Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: alfa 156 - -slabsza przy klimatroniku

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar geraldo007
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Janikowo (kuj-pom)
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS 2002r
    Postów
    52

    Domyślnie alfa 156 - -slabsza przy klimatroniku

    Witam czy mial ktos taki problem ze przy zalaczonej klimatyzacji byl slabszy samochod? Czuc ze ma mniej mocy, silnik 1.8, moze byc przyczyna np zbyt mala pojemnosc akumulatora ? Bo mam 42ah a czytalem ze powinien byc 60ah czy jakas inna jest przyczyna ?

    Pzdr

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Zawsze przy włączonej klimie silnik jest słabszy bo jest obciążony. Szczególnie to czuć gdy pojemność mała.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Klimatyzacja zabiera około 6-10KW mocy czyli niecałe 10-14KM a to już czuć. Pojemność akumulatora nie ma nic do rzeczy bo klimatyzacja nie działa na prąd

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Klimatyzacja zabiera około 6-10KW mocy czyli niecałe 10-14KM
    Ło matko ale wy macie wielkie te klimy.
    Przecież tym to idzie cały dom schłodzić i to z piętrem.
    Moja Bella

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    156 2.4 JTD
    Postów
    123

    Domyślnie

    mi w lancii delcie 1.6 16v zabierało bardzo dużo mocy w dolnych partiach obrotów tak przy 2-3 tyś dosłownie czuć było jak auto się męczy.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adalberto
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    PŁOŃSK
    Auto
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 2007 + MITO 1.4 2008-LPG
    Postów
    702

    Domyślnie

    To wszystko zależy od stanu sprężarki (od jej łożyska)u żony 147 1.6 nie czuć że klima jest włączona , nic nie obciąża ,natomiast w mojej 156 1.8 spadek mocy jest ogromny
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KM MITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
    ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
    HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
    HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Opór na łożysku nie ma żadnego wpływu. Silnik nawet tego nie zauważy.
    Dużo zależy od konstrukcji sprężarki i jej wielkości a co za tym idzie mocy. Sprawność tego układu jest dość niska, stąd duża moc sprężarki na relatywnie małe wnętrze.

    Oprócz pracy samego kompresora dochodzi też obciązenie na alternator - nawiewy, elektryka i wentylator chłodnicy (moc około 300W). W większości aut po gwałtownym wciśnięciu gazu do oporu (np wyprzedzanie) automatycznie następuje wyłączenie kompresora.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adalberto
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    PŁOŃSK
    Auto
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 2007 + MITO 1.4 2008-LPG
    Postów
    702

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Opór na łożysku nie ma żadnego wpływu. Silnik nawet tego nie zauważy.
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KM MITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
    ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
    HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
    HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    No jak nie ma jak ma, to łozysko przenosi 'obciązenie' na pasek i jak jest zajechane to będzie wytwarzało większy opór przez co silnik będzie miał ciężej dla porównania moje 2.0 TS i 2.0 ojca VVTI toyoty. U mnie bieg jałowy obroty jak przyklejone 850 i stoi, u ojca skaczą jak szalone od 800 do 1200. Podczas jazdy u mnie nie czuć jakiegoś spadku mocy ewentualnie od 1 tyś do 2 tyś obrotów jest muł, u ojca niezależnie od obrotów przy włączonej klimie czuć spadek mocy i to dość spory.

    ~ taka była piękna ! :C




Podobne wątki

  1. [159] Dołożenie klimatroniku na tył do wersji TI
    Utworzone przez yogi77 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 15:59
  2. Swieci sie zolta kontrolka,slabsza moc
    Utworzone przez Erni127 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-11-2011, 11:01
  3. [155] Obieg zamknięty w klimatroniku.
    Utworzone przez grzelutek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-07-2008, 21:45
  4. Kierunki nawiewów w klimatroniku
    Utworzone przez FlaY w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-10-2007, 15:57
  5. Błąd E 3 w klimatroniku
    Utworzone przez alfasound_mania w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-05-2007, 10:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory