Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Żarnik ksenonowy.

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie Żarnik ksenonowy.

    Witam

    Koledzy po zakupie auta 9 m-cy temu założyłem dwa żarniki oryginalne philipsa. Odkupiłem je od kolegi, który kupił je do swojego auta założył ale okazało się, że ma coś więcej uszkodzonego i po kilkunastu minutach je zdemontował i tak leżały ze 3 lata aż ja je kupiłem. Dzisiaj jeden z nich mi zdechł to znaczy po włączeniu świateł próbuje odpalić lekko błyska, przetwornica wydaje taki dziwny dzwięk i się nie odpala. Założyłem na razie chiński żarnik, który miałem po zakupie niby 4300K ale nie świeci tak samo jest bardziej żolty może się wyrówna bo jest prawie nowy jeżdził 3 tyg.. Czy to możliwe, że oryginalny żarnik padł tak szybko? Co się mogło do tego przyczynić? Jak sprawdza się na stole czy żarnik jest ok np multimetrem się da? Ta lampa przez pewien czas mi świrowała i się nie chciała zapalić ale przyczyna okazała się złączka przy przetwornicy poprawiłem i już było ok do dzisiaj ale może to przyczyniło się do szybszego zużycia. Skończyła się żarówka w momencie jak kręciłem długo rozrusznikiem bo mi benka się skończyła (przez nie uwagę nie przełączyłem na lpg)może jakiś prąd większy poszedł. Jakieś pomysły. Czy mogę dokupić żarnik philipsa i założyć jeden czy komplet ten drugi ma tylko 9 m-cy i jakieś 10 tyś przejechane szkoda go wywalać.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Z kąd masz pewność że te od kolegi były oryginalne?
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Na żywotność żarnika ma wpływ też to jak był transportowany i przechowywany. Nie wiesz czy poprzednik nim nie rzucał albo nie macał bańki. Ani czy w ogóle mówił prawdę dlatego takie rzeczy lepiej kupować ze sprawdzonego źródła. Zwłaszcza jak tyle kosztują.
    Jeżeli chodzi o barwę to chyba nigdy nie masz gwarancji że nowy będzie świecił tak samo jak drugi. Chyba zawsze będzie różnica. Lampy wyładowcze z czasem zmieniają barwę.
    A sprawdzić możesz w prosty sposób. Przełóż do drugiej lampy i będziesz wiedział czy to żarnik czy przetwornica.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Przetwornica też potrzebuje czasu na adaptacje do nowego żarnika. Ja miałem po kupnie 2 różne żarniki, jeden Osram drugi Philips, świeciły delikatnie inaczej, po założeniu nowych żarników Philips (oryginalne, Wiśniewski) nadal była delikatna różnica, po kilku godzinach świecenia dopiero barwa się ujednoliciła.
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Niestety układ ksenonowy nie jest taki prosty. Na barwe ma wpływ zarówno sam żarnik jak i przetwornica.
    Ja bym chiniola świadomie nie założył. Istnieje ryzyko uszkodzenia przetwornicy. Chociaż z drugiej strony jeździłem prawie rok na chiniolach, które założył poprzedni właściciel. Wcisnął mi kit, że ori kupione u brata czy coś... Dopiero jak padł jeden to się zagłębiłem w temat.
    Koniec końców wymieniłem oba żarniki(wiśniewski). Od tego momentu skończyło się dziwne rozpalanie, różne barwy itp. Jest jak fabryka przykazała.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 175km
    Postów
    41

    Domyślnie

    Przerabiałem wymianę Phillipsów, na takie same Phillipsy. I polecam kupić dwie od razu, nie żałować. Po prostu starą niespaloną żarówkę, wyciągnąć i trzymać jako zapas.

    Różnica w świetle jest widoczna, na niekorzyść nowych... Gdyż potrzebują one czasu na rozświecenie. Po miesiącu świecą ładnie i równo.

    A czy oryginalne są te Twoje Phillipsy możesz sprawdzić magnesem. Podróby nie przyciągają magnesu.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    Raczej oryginalene kumpel je kupił w serwisie chryslera napewno mnie nie oszukał to dobry kumpel. Dotykac tez nie dotykał sam zwrocił mi na to uwage. Może fakt,że ta lampa cudowała przez złącze zasilania wpłynąl na to, że sie upalił. Raczej jest padnięty bo ten chinol świeci i nie ma problemu. Kurde szkoda mi kasy na dwa nowe jak dopiero co tamte kupiłem fakt kupiłem je od niego za połowe ceny ale teraz wydać 300zł na żarniki troche boli.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Cytat Napisał dlubacz Zobacz post
    A czy oryginalne są te Twoje Phillipsy możesz sprawdzić magnesem. Podróby nie przyciągają magnesu.
    Nie do końca. Chiniole też idą z postępem
    Sprawdzone, pewne źródło daje gwarancję oryginalności.
    Wiem, taka sumka boli, ale zapłacisz raz i masz spokój. Inaczej będziesz się tarabanić z tymi lampkami...
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 22-06-2014 o 16:25
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Moje philipsy u Wiśniewskiego kosztowały 370zl sztuka, a chińskie chyba 16zl ?


    Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Hehe. Nie chce wiedzieć co będzie jak reflektory ledowe w nowych samochodach będą klekać
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. [159] Żarnik d1s
    Utworzone przez paweltbu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-04-2018, 06:49
  2. Czy ten ŻARNIK da radę
    Utworzone przez Revol84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-12-2011, 22:01
  3. [147] jaki żarnik ?
    Utworzone przez siapek w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-06-2011, 10:04
  4. [156] Reflektor ksenonowy - wnętrze soczewki
    Utworzone przez ryloon w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-03-2011, 20:51
  5. Czy żarnik xenonowy się kończy?
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-03-2010, 17:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory