Strona 97 z 175 PierwszyPierwszy ... 4787888990919293949596979899100101102103104105106107147 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 961 do 970 z 1746

Temat: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.

  1. #961
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Nikt nie zastosuje takich dodatków jak olej 2T, bo najnormalniej w świecie nie spełni norm i nie dostanie homologacji.
    Tu widzę pewną sprzeczność z tym, że proporcja 1:300 praktycznie ponoć niczego nie zmienia w poziomach popiołów, siarki itd...

    Wg Ciebie diesele z CR nie są przystosowane do ON z max 10ppm siarki w EU? O
    N nie musi być brudny i zasiarczony jak w Afryce aby był odpowiednio smarny. Biodiesel nie zawiera siarki a jego 2% w ON już daje HFRR na poziomie 320-350um więc znacznie lepiej niż normy wymagają (460um).

    Mój kolega ma w firmie sporą flotę Sprinterów, Ducato, Transity + Fordy, Volvo, Toyoty osobówki - wszystko diesele, większość po remapie a dostawczaki niektóre prawie po milionie km na licznikach i żaden nie widział nigdy 2T bo z ciekawości dopytałem i mają się świetnie - czasami tylko do baku czyścik do wtrysków, teraz cetane booster bo obniża spalanie - koszt do baku ~3x wyższy od niebieskiego Orlena 2T wg moich rachunków ale ten spokojnie zwraca się z nawiązką na stacji bo spalanie podobno 10% niższe. Nie widzi sensu eksperymentowania z wlewaniem do baku oleju silnikowego skoro ma preparaty przeznaczone do ON.

    OLej 2T niebieski Orlen to wg ich MSDS smarowy olej bazowy pochodzenia mineralnego + do 10% kerozyny, która ma inną temp spalania od ON a HFRR ok. 650um i nie jest zalecana do common raila bo średnio bezpieczna dla uszczelnień...
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #962
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Nie widzi sensu eksperymentowania z wlewaniem do baku oleju silnikowego skoro ma preparaty przeznaczone do ON.
    Nie masz racji.
    Już nie raz ci napisaliśmy, że wraz z obniżeniem dopuszczalnej zawartości siarki w oleju napędowym, pogorszyły się znacząco właściwości smarne tego paliwa.
    Stało się to w 2005-6r. Silniki które mamy w Alfach to konstrukcje sprzed tych lat, obliczone na inne paliwo.

  3. #963
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Tu widzę pewną sprzeczność z tym, że proporcja 1:300 praktycznie ponoć niczego nie zmienia w poziomach popiołów, siarki itd...
    Pewno, że nie zmienia. Bo jak w przypadku siarki 0,083(3) ppm przy 50 ppm może coś zmienić. Jeśli obliczenia do Ciebie nie przemawiają, to nie ma najmniejszego sensu prowadzić dyskusji.

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Wg Ciebie diesele z CR nie są przystosowane do ON z max 10ppm siarki w EU? ON nie musi być brudny i zasiarczony jak w Afryce aby był odpowiednio smarny. Biodiesel nie zawiera siarki a jego 2% w ON już daje HFRR na poziomie 320-350um więc znacznie lepiej niż normy wymagają (460um).
    Zawartość w Afrykańskim ON była przytoczona jako ciekawostka.
    Wracając do sprawy - To właśnie siarka i jej związki zapewniały smarność ON. Jakie szkody powoduje zmniejszenie zawartości siarki, a przez to _spadek smarności_ ON było tutaj już przytaczane i to w formie opracowania naukowego, a nie "widzi mi się". Nie zapoznałeś się z tym, a szkoda, bo wiedziałbyś co pisać. Przeczytaj sobie opracowanie naukowe Olesiaka i Stępnia i będziesz wiedział o czym starasz się pisać zamiast szastać na lewo i prawo wskaźnikiem HFRR http://suw.biblos.pk.edu.pl/resource...aSmarnosci.pdf
    Warto też abyś wreszcie zobaczył na pierwszą stronę tematu i wreszcie przeczytał jakie są wyniki badań laboratoryjnych.
    A estry metylowe oleju rzepakowego zawierają 1 mg/kg siarki (norma PN-EN 14214:2003). Więc nie opowiadaj pierdół, że są jej całkowicie pozbawione. Dla porównania VERVA zawiera 3,8 mg/kg siarki

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Mój kolega ma w firmie sporą flotę Sprinterów, Ducato, Transity + Fordy, Volvo, Toyoty osobówki - wszystko diesele, większość po remapie a dostawczaki niektóre prawie po milionie km na licznikach i żaden nie widział nigdy 2T bo z ciekawości dopytałem i mają się świetnie - czasami tylko do baku czyścik do wtrysków, teraz cetane booster bo obniża spalanie - koszt do baku ~3x wyższy od niebieskiego Orlena 2T wg moich rachunków ale ten spokojnie zwraca się z nawiązką na stacji bo spalanie podobno 10% niższe. Nie widzi sensu eksperymentowania z wlewaniem do baku oleju silnikowego skoro ma preparaty przeznaczone do ON.
    Mojego szwagra,wujka, syna kobyła ma wszystko po remapie... i na tym właśnie opierają się forumowe legendy Konkrety proszę.
    Mówisz spalanie 10% niższe. A ja się męczę aby dopracowywać mapy dla eko tuningu. Tym czasem wystarczy wlać jakiegoś magicznego produktu i proszę 10% mniej (naukowo stwierdził to kolega ) Zapytam też w twoim stylu - to dla czego producenci paliw tego nie stosują ? Oczywiście to pytanie retoryczne.

    P.S. Pytałem Cię w jaki to sposób 2T znamienniejsza żywotność pomp HP po dodaniu 2T. Podaj nam te opracowania, wyniki badań, bo chętnie się z nimi zapoznam. Konkrety! Bo pierdoły to mogę poczytać na www.pudelek.pl
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #964
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    @sdero = nokaut:-) :-)

  5. #965
    Użytkownik Romeo Avatar Tallmen
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    156 '02 1.9JTD 115KM ; 156 SW '01 2.4JTD 140 KM
    Postów
    677

    Domyślnie

    @sdero sie wkurzyl hahaha:-)
    1.9 JTD "Mała", 2.4 JTD "Duża" <=kliknij by zobaczyć ją na autoWcentrum
    w historii:
    1) Wartburg 353 1,0 (rocznika nie pamiętam),
    2) Citroen GSA 1,3 1980r,
    3) Citroen GS 1,3 1974r, (piękny zabytek)
    4) Polonez Caro 1,6 LPG 1996r,
    5) Honda Concerto 1,6 16v LPG 1993 (122hp i kochałem to auto!)
    6) Ford Escort 1,8TD 1998 (nienawiść ma trwa do tej chwili do tego pojazdu)
    7) Deawoo Nubira 1,6 16v LPG 1998
    8) Daweoo Tico 0,8 LPG 1999


    "Osoby które potrzebują czterech kółek i przymocowanego do nich fotela kupują sobie BMW albo Vectrę, ale ci którzy są świadomi, ci którym zależy, ci którzy chcą by układ kierowniczy mówił, a silnik zanosił się rykiem - ci kupują Alfy" -
    J. Clarkson


    Dysponuję programem i kablem do diagnostyki w razie potrzeby pisać PW

  6. #966
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Jedno proste pytanie: komu dolewanie oleju 2T zniszczyło faktycznie silnik lub jego elementy?

    Jak wiadomo z opinii osób stosujących olej 2T, silnik pracuje bardziej kulturalnie, nie ma problemów z długim kręceniem rozrusznikiem, szybciej jednostka wkręca się na oboty itd, czyli same plusy. Dlaczego więc go nie stosować? Nie rozumiem przez kolegę wlyszkow negowania (a czy w ogóle stosował przez dłuższy czas jakiś olej do 2T?).

    A @sdero.... chyba już nawet robi profesurę z m. in. tego tematu

  7. #967
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    hehe no przynajmniej nudą nie wieje, który kosiarkowiec lepszy do którego diesela ;-)

    Co do konkretów to dowiedziałem się, że np. Fordy TDCI mapuje u Heko (zapewne wiesz kto to) ;-) ale i tak lepszy efekt oszczędności na spalaniu uzyskał nie po remapie a po dodaniu Archoila AR6800 - to jest ten cetane booster, o którym wspomniałem, że pomaga obniżyć spalanie - dodatkowo ma składnik smarny, modyfikator spalania ON i nawet jest z US ;-) Dlaczego nie stosują tego w masowym ON? Bo ich na to nie stać a technologia chroniona patentami. 100ml na bak nawet 80L robi różnicę chociaż nie wiem czy po kosiarkowcu nie trzeba najpierw wysmarowanego układu umyć ? ;-)
    O wpływie kombinowania przy lepkości ON na pracę common raila proponuję na początek poczytać to:
    http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnic.../Bochenski.pdf albo to: http://ilot.edu.pl/KONES/2002/01/str311.pdf

    p.s. nie pisałem, że od dodania 2T rozpadają się pompy tylko, że od wzrostu lepkości paliwa => ciśnienia spada ich żywotność na skutek wzrostu obciążenia a to normalne/logiczne i każdy producent pomp i uszczelnień do nich to potwierdzi bo każda pompa ma swoje dopuszczone zakresy i warunki pracy....
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #968
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    No tak, bo olej 2t w proporcji 1:300 do ropy robi z niej istny budyń...

  9. #969
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    który kosiarkowiec lepszy do którego diesela ;
    No słabo się orientujesz w tej materii.
    Do kosiarek nie stosuje się oleju 2T, bo w znakomitej większości, prawie wszystkie to konstrukcje z silnikiem czterosuwowym. Nawet tego nie wiesz, a starasz się tutaj być najmądrzejszy.
    2T to do kos spalinowych i pilarek( i to nie wszystkich) a nie do kosiarek.

    Dodano po 3 minutes:

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    p.s. nie pisałem, że od dodania 2T rozpadają się pompy tylko, że od wzrostu lepkości paliwa => ciśnienia spada ich żywotność na skutek wzrostu obciążenia a to normalne/logiczne i każdy producent pomp i uszczelnień do nich to potwierdzi bo każda pompa ma swoje dopuszczone zakresy i warunki pracy....
    No to po raz kolejny. Większość silników do których dodajemy 2T to konstrukcje sprzed zmiany składu oleju napędowego z 2005r. Więc ich pompy były obliczone na paliwo o lepszych właściwościach smarnych na skutek dużo większej zawartości związków siarki. Jak widzisz, my tylko staramy się przywrócić ropie właściwości na jakie są obliczone nasze pompy.
    Ostatnio edytowane przez syfon ; 15-07-2014 o 08:20 Powód: Dodano

  10. #970
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Trudno powiedzieć co robi skoro nie jest to badane bo w końcu 2T nie jest do tego stworzony i nie jest opracowany aby mieszał się w ON w ogóle. Czytając powyższe i np. tę publikację:
    http://www.gofurtherwithfs.com/White...20Overview.pdf , w której też największą uwagę poświęca autor lepkości ON i ryzykom związanym z jej zmianami wg mnie warto pamiętać, że olej silnikowy 2T jest dla systemów CR płynem zupełnie obcym bo to olej silnikowy i ma inne właściwości i nie tylko lepkość ale także inne napięcie powierzchniowe, inna gęstość, inna frakcja itd.. to wszystko ma wpływ na działanie CRa - spalanie, rozpylenie itd. Olej 2T ma indeks lepkości ok 150 a baza mineralna sama może 100 - z tego wniosek, że olej 2T zawiera polimery tzw. viscosity index improvers a one po ścinaniu pod wysokim ciśnieniem lub spaleniu pozostawiają 'gumę' - paliwo nie ma takich dodatków/modyfikatorów.

    Gdzie w ogóle jest wątek o padniętych pompach CR w Alfach z powodu braku smarności ON?

    Pytam nie po to aby Was urazić tylko dlatego, że mój kolega jest właścicielem sporego serwisu japońskiej marki, której diesele CR są oparte na Denso, które jest bardzo wrażliwe na jakość/czystość ON i nigdy nie wspominał mi o wymianie pompy CR w tych autach a kłopotów jest sporo z tymi dieselami. 99,9% z nich jest powodowane brudem i zbyt niskim poziomem detergentów w ON a nie brakiem smarności ON. Ma w serwisie kupę sprzętu do diagnostyki i do czyszczenia tych dieseli - od dolotu, EGR, DPF, systemu wtryskowego itd.. Pompy działają OK a niewielu jego klientów jakkolwiek uszlachetnia ON.
    Mój inny kolega jest trenerem i technologiem pewnej szacownej amerykańskiej firmy oferującej profesjonalny serwisowy sprzęt i chemię do czyszczenia dieseli na całym świecie - jeździ po Polsce od lat i szkoli serwisy, wykonuje dla nich często usługi awaryjne, także ASO wielu marek, przy każdej okazji bada też lokalne paliwa i też jakoś nigdy nie opowiadał mi o masowych padach pomp CR.. co innego zanieczyszczone albo nawet stopione wtryskiwacze (kiedy w ON znajdzie się jakiś obcy 'dodatek'), zatkane DPFy, zablokowane EGRy, węgiel w kolektorach itd.. ale to na ogół ma pierwotne źródło w zanieczyszczeniu układu wtryskowego, zedintegracji ON pod wpływem wysokiego ciśnienia, starzenia się ON, niskiej jakości ON itp.

    Ta firma oferuje też silny preparat tylko dla podniesienia smarności ON i nie cieszy się on wśród profesjonalistów zainteresowaniem a znam ludzi, którzy bardzo dbają o swoje diesele, stosowali ten preparat i twierdzą, że lepiej ich silniki pracują na innych kompleksowych preparatach, które może są mniej smarne ale nie pogarszają osiągów - diagnostyka wykonana na tych silnikach potwierdza brak jakichkolwiek problemów z systemem zasilania. Ten preparat ma lepkość w 40*C ponad 3x niższą od oleju 2T a max dawka dopuszczalna do ON to 1:2500 i jest dedykowany do ON - rozpuszczalny w nim w 100%, nie zawiera składników rodem z oleju silnikowego ani kerozyny a zupełnie inne - niespotykane w oleju 2T składniki, nie obniża również liczby cetanowej bo jest to przecież krok generalnie w złym kierunku...
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

Podobne wątki

  1. Dolewanie MIXOL'u do oleju napędowego-co Wy na to??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 18:03
  2. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 01:13
  4. Wyciek ropy
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory