Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Problem z przegrzewaniem się auta , wiatrak włącza się i wyłącza po minucie

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    146 1.6 Boxer LPG
    Postów
    65

    Domyślnie Problem z przegrzewaniem się auta , wiatrak włącza się i wyłącza po minucie

    Witam ponownie wiecie co może sie dziać z moim autkiem , czyżby sprawa termostatu ? Został wymieniony czujnik/włącznik wentylatora wiec to odpada , dzisiaj jadąc w korkach po mieście grzał mi się silnik do czerwonej lampki a wiatrak odpalał się dosłownie na minute i się wyłączał. To znaczy że termostat jest walnięty ? Można bez rozkręcania sprawdzić termostat ? Czy może to być wina zapowietrzonego układu chłodzenia ? ( zapomnieliśmy odpowietrzyć ale raczej sam po jakimś czasie by się odpowietrzył) ?

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Skoro wentylator się włącza to termostat musi być dobry, szukaj przyczyny w nieszczelnościach, zapowietrzeniu, zgniłej chłodnicy lub samej pompie wody

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    146 1.6 Boxer LPG
    Postów
    65

    Domyślnie

    Dziwna sprawa , dzisiaj zamontowałem reduktor lpg bo robiłem regeneracje i dolewałem wody do zbiorniczka , nadal nie ogrzewa mi reduktora tak jakby był zapowietrzony pomimo ze odpowietrzałem reduktor tak jak i układ chłodzenia , po nagrzaniu silnika odkręcałem korek od zbiorniczka i nie raz płyn bulgotał i cofał się do zbiorniczka tak jakby miał wyleciec przez korek. ( Płynu nie ubywa bo poźniej wraca tam skąd się cofał , plam oleju w zbiorniczku nie zaobserwowałem) Wiecie co się dzieje ?
    Ostatnio edytowane przez roger11 ; 05-06-2014 o 16:11

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    146 1.6 Boxer LPG
    Postów
    65

    Domyślnie

    Okazuje się że przez przewody do reduktora nie leci woda dlatego reduktor robi sie zimny czego może to być przyczyna ? , coś musi być z obiegiem wody , auto nie chłodzi sie tak jak powinno po włączeniu wentylatora i na benzynie po przekroczeniu 80-90 stopni , faluje , przerywa i nie ma tyle siły co powinno ( na gazie chodzi dobrze) ... ?
    Ostatnio edytowane przez roger11 ; 05-06-2014 o 22:19

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    zlasu
    Auto
    Lancia Delta
    Postów
    89

    Domyślnie

    Reduktor przypadkiem nie jest wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy? Jaki sposób podłączenia, szeregowo czy równolegle z nagrzewnicą? Uważaj z tym przegrzewaniem, bo pare razy go zagotujesz i będzie 2x upg do roboty

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    146 1.6 Boxer LPG
    Postów
    65

    Domyślnie

    Myślałem że układ się odpwiwetrzył ale on chyba jest cały czas albo zapowietrzony albo sie zapowietrza..., chłodzi sie troche lepiej , ale przy ostrzejszej jeździe znowu się zagrzał , dodam że wiatrak od klimy nie załącza się , podłączałem na krótko przy oporniku , działały dwa , macie jakiś pomysł ? Druga sprawa czy u was w alfach również wiatrak wyłącza sie po wyjęciu kluczyka ?
    Ostatnio edytowane przez roger11 ; 12-06-2014 o 12:07

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    u mnie wyłącza się po przekręceniu kluczyka.
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Gdy gasisz silnik nie ma obiegu płynu chłodzącego w układzie więc nie ma sensu aby wiatrak pracował, zgaszonego silnika i tak nie schłodzi

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    146 1.6 Boxer LPG
    Postów
    65

    Domyślnie

    pytam się ponieważ np. gdy miałem Fiata Uno witrak chodził nawet po wyjęciu kluczyków ze stacyjki...wracając do tematu macie jakiś pomysł jak próbować odpowietrzać układ z lpg bo puszczam wodę poprzez przewody na reduktorze ale po chwili znowu jest lipa ?
    Ostatnio edytowane przez roger11 ; 13-06-2014 o 11:56

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-05-2014, 08:51
  2. Nie włącza się wiatrak
    Utworzone przez Reloaded w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 12:20
  3. Nawiew wyłącza się i włącza
    Utworzone przez singletwin w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-02-2013, 19:10
  4. Nie wyłącza sie wiatrak chłodnicy? AR 156 2.0
    Utworzone przez Bartek19Bwa w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 22:53
  5. klimatyzacja włącza się/ wyłącza się [przydługie]
    Utworzone przez aristo w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 21:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory