Strona 116 z 144 PierwszyPierwszy ... 1666106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,151 do 1,160 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #1151
    Użytkownik Embrion Avatar stalker1981
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 Sportwagon 1,9 jtd 115 PS 2003
    Postów
    14

    Domyślnie

    Witam
    wczoraj godzine stałem w korku , gdy w koncu wyrwalem sie na wolnosć pojawil sie komunikat mcsf samochod stracił moc zatrzymalem sie zgasilem silnik ale nie pomogolo po odpaleniu nadal dupa musialem sie turlac 50 km do domu z silnikem bez turba max obroty jakie osągał to 3100 przez 20 minut sam wrocil do normy ale teraz nadal jest to samo ,
    moj mechanik podpiol pod komputer pokazalo bład doładowania 235 sprawdzilismy wszystkie rurki była peknieta harmonijka na przewodzie dolotowym zakleilismy to tasma , ale bład pozostał nadal po odpieciu wezyków podcisnienia i połaczeniu ich rurka jesli sie pozostawai mała nieszczelenosc wszytsko wraca do normy
    moje pytania :
    Gdzie kupić sama harmonijke nową ? ?
    moj silnik to jtd 115 km

  2. #1152
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie

    Jaka harmonijka?
    nic tam takiego nie kojarzę, a mam ten sam silnik

  3. #1153
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dawid90 Zobacz post
    Witam koledzy. Na forum jestem nowy jak i jestem świeżym posiadaczem Alfy Kupiłem takie cudo jak widać wyżej. Wszystko ładnie problem zaczął się wczoraj mianowicie: mój brat wczoraj chciał gdzieś jechać po czym dzwoni, że auto zdechło, nie ciągnie, nie przekracza 1500 na 2 a gaz ma w podłodze... wróciłem dzisiaj odpalam (trochę dziwnie odpalało długo nie równo, a jak odpaliło to na zimnym silnik dawał odgłos "popcornu" jak stary wredny diesel) auto jedzie obroty łapie ale, że na mocy spadło to się zgodzę. Co zrobiłem pojechałem na komputer ale nic nie wykazało pojechałem na drugi komputer znowu nic wszystko w normie poza tym, że filtr DPF 95% zatkany no i zawór jeden daje -1,12, drugi -1,20, trzeci +4,36, i czwarty -0,7. Mechanik powiedział że tragedii nie ma. Co dalej zasugerował mi coś zrobić z filtrem DPF no to od razu komputer podłączył i procedurę wypalania zrobił (dziwna sprawa że w ciągu całej procedury nie dawał dymu i sadzy z rury). Pojechałem przegonić moc wróciła, pojechałem na autostradę i jechałem na wysokich obrotach 3500 dobre 25-30 min, zjechałem na stacje zatankowałem odpaliłem, wracam do domu, alfa dostała w gaz chyba na 3 albo 4 biegu i wyskoczył błąd "MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE" odcięło turbo (może na 2-3 sek) i wróciła moc, ale błąd nie zgasł. Przejechałem może 5km akurat trafiłem na światła zgasiłem odpaliłem i błąd od razu się odpalił ale bez żadnego echa żaden spadek mocy nic, poza tym że chyba widzę wzrost temp silnika jeżdżę nawet na autostradzie 88stopni, włącza się wentylator spada do 80 stopni i zaraz znowu rośnie do 88stopni ale w trasie nie przekracza 90 stopni, no i teraz pytanie co mogę z tym zrobić jakieś pomysły sugestie, własne doświadczenia? Proszę o pomoc bo nie chce się zrazić do tego zgrabnego autka
    JEśli to co podałeś, to są korekty na wtryskach, to pierwsze co zrób, to zmień mechanika. Korekta rzędu +4, to tragedia. Druga sprawa, to kup sobie kabel ELM327 i sam sprawdź jak to faktycznie wygląda. Trzecia, to podaj jaki błąd masz teraz.
    Odczyt temperatury ze wskaźnika mija się z celem. Jest to odczyt orientacyjny... bardzo orientacyjny.

    Dodano po 3 minutes:

    Cytat Napisał Weron Zobacz post
    I DALEJ LIPA
    Całe podciśnienie wymienione,rury całe,wczoraj wrzuciłem nowego Overbooosta,EGR ok,czujnik podciśnienia działa,turbo też,.
    Jedyne co nie sprawdzałem to PRZEPŁYWOMIERZ ale co on ma do M.C.S.F.
    Ogólnie dalej Alfa zamulona,jak się rozpĘdze do 140km/h to wyskakuje MOTOR.CONTROL.SYSTEM.FALIURE, puszcze gaz i kontrolka znika,ale mocy brak.
    Powoli mnie zaczyna to wnerwiać i myślę nad zmianą samochodu po prawie 6 latach
    Przepływomierz jak najbardziej może wywołać MCSF.
    Jaki masz teraz numer błędu ?
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 22-06-2014 o 09:04 Powód: Dodano
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #1154
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    JEśli to co podałeś, to są korekty na wtryskach, to pierwsze co zrób, to zmień mechanika. Korekta rzędu +4, to tragedia. Druga sprawa, to kup sobie kabel ELM327 i sam sprawdź jak to faktycznie wygląda. Trzecia, to podaj jaki błąd masz teraz.
    Odczyt temperatury ze wskaźnika mija się z celem. Jest to odczyt orientacyjny... bardzo orientacyjny.
    Tyle że dawki mi się zmieniają, pomiar był na ciepłym silniku, auto stało 3 miesiące na placu kupiłem je 3 tygodnie temu i wtedy korekta była -2,5 +2,5 -0,5 +0,5 (wartości około bo nie pamiętam dokładnie) tak więc to się zmienia mówią, że to się może ustawić po wyjeżdżeniu kilku baków lepszego paliwa. Nie znam błędu bo nie byłem u nikogo na komputerze zaświecił się tylko komunikat i nic się nie stało więcej auto jak jeździło tak jeździ moc ma obroty nie skaczą żadnych komplikacji.

  5. #1155
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie


    Właśnie podpiąłem się pod Alfę i wyskakują dwa błędy;
    -P0235 Supercharging Pressure,
    -P0236 Overboost valve,
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0569.jpg
Wyświetleń:	286
Rozmiar:	66.6 KB
ID:	135791   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0570.jpg
Wyświetleń:	309
Rozmiar:	65.8 KB
ID:	135792  

  6. #1156
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    236

    Domyślnie

    Overboost działa i czujnik ciśnienia ale pytanie czy prawidłowo. Najlepiej to byłoby podmienić od kogoś


    Wysłane przez Tapatalk

  7. #1157
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie

    Właśnie Overboosta identycznego podmieniłem od Skody Octavii-jest identyczny jak w Alfie.
    Ado tego Octavia wymiata na tym overbooscie bez zarzutów.

  8. #1158
    Użytkownik Embrion Avatar stalker1981
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 Sportwagon 1,9 jtd 115 PS 2003
    Postów
    14

    Domyślnie

    Zaznaczylem na czerwono o ta czesć chodzi tlumik drgan ponoc to sie nazywa
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	large_60655888.jpg
Wyświetleń:	415
Rozmiar:	20.9 KB
ID:	135802  

  9. #1159
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dawid90 Zobacz post
    Tyle że dawki mi się zmieniają, pomiar był na ciepłym silniku, auto stało 3 miesiące na placu kupiłem je 3 tygodnie temu i wtedy korekta była -2,5 +2,5 -0,5 +0,5 (wartości około bo nie pamiętam dokładnie) tak więc to się zmienia mówią, że to się może ustawić po wyjeżdżeniu kilku baków lepszego paliwa. Nie znam błędu bo nie byłem u nikogo na komputerze zaświecił się tylko komunikat i nic się nie stało więcej auto jak jeździło tak jeździ moc ma obroty nie skaczą żadnych komplikacji.
    To są korekty złe. Który masz rocznik tego samochodu ? Bo z twojego opisu nic nie wynika poza 147.

    Dodano po 4 minutes:

    Cytat Napisał Weron Zobacz post
    Właśnie podpiąłem się pod Alfę i wyskakują dwa błędy;
    -P0235 Supercharging Pressure,
    -P0236 Overboost valve,
    P0235 - niedoładowanie. Najczęściej spowodowane nieszczelnością przewodów overboosta. P0236 uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania (zwarty lub rozwarty). Czyli czujnik ciśnienia doładowania do wymiany, bo wygląda, że P0235 jest spowodowany przez P0236, a nie przez problem nieszczelności. Wcześniej dobrze by było podmienić w celu 100% sprawdzenia.

    Cytat Napisał Weron Zobacz post
    Właśnie Overboosta identycznego podmieniłem od Skody Octavii-jest identyczny jak w Alfie.
    Ado tego Octavia wymiata na tym overbooscie bez zarzutów.
    A overboosta zostaw w spokoju.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 22-06-2014 o 14:58 Powód: Dodano
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #1160
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie

    Jutro załatwie sobie czujnik ciśnienia doładowania i miejmy nadzieje,że to będzie jego wina. Próbowałem gazować na odpietym czujniku,to odrazu wyskakuje M.C.S.F a jak jest podpięty to dopiero w czasie jazdy wyskakuje błąd, i przy okazji alfa rozpędza się jak stary diesel;-)

    Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory