmiar:	98.3 KB
ID:	131212   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2545.jpg
Wyświetleń:	60
Rozmiar:	101.0 KB
ID:	131213   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	mysz1.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	105.7 KB
ID:	131214  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	mysz2.jpg
Wyświetleń:	64
Rozmiar:	102.8 KB
ID:	131215   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	obdlinksx_an_can.jpg
Wyświetleń:	94
Rozmiar:	77.5 KB
ID:	131216   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Autoscope_uart_skrypt.png
Wyświetleń:	89
Rozmiar:	13.9 KB
ID:	131217  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 13-05-2014 o 00:08

  7. #987
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Chciałam zobaczyć, czy poprzez przechwycone ramki, można odtworzyć eeprom?
    - tak można, tylko trzeba znać kilka tajemniczych komend.
    - zobacz mój temat w dziale giulietta o odczycie eepromu z klimatronika oraz z body komputera.
    - załączyłem nawet program (dość prosty ) do deszyfracji zawartości body i CODE.
    - odczyt z body, klimatronika robie poprzez interfejs OBDlink-SX (ELM327 nie nadaje się do tego ponieważ jest dość wolny) oraz HyperTerminal.
    - kody sterujące podaje z pliku makro ponieważ musi być zachowany pewien reżim czasowy.
    - i tak podanie kodów sterujących z palca nie uruchomi serwisowej procedury odczytu eepromu lub flasha z procesora modułu.

    - magistrala CAN,
    - urządzenie wysyła ramkę z ustawionym bitem poprawności na NAK.
    - każde urządzenie w sieci CAN odczytuje na bieżąco ramki.
    -jeśli odebrana ramka jest poprawna to wstawia do ramki bieżącej potwierdzenie odebrania poprawnej ramki czyli sygnał ACK.
    - jeśli żadne urządzenie nie wstawi ACK, to taka ramka jest wysyłana powtórnie.
    - obserwuje to na stole, jeśli mam tylko nadajnik CAN to on ciagle wysyła pierwszą ramkę.
    - jak to obserwowałem to myślałem że mam uszkodzony nadajnik ale to tak jest pomyślane.
    - jak dołoże tylko drugie urządzenie CAN to na sieć jest wysyłana cała zaprogramowana paczka ramek.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-05-2014 o 06:16
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #988
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Ok, dzięki. Nie zauważyłam. Widziałam, że jest jedna ramka, ale była nieciekawa.

    Tak, w takich warunkach, to nie ma sensu wysyłać wielu ramek, bo rzeczywiście analizator wysyła wciąż jedną. Z tym, że urządzenie nie działa. Gdyby działało może wysłałby następną. Interfejs nie działa. A nic innego nie mam.

    W samochodzie to nie wiem, bo nie było NAK w picoscopie, a włączałam różne rzeczy i albo była ramka z ACK == 0, albo nie było jej wcale. Może je usuwać, tak, że ich nie zobaczę? Że tylko ACK-pozytywne pokaże? Tylko, że nie patrzyłam równolegle wszystkiego pod kontrolą oscyloskopu, wtedy, gdy łączyłam się z modułami. Analizator chyba po ID odbierał, wszystkie ramki danych. Oprócz tego podczas łączenia się złym interfejsem lub gdy test ma wg MES status nieudany nie wysyłał ramki w nieskończoność. Tylko wyrzucał CAN bus error albo test nieudany. Nie wiem czy NAK – ACK działa w GT. Jest też linia C. Poza tym powinno być możliwe różnicowanie tego, że nie działa sterownik, a tego, że winna jest sieć. Później dokończę testy w samochodzie.

    Powtórzyłam test z interfejsem SX.
    Nie podłączyłam wcześniej poprawnie zasilania i GND, odwrotnie odliczyłam piny, dlatego pewnie takie powchodziły.
    Połączyłam poprawnie, ale napięcie zasilania z baterii spadło już do 8.8V nie było w zakresie 9 – 16V.

