raczej [poprawione są mechanizmy. już tamtych pewnie nie robią już minęło około 10 lat doświadczeń i napraw.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
raczej [poprawione są mechanizmy. już tamtych pewnie nie robią już minęło około 10 lat doświadczeń i napraw.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
ja również mam klapy do wywalenia,kolektor alu przedlift , mam przebieg ori 202tyś.km, listwa spada z klap za każdym razem jak ją założę
klapy są luźne tzn.bez problemu mogę kręcić tymi kółeczkami na kolektorze z których spada listwa(oprócz tego na 3-cim cylindrze gdzie jest sterowanie)oczzwiscie klapy nieszczelne
w przyszłym tygodniu mechanik ma wyjmować kolektor bez demontażu koła pasowego pompy raila, nie chce zdejmować paska rozrządu bo rozrząd na ori klamotach robiłem ok.1500km temu, temat badałem zaspawanie będzie mnie kosztowało ok.100zł + robocizna mechanika,uszczelka kolektora,i akcesoria do prania kolektora
jak zrobi fotki mojego kolektora po demontzu to zamieszcze
IMHO urban legends jeśli chodzi o te poprawki.
Klapki w plastikowych się urywają i wpadają do cylindra. Jak masz pecha to przelecą przez cylinder i wpadną do turbiny. Ciężko bez 5000 zł podejść potem do naprawy.
Kolektory alu i plastikowe pasują zamiennie, więc możesz jeden zamienić na drugi i odwrotnie.
Moim zdaniem nie ma szans, żeby utrzymać szczelność mechanizmu klap wirowych w alu-kolektorze w dłuższej perspektywie czasu. Tam panuje przecież takie ciśnienie jak w oponie samochodu. Widziałem auta z przebiegiem 60 i 80 kkm, które nie miały szczelności na osiach.
Zdrowiej dla silnika jest usunąć klapy. Łatwiej też będzie sprzedać samochód bez klap.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 20-06-2014 o 22:23
Ciekawe ile daje gwarancji na taki patent:
http://www.kolektorycdti.pl/
żadnej gwarancji nie masz. nikt ci nie da na warsztatowe wynalazki. do tej strony odnosiłem się wcześniej w poście.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
No jak bez gwarancji, to dziwię się, że ktoś chce z takiej przeróbki skorzystać.
Na mechanizm klap wirowych? Ze nie padnie? I ich klej nie puści? sprawdź dokładnie co jest napisane żeby nie było haków, jak nie ma to spoko. mówiłem żeby samemu jeszcze zadzwonić i się dopytać. i mówiłem na piśmie żeby to mieć. na słowa można życzenia składać. Ale o tym pisałem komuś chyba na priv.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
no i masz rację syfon, jeśli dają i tak za mało 1 rok.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Załączałem już zdjęcie jak wygląda ich kolektor po 17 miesiącach eksploatacji.
Generalnie nadaje się do ponownej regeneracji. Same klapy chodzą, ale jest już nieszczelny. Jeśli ktoś koniecznie chce wydać pieniądze to niech kupi oryginalny kolektor pierburga aluminiowy. Ale i tak za 2-3 lata będzie go musiał zmieniać. Jedynym rozwiązaniem definitywnie rozwiązującym problem jest usunięcie klap. A przy tym kosztuje to jakieś 700 czy 800 zł mniej.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 21-06-2014 o 19:42
hi. jahu. trochę przesadzasz. generalnie kupujesz auto 10 letnie i jest ok. po około 200 coś zaczyna się dziać. to nie mów proszę że auta jeszcze na gwarancji chodziły tylko 3 lata. jeszcze nie widziłem żeby ktoś takie miał problemy. poza tym vectra ten sam silnik i co te same rozwiązanie. i na skalę światową nikt i kupi tych aut. general motor też wtopił?? z tymi 3 ma latami nie przesadzaj na nowym. tym bardziej że już pisałeś o tym. rozumiem że regenerowany tak może wyglądać ale nowe. nie po trzech latach, chyba że przebieg naprawdę leciwy. Pozdrawiam
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
oczywiście jeśli ktoś zdecyduje się na usunięcie klap to też ok. ale mówmy w takich kategoriach o nowym kolektorze.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk