Ja ma wywalone, jak zresztą sporo osób na forum. Moim zdaniem jeśli chcesz zrobić raz i zapomnieć to tylko klapy out.
Ja ma wywalone, jak zresztą sporo osób na forum. Moim zdaniem jeśli chcesz zrobić raz i zapomnieć to tylko klapy out.
U mnie jest nowy kolektor aluminiowy. Po wymianie ma około 20tkm nalatane. Poprzedni właściciel przekazał mi fakturę z serwisu Saaba na 3800zł za tą usługę:-). Pięknie go podliczyli. A pewnie miał tylko zasyfiony, bo robił to przy przebiegu 60tkm.
I się zastanawiam, czy profilaktycznie za jakiś czas nie wyciągnąć kolektora i go nie wyczyścić. Czyszczenie EGR to prosty zabieg. Ale z kolektorem już chyba trochę zabawy jest. Ktoś z Was to robił sam? Da się samemu ogarnąć czy raczej warsztat?
Wiesz nie wiem na czym polega usuwanie klap w plastikowym. nie wiem w jakim stanie masz klapy wirowe. a jest możliwość założenia aluminiowego? nawet już z usuniętymi klapami to bym tak zrobił.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Dodano po 4 minutes:
syfon. samemu można przeczyścić. i będzie ok. Gorzej jak któraś śruba mocyjąca pójdzie i będziesz miał pozamiatane.samemu rozwiercać gwintować poprostu strach o tym myśleć.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
ja dałem znajomemu mechanikowi to czyszczenia. posprawdzał od razu dolot i wszystkie łącznia uszczelkowe dodatkowo potraktował specjałem. i mam pewność szczelności układu. są rzzy które można samemu zrobić ale są takie które trzeba zlecić.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Ostatnio edytowane przez tomaszchwesiuk ; 20-06-2014 o 14:23 Powód: Dodano
U siebie mam plastikowy i z tego co wyczytałem to lepiej go wymienić na alu ze zmodernizowanymi klapami. Tylko kupując kolektor jak rozpoznać czy ma klapy nowego typu?
z tego co wiem juz od dawien dawna produkują zmodernizowane. i raczej stare już nie występują. różnica tylko w zastosowanych materiałach stosowanych do mechanizmów.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-alf...264100201.html
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
możliwe że są złe. jeszcze nie widziałem. ja mówię tak jeśli jet możliwość zamiany na alu to wymieniaj.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
musisz dowiedzieć się o zmianie sterowania mechanizmem, czy są przeróbki czy nie, ale z tego co wem nic nie zmieniasz ponieważ nastawnik jest jednego odzaju, chyba że się mylę.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
ja nie mam u siebie klap wirowych w 1,9 150km AR156, wiec szczęściaż ze mnie, bo tylko przez pół roku takie produkowali. natomiast byłem przygotowany na kupno od nich.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
tu wchodzi kwestia samych klap. w plastikowych wpadały do środka i robiły szkody, w alu nie było takich przypadków, nie słyszałem o takich, oprócz zużytego mechanizmu nic się nie działo.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Niby plastikowy wszedł później i powinien być lepszy a nie jest. W tym aluminiowym jest jakaś możliwość czy mechanizm jest zrobiony z lepszych materiałów?