www.italiantrackday.pl
www.shopEFI.pl
www.gofastbits.pl
www.sprintfilter.pl
www.ricambiparts.pl
Mój Alfons - http://www.forum.alfaholicy.org/proj...rbo_teddy.html
Wrodzony wstręt do diesla
wheelerwasp, zmień tę simotę, szkoda silnika...
-rura dolotowa GTA zamiast rezonatora
-filtr Pipercross wkładka
-kolektor i portki od 2.0 TS
-jakiś lipny uniwersalny kat metaliczny, zamiar zmiany na magnaflow (tylko jaki?)
-ori tłumik środkowy
-końcowy supersprint
Wrzucam tu filmik bo widzę, że głowy obyte z tuningiem tu siedzą i może mi pomożecie. Nie mogę się pozbyć metalicznego brzęczenia w trakcie dodawania gazu co już mnie mocno irytuje. Co ciekawe ten metaliczny dźwięk wydobywa się spod auta, gdzieś jakby z łącznika elastycznego (ale ten jest nowy...). Ktoś ma pomysł? Wcześniej gdy nie miałem kata to myślałem ze to wina jego braku, jednak po wspawaniu jest to samo.
Tak serio? rozumiem że stożki ogółem to zło na tym forum.. ale jeśli chodzi o porównanie stożka simota i jakiegoś innego np. k&n nigdy nie dam sobie wmówić że to się czymś różni.. jedno i drugie to dobry jakościowo filtr powietrza który można prać.. mam też wkładkę do oryginalnej puszki filtra marki BMC i również jej struktura, materiał jest taki sam.. więc jeśli mam mieć stożek to simota w obudowie jest jak najbardziej ok..
Jeździłem wcześniej na wkładce 1,5 roku i wszystko było ok.. nasączałem olejem.. przeplywka żyje.. na simocie też już 2 lata ponad nasączana jest regularnie.. problemów brak..
A czy silnikowi coś się dzieje? nie zauważyłem.. na hamowni koni jest tyle ile powinno.. wkręca się, pracuje normalnie.. oleju nie bierze nic ponad normalne pobieranie przy ostrej jeździe.. także jak dla mnie jest ok.. do tego ma kozacki dźwięk..
@matezoma
Kolektor i portki z 2.0 TS to są te z "bańkami" katalizatorami czy normalne rury 4-2-1 ?
Normalne rury 4-2-1.
To to raczej kolektor i portki od 1.8.. bo chyba wszystkie 2.0 z plastikową pokrywą już miały katy..
W każdym razie przy 4-2-1 nie pozbędziesz się metalicznego dźwięku.. co najwyżej mogłeś sprawdzić przed montażem czy kolektor ma dobry przepływ.. bo te oryginały często mają sporo niedoróbek po produkcyjnych.. zwężenia po spawaniu itd.. można to poprawić, przeszlifować, ułatwić przepływ spalin.. ale ogółem kolektor 4-2-1 z takim luźnym przepływem ma to do siebie że przy wkręcaniu na obroty jest metalicznie.. można to nieco poprawić wkładając jakiś dobry kat co najmniej euro3 ale zaraz za łącznikiem elastycznym.. ja z tego powodu przesunąłem łącznik bliżej silnika i kata dzięki temu też mam bliżej.. troszkę to wyciszyło metaliczny dźwięk, do tego tłumik komorowy zamiast przelotowego dałem dzięki czemu to rozprasza spaliny i je nieco spowalnia bo potem do końca jest już tylko rura i przelotowy tłumik końcowy a tłumiki przelotowe to z reguły to prawie nic nie wyciszają tylko zmieniają brzmienie (różnica to może 5%)
A może być tak, że nowy łącznik jest nieszczelny? Bo ten irytujący dźwięk wydobywa się spod auta w okolicy właśnie łącznika...Szczególnie to słychać rano gdy odpalę auto, przez jakąś minutę słychać takie głośne brzęczenie/dzwonienie. Znika po rozgrzaniu się auta a wznawia gdy przygazuję lub gwałtownie przyśpieszam.
Może zrobię tak jak napisałeś, dam nowy łącznik bliżej silnika i przesunę kata...
Ogólnie łączniki elastyczne nigdy nie są 100% szczelne w końcu to siatka
Tylko wiesz jeśli nie korzysta się z gotowych elementów od jakichś producentów (supersprint, csc, ragazzon) to trzeba pamiętać że co by nie mówić każda przeróbka jest metodą prób i błędów.. także może być że wyjdzie ci kolektor podobny od mojego po przesunięciu i że się wyciszy nieco.. a może być że nic to nie zmieni.. także miej to na uwadzę
no ogółem tak jak mówię kolektory o takiej charakterystyce 4-2-1 mają to do siebie że lubią sobie charknąć.. mój na zimnym silniku charczy tak przyjemnie jak się rusza
coś w ten deseń ale teraz jest jeszcze dolot zmieniony to nieco głośniej
https://www.youtube.com/watch?v=FGFEQ3zTVEw
No tylko u Ciebie to z wydechu ewidentnie dźwięk, swoją drogą fajny, a u mnie spod auta. Brak mi pomysłów
Nagram filmik jak to wygląda po odpaleniu.
Ostatnio edytowane przez matezoma ; 24-05-2014 o 13:04
Tutaj muszę zaprotestować
Dobrze wykonane tłumiki przelotowe świetnie wytłumiają - mój układ jest tego żywym przykładem. Zaraz za katami zaczyna się u mnie nierdzewka - finalnie trzeba było dołożyć jeden tłumik więcej niż w serii - także mam 2 tłumiki pośrednie (jeden okrągły ok. 60cm, drugi trójkątny ok. 30-40cm) i końcowy długi jak oryginał, ale dużo niższy. Wszystkie tłumiki są przelotowe, rura 2,5 cala. Głośność całego układu: trochę głośniej niż w serii, ale niewiele. Uwydatniony nieco bulgot na wolnych + więcej "mięsa" na wyższych. Dla porównania - Twój dźwięk z filmiku jest bardzo głośny przy moim układzie.
W stopce jest link do tematu o mojej 166 - są tam dwa filmiki wersji z 2 tłumikami. Było mi za głośno i teraz są 3. Niestety nie mam jeszcze wideo z 3 tłumikami![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html