    W czasie nadawania:
    - podłączony CAN analizator, bez zasilania na pin 16 i GND na 4 na interfejsie lub na krokodylkach CAN analizatora, bez podłączenia do interfejsu lub podłączone zasilanie i GND na piny interfejsu, ale interfejs nie podłączony do laptopa:
    ---- ramka była jedna, niekoniecznie pierwsza – taka na której ustawiłam kursor, zaznaczyłam w nadajniku. Mogła być środkowa lub ostatnia. To o tyle wygodne, że można wrzucić całą sekwencję i wybierać po kolei, o ile coś będzie odbierało dane.
    ---- analizator pamięta ramkę, którą nadawał i nadaje ją w kółko, mimo, że już nakazałam mu nadawanie innej ramki. Trzeba go wyłączyć i ponownie zainicjalizować, aby nadał kolejną.

    - podłączony CAN analizator, z zasilaniem na pin 16 i GND na 4 na interfejsie oraz podłączony interfejs do laptopa
    ---- pokazuje stałe napięcia na 6 i 14, niezależnie od sekwencji nadawanej, na 7 stałe napięcie równe zasilaniu. Nie ma ramek.
    Bez kontrolowania przebiegów oscyloskopem, nie ma co próbować go używać do nadawania. W samochodzie, jak był podłączony pod CAN i nadawałam, to nie wiem. Nie kontrolowałam tego oscyloskopem poprzez drugi breake-out box. Odbiera poprawnie, a nadawanie, to nie wiem, czy coś zmienia podłączenie do sieci.

    Nie znam tajemniczych komend. Nie mam pojęcia jak zobaczyć eeprom w myszy. Nie wiem jak napisać skrypt, ani go odczytać. Mimo, to postanowiłam zobaczyć jak pracuje analizator logiczny. Wpierw zobaczę na interfejsie, myszy, potem w TSie linie K, a na koniec w GT. Skoro pisaliście, że można spróbować z tym scanlogic. Zamówiłam scanlogic z adapterami. Zobaczę tylko, najwyżej nic mi się nie uda.

    Nie działa Twój program na 64.

    Załącznik 131372
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	program.jpg
Wyświetleń:	63
Rozmiar:	62.8 KB
ID:	131379   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	45
Rozmiar:	95.4 KB
ID:	131373   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	65
Rozmiar:	94.3 KB
ID:	131374   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	58
Rozmiar:	107.9 KB
ID:	131375   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2556.jpg
Wyświetleń:	103
Rozmiar:	103.6 KB
ID:	131378  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	9.jpg
Wyświetleń:	53
Rozmiar:	92.6 KB
ID:	131376   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	10.jpg
Wyświetleń:	46
Rozmiar:	107.9 KB
ID:	131377  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 15-05-2014 o 00:50

  9. #989
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ciekawi mnie jak się będzie sprawował ten scan-logic z adapterami.
    - adaptery to chyba K-line, CAN.
    - tak, ten mój program w dziale Giulietty ma kłopoty z działaniem na X64, ale to wina oprogramowania bazowego czyli Processing 2.1

    - wczoraj nie mogłem analizowac ramek z pomoca CAN analizatora, ciągle sie zawieszał, straciłem dużo czasu.
    - zdrowo poirytowany ciągłymi problemami z tym analizatorem zamówiłem analizator Elrasoftu po chyba godzinnym ogladaniu ich video z pracy tego analizatora, zobaczymy jak to działa.
    - ciekawi mnie ten ich analizator logiczny do CAN.
    --
    http://www.elrasoft.com/uucan.htm
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-05-2014 o 10:13
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #990
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    wersja demo oprogramowania ElraSoft jest prawie w pełni funkcjonalna w trybie LoopBack....
    ma edytor IDE czyli skrypty można pisać w pełno-funkcjonalnym Pascalu, bomba...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	UPA-USB can.jpg
Wyświetleń:	97
Rozmiar:	116.8 KB
ID:	131446  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 15-05-2014 o 16:37

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory