Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 117

Temat: Monitor zatkania i wypalania DPF - już jest

  1. #41
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    markos7, a co powiesz a wersje light - tzn zamiast wyświetlaczy itp, to trzykolorowy led (który łatwo gdzieś sobie umieścić, żeby nie szpecił, moduł sterujący można sobie gdzieś tam schować).

    - nie świeci - nic się nie dzieje
    - żółty - zapchanie na 90% - pojawienie się jego powinno być zamiganiem np 3x (przy uruchamianiu silnika lub podczas jazdy) w momencie, kiedy próg zapełnienia DPF w 90% został przekroczony. Będzie to czytelna informacja, że aktywne wypalanie tuż tuż/
    - czerwony - zapchanie 100% i rozpoczęte aktywne wypalanie (również zamiganiem 3x czy 5x) i ciągłe podświetlenie aż aktywne wypalanie się zakończy)
    - zielony (najlepiej zamiganie 5x i wyłączenie) - aktywne wypalanie zakończone.

    IMHO to lepsze niż najfajniejsze, zewnętrzne wyświetlacze, które gdzieś tam zburzą ład na konsoli, a LEDa np. można tak ustawić (zamontować w osłonie kierownicy, na płasko, żeby nie wystawał "glut" z plastiku), żeby świecił od spodu na "daszek" tub zegarów i go delikatnie rozświetlał na dany kolor.

    Co o tym sądzicie?
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 17-07-2014 o 06:26
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    Co o tym sądzicie?
    DPF potrafi się wypalać już od 65-70% jeśli uzna, że ma dogodne warunki. Twoja teoria tego nie uwzględnia.

  3. #43
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Nie tworzę teorii i nie obchodzi mnie pasywne wypalanie DPF przy sprzyjających warunkach (po co "jarać" się zapełnieniem 50-70%? bardziej np. mnie interesuje, kiedy aktywne wypalanie się zaczęło, lub jak zapełnienie DPF jest bardzo bliskie rozpoczęcia procesu aktywnego wypalania). Popatrzyłem za to na wygląd urządzenia kolegi markos7, przeczytałem, co to potrafi i zaproponowałem inną (dyskretną) wersję sygnalizatora. Tylko tyle.

    PS: Pasywne wypalanie DPF nie męczy kierowcy, bo się dzieje "samo" (i można przerwać praktycznie bez konsekwencji). Męczy aktywne, w tym sensie, że gdzieś tam z tyłu głowy chodzi myśl, żeby go nie przerywać ("rozwadnianie"/rozolejonapędowanie? oleju silnikowego itd). Potrafię w swoim aucie rozpoznać proces wypalania (lekko inna reakcja na odpuszczenie gazu, podwyższone obroty jałowe, nieznacznie inny "klang" diesla) ale wiem, że czytelniejszy sposób informowania byłby lepszy niż "zgaduj zgadula" czy "test na spostrzegawczość".
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 16-07-2014 o 22:35
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  4. #44
    Użytkownik Świeżak Avatar markos7
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Siemianowice Śl.
    Auto
    159SW 1.9JTDM 150KM
    Postów
    94

    Domyślnie

    -> cra3y
    pomysł jest ciekawy tylko trzeba pamiętać która dioda co oznacza.

    To że wypalanie może włączyć się wcześniej nieczemu nie przeszkadza.
    Zapali się dioda że się zaczęło.
    Na pewno jest to jakaś alternatywa do wersji panelowej.
    Wersja krótka urządzenia idealnie się
    do tego nada.

    Pomyślałem jeszcze, że może uda mi się pomrugać diodą DPF na zegarach ale to jest jeszcze do sprawdzenia.

  5. #45
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    No to tak jeszcze historia z rana... przejechalem 20km w trasie i juz sie z gąską witameł (podjezdzalem do pracy) i sru- w swoim geniuszu DPF byl łaskaw rozpocząć wypalanie... no to rundka po okolicy i 10 minut pozniej w robocie.

    Ja chce swoj przycisk "DO IT NOW"
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #46
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Cytat Napisał markos7 Zobacz post
    -> cra3y
    pomysł jest ciekawy tylko trzeba pamiętać która dioda co oznacza.
    Bardziej kolor świecenia tej trzykolorowej LED (wystarczy jedna) - w sumie łatwe i logiczne (nie świeci - nic się nie dzieje, żółty/niebieski - przygotuj się, czerwony - wypala, zielony - już po)

    (tutaj LED RGB firmy Cree, wtedy niebieski mógłby oznaczać "bądź czujny")
    https://www.maritex.com.pl/pl/shop/i...ee/15334/16532

    Cytat Napisał markos7 Zobacz post
    Pomyślałem jeszcze, że może uda mi się pomrugać diodą DPF na zegarach ale to jest jeszcze do sprawdzenia.
    To byłoby najlepsze, tylko jedno ale :-) Nieświadomego użytkownika (jak sprzedasz auto, lub sam zapomnisz) może przyprawić o zawał :-)


    PS: Apropos przycisku "DO IT NOW", to czy podczas jazdy i powiedzmy zapchaniu DPF 90%, jeżeli z kompa uruchomi się wypalanie awaryjne (wiecie, co mam na myśli, chodzi o tą procedurę wypalania wymuszonego, kiedy DPFa nie da się wypalić bez ingerencji), to takie uruchomienie (o ile silnik ma już odpowiednią temp itd) nie powinno się różnić (podkreślam, że jedziemy, a nie stoimy, jesteśmy blisko wartości granicznej inicjacji wymuszonego wypalania) od zainicjowanego samoczynnie przez auto.
    To mógłby robić przycisk "DO IT NOW"
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 17-07-2014 o 09:27
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  7. #47
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Pytanie, czy wypalanie standardowe i wymuszone to takie same wypalania? Nie sądzę... bo jeśli tak by było to nie byłoby przysłowiowej sraczki na wymiany oleju po takim wypalaniu.
    Wypalanie wymuszone zresztą stosuje się jak DPF jest znacznie powyżej normy zatkany... a i po samym wypalaniu stopień zatkania DPFu do 70-80 o ile dobrze pamiętam z dyskusji na tym forum.

    Co tak naprawdę inicjuje standardowe wypalanie i czy mozna taki sygnał wprowadzić manualnie?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  8. #48
    Użytkownik Świeżak Avatar ar2rMa
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał markos7 Zobacz post
    -> cra3y

    Pomyślałem jeszcze, że może uda mi się pomrugać diodą DPF na zegarach ale to jest jeszcze do sprawdzenia.
    Bardzo dobry pomysł z tym "ustrojstwem". Ja również jestem zainteresowany.
    Jeżeli da się to wprowadzić na wyświetlacz pomiędzy zegarami to było by idealnie.
    Duży plus dla pomysłodawcy.

  9. #49
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Pytanie, czy wypalanie standardowe i wymuszone to takie same wypalania? Nie sądzę... bo jeśli tak by było to nie byłoby przysłowiowej sraczki na wymiany oleju po takim wypalaniu.
    Wypalanie wymuszone zresztą stosuje się jak DPF jest znacznie powyżej normy zatkany... a i po samym wypalaniu stopień zatkania DPFu do 70-80 o ile dobrze pamiętam z dyskusji na tym forum.

    Co tak naprawdę inicjuje standardowe wypalanie i czy mozna taki sygnał wprowadzić manualnie?
    Niekoniecznie. IMHO problem wypalania wymuszonego jest taki, że wykonuje się je wtedy, kiedy DPF jest na max zabity i najczęściej na postoju (silnik bez obciążenia). Te dwie rzeczy powodują "zalewanie silnika" olejem napędowym.

    Mam pomysł, jak to bezpiecznie sprawdzić - przed planowaną zmianą oleju (w tym samym dniu) rozgrzać auto, na włączonym zmierzyć poziom oleju (2-3 razy dla pewności), przejechać się uruchamiając procedurę, po zakończeniu bez wyłączania zapłonu znowu zmierzyć. Jak nic nie przybędzie, to bezpieczne, jak przybędzie to gratis płukanka silnika zrobiona. A olej i tak do planowanej zmiany.

    PS: mam co prawda inne auto, ale (o ile nie zapomnę, lub nie sprzedam auta), to sprawdzę to u siebie przed planowaną wymianą oleju (ale to dopiero gdzieś na wiosnę)
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 17-07-2014 o 12:13
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  10. #50
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    z tą migającą kontrolką DPF na zegarach uważam że jest kapitalne i było by dość czytelne. Owszem jak ktoś chce to była by dodatkowa dioda o % zapełnienia. A powiedz mi czy umiał byś zrobić aplikację na androida??

    znalazłem wątek na forum vectry http://forum.vectraklub.pl/index.php...y-elm-327-14b/


    ale chyba temat umarł

Podobne wątki

  1. [159] Sygnalizacja Wypalania DPF
    Utworzone przez ryki67 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 09-09-2020, 21:08
  2. [159] 'Błąd DPF' doprowadził do wymuszonego wypalania DPF
    Utworzone przez multiply w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 09-07-2015, 09:43
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 09:14
  4. monitor LCD w zagłówku
    Utworzone przez Jarecki300 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-10-2012, 14:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory