Strona 18 z 43 PierwszyPierwszy ... 8910111213141516171819202122232425262728 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 422

Temat: [156] Zakup - Porady

  1. #171
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    twoj wpis=śmieć, nic nie wnosi do wątku, klasyczny offtop.
    Co do prawd oświeconych: podważ, merytorycznie, choć jedno słowo, jakie napisałem wyżej.
    Z Tobą rozmowa jest jak ze ścianą. Jeśli ktoś coś ci tłumaczy ty i tak wiesz lepiej. Już kiedyś tłumaczyłem ci, że wykrzykując jak to LPG niszczy silnik udowadniasz swój brak wiedzy i ignorancję. Nic się nie nauczyłeś, nic się nie nauczysz a i tak wygłaszasz swoje nic nie warte prawdy. KAŻDY ma prawo jeździć czym chce, KAŻDY ma prawo kupić sobie 5 litrowy silnik i założyć instalacje LPG, albo jeśli będzie mu się podobało sikać do baku bo to będzie JEGO samochód i to nie twoja sprawa. Teorie że LPG psują silnik są tak niedorzeczne że to się w głowie nie mieści.

    agraf, były 2 wersje silnika 1.9 JTD, 8v która miała 110, 115, 120, 130 koni i 16v która miała 140 lub 150 koni.
    Kupuj taki silnik na jaki masz ochotę, nie słuchaj co ludzie mówią bo to ty będziesz samochodem jeździł nie ludzie. Jeśli jeździłeś jużdieslami, lubisz ich charakterystyke pracy, szukaj JTD, jeśli nie lubisz diesli kupuj 2.5 + lpg. Żywotność obydwóch jednostek jest podobna z tym że vkę będzie ciężej znaleźć nie dobitą.
    Ostatnio edytowane przez abezus ; 25-05-2014 o 13:34

  2. #172
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    13

    Domyślnie

    Zgadzam się, ale liczę się z tym iż moje doświadczenie jest małe i chciałbym wysłuchać opinii osób znających markę i te silniki. Sam mam obecnie Pb+LPG ale nie wykluczam JTD. Nie chcę porywać się na najmocniejszy silnik bo nie o to chodzi Rozumiem, iż tak ogólnie podsumowując to wszystkie jednostki benzynowe jak i JTD są pod względem awaryjności podobne? Z benzyniaków pewnie wystarczyłby mi juz 2.0TS .

    A odnośnie kultury pracy o której wcześniej co możesz powiedzieć o swoim 1,9JTD. Chodzi mi o wyciszenie auta, odczucia w kabinie.

  3. #173
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Mam i diesla i v6. Mowić ze diesel ma jakakolwiek kulturę pracy to duże nadużycie. V6 powoduje u mnie emocje, diesel jedynie chęć do włączenia tempomatu i cieszenia sie niskim zużyciem paliwa. Brak charakteru, brak dźwięku, ogólnie koszmar. Mojej żonie sie podoba bo nie odrywa jej od rozmów telefonicznych z koleżankami podczas jazdy, a w v6 raczej interesuje ją jak najszybsze smiganie po zakretach. Co kto lubi.

    @abezus - porzuć misje rozwoju krs-a. To sie nie uda.

  4. #174
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Mam i diesla i v6. Mowić ze diesel ma jakakolwiek kulturę pracy to duże nadużycie. V6 powoduje u mnie emocje, diesel jedynie chęć do włączenia tempomatu i cieszenia sie niskim zużyciem paliwa. Brak charakteru, brak dźwięku, ogólnie koszmar. Mojej żonie sie podoba bo nie odrywa jej od rozmów telefonicznych z koleżankami podczas jazdy, a w v6 raczej interesuje ją jak najszybsze smiganie po zakretach. Co kto lubi.

    @abezus - porzuć misje rozwoju krs-a. To sie nie uda.
    Dokładnie tak jak napisał kolega Marcin. Miałem JTD, miałem V6, miałem v6+lpg, teraz mam TDi, i nigdy więcej nie kupię diesla. Tutaj nie ma mowy o kulturze pracy tutaj jest kle kle kle kle. Jazda daje dosłownie zero przyjemności czy to siedzisz za kierownicą alfy czy vw, po prostu jedziesz sobie traktorem. Ale tak jak powiedziałem, znam takich którzy jeżdżą dieslami i nie zamienili by tej jednostki na nic innego, zależy od człowieka. Ja obydwa diesle kupiłem tylko dlatego że się trafiły, myślałem że po przejechanych tysiącach km uda mi się przestawić, niestety w moim przypadku nie ma takiej opcji. Jeśli jeździsz obecnie pb+lpg to ja na Twoim miejscu pozostałbym przy tym. Z tym że tak jak powiedziałem wcześniej, znalezienie godnej, nie zgniłej vki będzie o wiele cięższe niż JTD.

  5. #175
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    13

    Domyślnie

    Dzięki w takim razie za cenne informacje. Najlepiej jak takim JTD się po prostu przejadę i ocenię to jeszcze na własne ucho.

    A jeśli mowa o Pb+LPG to pada tylko temat 2.5 V6, a czy to dlatego iż 1.8TS oraz 2.0TS to nieudane jednostki ? Pytam, ponieważ jedne i drugie przypuszczam, że mogłyby mi wystarczyć i nie musiałbym się rzucać na V6. Nie znam jednak opinii na temat tych jednostek TS.

  6. #176
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    TSy uchodzą za problematyczne jednostki i nawet fachowcy mechanicy na tym forum nie polecają tych silników. Osobiście nigdy nie jechałem TSem, ale skoro ktoś kto na co dzień naprawia te samochody mówi że to nie jest nic dobrego, to znaczy że to nie jest nic dobrego. Natomiast 2.5v6... Mistrzostwo świata. Do dziś żałuję że sprzedałem swoje busso. Trzeba było pakować lpg i jeździć do końca świata.

  7. #177
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    13

    Domyślnie

    I o to mi chodziło, czyli najrozsądniej - jeśli benzyna to 2,5v6 w LPG.
    Trochę mnie ew. niepokoją koszty napraw takiego v6 ale jeśli konstrukcja jest trwała to rekompensuje to.

  8. #178
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Rzekłbym, że jednak V6 jest najbardziej trwałym silnikiem benzynowym. Owszem, pali dużo zarówno gazu jak i benzyny,ale cóż, kiedyś silniki budowali miłośnicy motoryzacji a nie księgowi. Natomiast odpowiedź v6 na dobrą instalację lpg jest więcej niż zadowalająca. Podstawa dobry reduktor,bo 2.5 lubi wysokie obroty i potrzebuje wtedy wydajnego zasilania. Dźwięk rzeczywiście jest nieporównywalny do jakiegokolwiek diesla. Owszem, z racji braku doładowania trzeba na te wrażenia chwile poczekać,ale powyżej 4 tys jest zabawa. I trwa ona dość długo w sensie zakresu obrotów. Myślę, że koszty 2.4 jtd i 2.5 V6 z lpg są zbliżone. Paliwo wyjdzie podobnie, droższy przegląd pomijam,bo to żaden wydatek, wymiana filtrów raz do roku to też pryszcz. Fakt, trzeba czasem benzyny dolać. Wymiana rozrządu to ok. 1400zł z częściami, gdzie przy 1.8 w Lybrze płaciłem 1200zł.

    Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

  9. #179
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    13

    Domyślnie

    To jeszcze dopytam jaki może być koszt takiej instalacji LPG pod v6? Bo wątpię w to szczęście by udało mi się ciekawy egzemplarz z LPG znaleźć .

  10. #180
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Miedzy 3 a 4 kpln.

Podobne wątki

  1. porady ;) potrzebne porady ;P
    Utworzone przez chao0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 18:24
  2. zakup 156 JTD- porady? uwagi?
    Utworzone przez erzet w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-02-2011, 18:38
  3. [166] Porady
    Utworzone przez AtomBoy w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 08-09-2008, 21:54
  4. Zakup alfy 156 proszę o porady
    Utworzone przez KKrzysztof w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-11-2007, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory