Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Problem z klimą - mechanik rozkłada ręce..

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aquarius6
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    156 SW 1.9 m-jet Nero Metalico
    Postów
    64

    Domyślnie Problem z klimą - mechanik rozkłada ręce..

    Witam

    Mam problem z moją alfą 156 1.9 16v objawia się on tylko i wyłącznie przy włączonej klimatyzacji - mianowicie, auto po przejechaniu ok 30-50 km po wrzuceniu na luz gaśnie.. zrywa się pasek alternatora i dalsza jazda jest mozliwa ale na lawecie.. miałem tak juz dwa razy za pierwszym razem obstawiałem ze zaciera sie sprężarka ale została dogłębnie sprawdzona - ksiązkowa praca zdaniem mechaników po kilku dniach obserwacji i wymianie oleju w sprężarce oddali mi auto i znowu to samo kolejny zerwany pasek i auto na lawecie kolejny serwis i najgorsze jest to ze jak auto poł dnia pracuje w warsztacie z włączoną klima to wszystko jest ok a jak jade w trase to takie cuda sie dzieją.. teraz wymieniłem napinacz i jakas rolke która miała delikatne bicie i mogła uszkadzac pasek. Moze ma ktoś jeszcze jakis pomysł co to może byc?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    według mnie to nie szukaj przyczyny w sprężarce bo prędzej by się kółko urwało niż pasek tyle razy zerwało. To że dzieje ci się przy włączonej klimie to dlatego że sprężarka robi spory opór dla silnika a przyczyną może być np. alternator lub napinacz.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie

    Przyjrzyj się jak pracuje koło sprężarki. Może mieć bicie np. na skutek źle wymienionego łożyska. Osobiście spotkałem się z takim przypadkiem i działo się tak jak u ciebie.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Sprawdź rolkę alternatora i stan koła pasowego wału

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Osobiście trudno mi sobie wyobrazić 'symulację' pracy silnika w warsztacie do tej, która opisujesz.
    Skoro dzieje się tak po ok. 30km, to jeśli to nie autostrada, to jest to jakieś 25-30 minut pracy silnika z obrotami w okolicach 2000. Mechanik pewno włączył silnik i zostawił na X godzin ale na wolnych obrotach. To taka uwaga to 'testów'.

    Czy masz (znalazłeś) któryś z tych zerwanych pasków? Może po tym jak on jest zerwany można będzie określić czy faktycznie się zrywa czy może go coś ścina...

    pzdr,

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Od 1998 164 v6 , GT JTD 2004.Volvo V70 2007
    Postów
    422

    Domyślnie

    Zatarte sprzegielko kola pasowego alternatora?Sprawdzales jego stan?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Witam,

    Miałem identyczny problem z tym że w AR146 1.6TS z klimą.

    Po zerwaniu 3-ciego paska okazało się że NOWA! rolka prowadząca pasek była uszkodzona i to przez nią całe kłopoty.
    Po wymianie i zakupie markowej rolki nie było już żadnych problemów

    Rolkę można łatwo sprawdzić, zdejmij ją i sprawdź czy otwór na śrubę po obu stronach jest centryczny w stosunku do metalu w którym jest wywiercona dziura. U mnie był lekko niecentryczny.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aquarius6
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    156 SW 1.9 m-jet Nero Metalico
    Postów
    64

    Domyślnie

    Sprawdzanie auta w warsztacie wyglądało tak że pracowało na wolnych obrotach jakis dłuższy czas i testowane było na 10 km odcinkach kilka razy dziennie od piątku i jak na złość nic sie nie zerwało. Odnośnie paska wyglądał tak jak by go ktoś nożem poprzecinał ale wzdłuż - był rozwarstwiony więc ewidentnie cos go cięło w pierwszym przypadku zerwania z jednego zrobiło sie kilka małych, za drugim razem wygladało to mniej tragicznie ale tez było widać ze jest tak naruszony. Wiem ze mechanik wymienił napinacz i jakąs rolke dzisiaj jade sprawdzić co dokładnie i popytam na co zwracali uwage bo za pierwszym razem nic nie znaleźli najgorsze że u nich sie to nie dzieje dlatego cięzko znaleźć przyczyne

Podobne wątki

  1. Problem z klimą
    Utworzone przez Jeż w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-07-2012, 17:48
  2. Metaliczny dzwięk - mechanik rozłożyl ręce
    Utworzone przez SEBEK w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 25-04-2011, 16:28
  3. Pomocy Alfa 156 jtd nie odpala mechanik rozkłada ręce
    Utworzone przez maxim w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 17-12-2010, 22:38
  4. Panowie problem z błędem!!!Rozkładam ręce
    Utworzone przez adlerkm w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-07-2009, 19:12
  5. [145] Pomocy Mój mechanik rozkłada ręce:(
    Utworzone przez crazyqs w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-04-2008, 20:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory