Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Problem z zawieszeniem

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Mito MA 135@175
    Postów
    173

    Domyślnie Problem z zawieszeniem

    Witam,

    Mam problem tego typu, że podczas jazdy czuję na kierownicy tak jakby wibracje.
    Pierwsza myśl opony > pojechałem do zakładu, opony zostały wyważone ponownie z testem drogowym na maszynie Hunter.
    Minimalnie sytuacja się pojawiła ale problem nadal pozostał.
    Czasem mam nawet masaż łydek....
    Podczas jazdy nacisnąłem pedał sprzęgła aby wyeliminować układ napędowy.

    Od czego zacząć bo na pewno nie od ASO bo tam to wszystko po kolei powymieniają.
    Czy drążki kierownicze mogą powodować tego typu zachowanie? (wyczytałem na forum że szybko lecą).
    A może coś mam nie dokręcone?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar sztandar
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    142

    Domyślnie

    A kiedy te drgania jak przyspieszasz na niskich obrotach w jakiś przedziałach czy ogólnie cały czas trzęsie ? Jakie opony ? Na zimówkach było to samo ?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Koła możesz mieć wyważone ale jeśli felgi są zwichrowane i wymagają prostowania to taki efekt będzie występował
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Wuwua
    Auto
    była 145 1.6TS jest Mito 1.4TB 120KM
    Postów
    103

    Domyślnie

    Ja też tak mam niestety.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobrzan Zobacz post
    Ja też tak mam niestety.
    Jeżeli bicie jest tylko przy dużej prędkości to:
    - do prostowania jest felga lub
    - wyważanie robił partacz a a nie wulkanizator.

    1. Większości starych maszyn wyważających pracuje na niskiej prędkości obrotowej, stąd felga z oponą na nich "wyważona" może powodować efekt drżenia przy wysokiej prędkości.
    2. Przy wyważaniu nie powinno się zakładać "na pałę" opony na felgę oraz pompować i wyważać gotowej całości lecz uzyskać maksymalne zniesienie się bicia felgi z biciem opony (obydwie rzeczy mają swoje niecentryczności i nierównmierności rozłożenia masy). Wtedy zamiast np 4 odważników (jakie ja na początku miałem) można mieć tylko jeden i brak właśnie efektu bicia na dużej prędkości. Tylko trzeba trafić na kogoś komu się chce pobawić z kołem chwilę dłużej i zrobić to raz a porządnie.

    Podjedź z tematem do jakiegoś serwisu zajmującego się profesjonalną wymianą opon, a nie supermarketowca lub "Zenka" zdejmującego odważniki dłutem i szorującego felgę po nich szczotką drucianą ( takiego też widziałem całe szczęście na nie moim samochodzie).

    U mnie efekt bicia powyżej 120km/h potrafił zdiagnozować dopiero trzeci fachowiec którego przy okazjii wymiany klocków "rozbroił" widok mojej ilości odważników na feldze. Wg niego duza ilość odwazników wskazuje właśnie na partacza a nie wulkanizatora albo uszkodzenie samej felgi, które powinno byc naprawiona jej prostowaniem a nie ilością odważników.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Mito MA 135@175
    Postów
    173

    Domyślnie

    Cytat Napisał sztandar Zobacz post
    A kiedy te drgania jak przyspieszasz na niskich obrotach w jakiś przedziałach czy ogólnie cały czas trzęsie ? Jakie opony ? Na zimówkach było to samo ?
    Na zimówkach tego problemu nie miałem ale może też przez fakt, że są bardzo miękkie.
    Dzisiaj zauważyłem, że problem występuję tylko na niektórych typach asfaltu. teoretycznie tzw. lustro ale czuć na kierownicy drgania.
    Jeszcze jedno mi się przypomniało > na zimówkach czasami na postoju jak skręcałem kierownicą to słyszałem tak jakby minimalny huk.
    Co do wyważenie opon nie mam zastrzeżeń > robiła to osoba, która znała się na rzeczy i maszyna była skalibrowana przed pracą > dodatkowo wyważenie było robione z symulacją jazdy.
    Co do opon mam Continental Premium Contact i tak się zastanawiam czy one nie powodują tego problemu.
    Co do prędkości to właśnie jak rano jadę do pracy przy niskich obrotach silnika i małej prędkości (między 20 a 50km/h).

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Myszków, Poland
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDM 170KM Distinctive, TCT
    Postów
    10

    Domyślnie

    A felgi masz oryginalne czy na pierścieniach centrujących? W mojej Julce na zimę zakładam komplet na felgach alu 16". Problem w tym że te felgi nie są oryginalne i wymagają pierścieni centrujących. Poprzedniej zimy jeden z pierścieni chyba źle siadł i też odczuwałem drżenie na kierownicy. Zdjąłem i założyłem koła od nowa i problem ustąpił

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Mito MA 135@175
    Postów
    173

    Domyślnie

    Cytat Napisał TomSko Zobacz post
    A felgi masz oryginalne czy na pierścieniach centrujących? W mojej Julce na zimę zakładam komplet na felgach alu 16". Problem w tym że te felgi nie są oryginalne i wymagają pierścieni centrujących. Poprzedniej zimy jeden z pierścieni chyba źle siadł i też odczuwałem drżenie na kierownicy. Zdjąłem i założyłem koła od nowa i problem ustąpił
    Na lato mam oryginalne felgi. Felgi były ściągane i zakładane > są proste.
    Udam się na stację kontroli na sprawdzenie zawieszenia>zobaczymy co powie diagnosta.
    Do ASO nie ma co jechać, oni to potrafią wymienić pół samochodu i może przy okazji znajdą "to coś".

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał karol_mito Zobacz post
    Na lato mam oryginalne felgi. Felgi były ściągane i zakładane > są proste.
    .....
    Skąd ta pewność? Moje, fabrycznie montowane były zwichrowane od nowości
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Domyślnie

    miałem w 166 podobny problem: felgi proste, koła dobrze wyważone, a powyżej 80 trzęsło. Kolejni wulkanizatorzy rozkładali ręce.
    Po długich bojach, ktoś to zauważył - okazało się że opony były wyząbkowane. Wymieniłem gumy i jest OK.
    było: MiTo - jeździ nią młoda Alfisti
    AR 166 - takich już teraz nie robią...
    AR 146 1.6 bokser - najlepsza alfa jaką jeździłem

Podobne wątki

  1. Problem z zawieszeniem
    Utworzone przez patryk200 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-11-2013, 17:48
  2. Problem z zawieszeniem...
    Utworzone przez Mike1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-09-2011, 12:00
  3. [145] Problem z zawieszeniem
    Utworzone przez bLuBooO w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-08-2011, 19:20
  4. Problem z zawieszeniem.
    Utworzone przez konrad86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-04-2010, 17:42
  5. [146] Problem z zawieszeniem.
    Utworzone przez GladArk146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-11-2008, 19:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory