Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Biegi wentylatora :)

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Lotos, gdybym wiedział, że to wina opornika to bym go kupił. A opornik odpowiada przecież za I bieg, nie za II ?
    Ostatnio edytowane przez matezoma ; 27-08-2012 o 10:51

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    nikt nie wie?

  3. #13
    Pietruszka
    Gość

    Domyślnie

    Czesc
    Czytalem ostatnio rozne posty i podazalem zgodnie z instrukcjami. mam alfe 156 kombi 1.8 16v z klima
    Problem byl taki:
    Jakis czas temu gdy silnik sie rozgrzal wiatrak wogole sie nie wlaczyl. Pojechalem do mechanika. Ten stwierdzil ze gdzies sila zniknela. Polaczyl wic na krotko dwa bezpieczniki na sile fan i fan 1.
    Dzieki temu wiatrak zaczal sie zalanczac po 90 stopniach ale na drugim biegu. Pierwszego wogole nie bylo.
    Po poszukiwaniu na forach przeprowadzilem test na sprawdzenie czy jest 1 i 2 bieg. Wiatrak zalanczal sie tylko na 2 biegu. Wymienilem zielony rezystor. I sprawa jest teraz taka.

    SIlnik gdy sie nagrzeje zalancza witrak przy takiej samej temperaturze co wczasniej tak jak powinno byc na 1 biegu.
    Ale gdy znow zrobilem test zalancza sie tylko 1 bieg. Nie ma teraz 2go biegu. Patrzylem na czarny bezpiecznik fan ale nie wydaje sie spalony. Gdy polacze na krotko w gniezdzie tego bezpiecznika to wiatrak zalancza sie na 2gim biegu nawet bez zalanczania zaplonu.
    Czy problemem wiec moze byc czarny bezpiecznik? Czy moze cos innego.
    Dzieki z gory za odpowiedz

    Czytaj więcej: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...#ixzz25uBztNy3

  4. #14
    Użytkownik Embrion Avatar Jacu06
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156, 2.0 TS, 1999 r.
    Postów
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał matezoma Zobacz post
    A mnie gryzie taka sprawa: Gdy auto się zagrzeje ponad 101C powinien się włączyć drugi bieg wentylatora. Niestety u mnie działa tylko I i nie radzi sobie ze zbiciem temperatury. Temp. sprawdzana komputerem, nie ze wskaźnika.
    W sumie rzadko kiedy łapie taką temp. by musiał się włączać II bieg, jednak gdy już to się stanie to auto nie daję rady się schłodzić.

    *Sprawdziłem FES'em wentylatory, oba biegi działają.
    *Gdy włączę klimę to II bieg działa.
    *pompa wody nowa, termostat sprawny.
    *poziom płynu ok, układ odpowietrzony. Płyn świeży.
    *chłodnica, tragedii nie ma.

    Co może być nie tak?
    Minął rok, więc pewnie rozwiązałeś już ten problem Niestety u mnie jest to samo i zastanawiam się od czego zacząć.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Przestalem sie zajmowac sprawa bo problem z temp. sie sam rozwiazal po wymianie UPG i uszczelnieniu ukladu chlodniczego.
    Tylko podepnij alfe pod komputer bo wskaznik klamie.
    Sent from my HTC Flyer P512

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa 156 Facelift silnik 1.9 JTD 16V
    Postów
    4

    Domyślnie

    sprawdziłem w swojej 156 1.9 jtd 16v 103 kW wszystkie przekaźniki (są jak nowe ,posiadają taką samą rezystancję) opornice też sprawne jak i okablowanie a gdy testuje wentylator pierwszy fiatEUCScan to przekaźnik się nie załącza i słychać buczenie a gdzy testuje drugi bieg działa (ale świeci się kontrolka silnika ) już nie wiem co jest grane

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Zafira b 1.9 120
    Postów
    195

    Domyślnie

    Co się dokładnie dzieje??

  8. #18
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    156 SW FL 1,9 JTD 115KM
    Postów
    176

    Domyślnie

    U mnie nie działał 1 bieg, do tego wywalało checka. Opornik ok, przekaźniki i bezpieczniki ok. Po prześwietleniu kabli miernikiem okazało się, że przegnił kabelek sterowania cewką przekaźnika odpowiadającego za 1 bieg.

    Wysłane z mojego K7205 przy użyciu Tapatalka

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    236

    Domyślnie

    Odświeżam. Zrobiłem próbe z przepisu bociana i po wypięciu czujnika temperatury płynu i przekaźnika II biegu i dalej wentylatory chodzą na II biegu. Jak w takim razie sprawdzić I bieg ?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    za pomocą testu w programie do diagnostyki najłatwiejszy sposób

Podobne wątki

  1. [159] Biegi
    Utworzone przez BOSSS1000 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-01-2016, 19:53
  2. biegi
    Utworzone przez puchacz w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-07-2015, 22:30
  3. [155] Biegi
    Utworzone przez vtunerek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-05-2012, 21:46
  4. Biegi
    Utworzone przez argon1504 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-07-2011, 10:07
  5. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-04-2011, 07:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory