Strona 48 z 152 PierwszyPierwszy ... 38394041424344454647484950515253545556575898148 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 471 do 480 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #471
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    raczej [poprawione są mechanizmy. już tamtych pewnie nie robią już minęło około 10 lat doświadczeń i napraw.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  2. #472
    Użytkownik Świeżak Avatar Nikos
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150KM,Alfa Romeo Gt 3.2 V6
    Postów
    227

    Domyślnie

    ja również mam klapy do wywalenia,kolektor alu przedlift , mam przebieg ori 202tyś.km, listwa spada z klap za każdym razem jak ją założę
    klapy są luźne tzn.bez problemu mogę kręcić tymi kółeczkami na kolektorze z których spada listwa(oprócz tego na 3-cim cylindrze gdzie jest sterowanie)oczzwiscie klapy nieszczelne
    w przyszłym tygodniu mechanik ma wyjmować kolektor bez demontażu koła pasowego pompy raila, nie chce zdejmować paska rozrządu bo rozrząd na ori klamotach robiłem ok.1500km temu, temat badałem zaspawanie będzie mnie kosztowało ok.100zł + robocizna mechanika,uszczelka kolektora,i akcesoria do prania kolektora
    jak zrobi fotki mojego kolektora po demontzu to zamieszcze

  3. #473
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    z tego co wiem juz od dawien dawna produkują zmodernizowane. i raczej stare już nie występują. różnica tylko w zastosowanych materiałach stosowanych do mechanizmów.
    IMHO urban legends jeśli chodzi o te poprawki.

    Cytat Napisał pabloXXL Zobacz post
    Znalazłem dwa na allegro za 800zł i mam nadzieję,że są z tych lepszych materiałów. Plastikowe ciężko dostać. Są aż tak złe?
    Klapki w plastikowych się urywają i wpadają do cylindra. Jak masz pecha to przelecą przez cylinder i wpadną do turbiny. Ciężko bez 5000 zł podejść potem do naprawy.

    Kolektory alu i plastikowe pasują zamiennie, więc możesz jeden zamienić na drugi i odwrotnie.

    Moim zdaniem nie ma szans, żeby utrzymać szczelność mechanizmu klap wirowych w alu-kolektorze w dłuższej perspektywie czasu. Tam panuje przecież takie ciśnienie jak w oponie samochodu. Widziałem auta z przebiegiem 60 i 80 kkm, które nie miały szczelności na osiach.

    Zdrowiej dla silnika jest usunąć klapy. Łatwiej też będzie sprzedać samochód bez klap.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 20-06-2014 o 22:23

  4. #474
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Ciekawe ile daje gwarancji na taki patent:
    http://www.kolektorycdti.pl/

  5. #475
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    żadnej gwarancji nie masz. nikt ci nie da na warsztatowe wynalazki. do tej strony odnosiłem się wcześniej w poście.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  6. #476
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    No jak bez gwarancji, to dziwię się, że ktoś chce z takiej przeróbki skorzystać.

  7. #477
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    żadnej gwarancji nie masz. nikt ci nie da na warsztatowe wynalazki.
    No nie masz racji. Napisałem maila do nich. Dają jednak rok gwarancji.
    Moim zdaniem to za mało, żeby opłacało się im to zlecić, ale jednak dają.

  8. #478
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    Na mechanizm klap wirowych? Ze nie padnie? I ich klej nie puści? sprawdź dokładnie co jest napisane żeby nie było haków, jak nie ma to spoko. mówiłem żeby samemu jeszcze zadzwonić i się dopytać. i mówiłem na piśmie żeby to mieć. na słowa można życzenia składać. Ale o tym pisałem komuś chyba na priv.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

    no i masz rację syfon, jeśli dają i tak za mało 1 rok.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  9. #479
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Ciekawe ile daje gwarancji na taki patent:
    http://www.kolektorycdti.pl/
    Załączałem już zdjęcie jak wygląda ich kolektor po 17 miesiącach eksploatacji.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20140614_094718.jpg
Wyświetleń:	410
Rozmiar:	64.2 KB
ID:	135747

    Generalnie nadaje się do ponownej regeneracji. Same klapy chodzą, ale jest już nieszczelny. Jeśli ktoś koniecznie chce wydać pieniądze to niech kupi oryginalny kolektor pierburga aluminiowy. Ale i tak za 2-3 lata będzie go musiał zmieniać. Jedynym rozwiązaniem definitywnie rozwiązującym problem jest usunięcie klap. A przy tym kosztuje to jakieś 700 czy 800 zł mniej.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 21-06-2014 o 19:42

  10. #480
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    hi. jahu. trochę przesadzasz. generalnie kupujesz auto 10 letnie i jest ok. po około 200 coś zaczyna się dziać. to nie mów proszę że auta jeszcze na gwarancji chodziły tylko 3 lata. jeszcze nie widziłem żeby ktoś takie miał problemy. poza tym vectra ten sam silnik i co te same rozwiązanie. i na skalę światową nikt i kupi tych aut. general motor też wtopił?? z tymi 3 ma latami nie przesadzaj na nowym. tym bardziej że już pisałeś o tym. rozumiem że regenerowany tak może wyglądać ale nowe. nie po trzech latach, chyba że przebieg naprawdę leciwy. Pozdrawiam


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

    oczywiście jeśli ktoś zdecyduje się na usunięcie klap to też ok. ale mówmy w takich kategoriach o nowym kolektorze.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory