Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Opony z systemtem Run on Flat !

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie

    A nie jest tak, ze przez brak amortyzacji jest większe ryzyko pokrzywienia felgi?

    Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArcoMancino Zobacz post
    A nie jest tak, ze przez brak amortyzacji jest większe ryzyko pokrzywienia felgi?
    Nie, chyba, że jest to felga made by mały żółty człowiek.
    Normalnie jest tak, że do skrzywienia felgi dochodzi kiedy opona jest już ugięta maksymalnie, tzn między oponą, a felgą nie ma już powietrza.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie

    No tak właśnie myślałem i to był jeden z argumentów, który przemawiał do mnie za kupnem runflatow. Ale jak zacząłem sobie buszowac po rożnych forach w poszukiwaniu opinii na ich temat, to często spotykalem się z opinia, ze polaczenie RF i polskich dróg doprowadzi tylko do częstego prostowania felg. Przeczytałem o tym w tylu miejscach, ze zacząłem wątpić w założenia, z których wyszedlem w oparciu o logikę :-)

    Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie

    Koledzy, wyśmiejecie mnie, ale po dzisiejszej przejażdżce, po której miałem podjąć ostateczną decyzję, że rozstaję się z moimi runflatami, doszedłem do wniosku, że nie są takie złe! Każdy kolejny kilometr uświadomił mnie, że na płaskim trzymają się tak rewelacyjnie, że jazda jest po prostu boska i nie chce się przestawać. Natomiast gorsza nawierzchnia... dało się odczuć, że są twarde i niekomfortowe, natomiast nie było tego co męczyło mnie wczoraj i przedwczoraj - przeskakiwania po wybojach. Dziś trzymały się dobrze nawet na nierównościach i tylko było czuć mocne drgania, które przenoszą. Oczywiście nie było to zbyt komfortowe i zachęcało do zdjęcia nogi z gazu, ale po zmniejszeniu prędkości jechało się całkiem OK. I w sumie nie jest to zbyt dużą wadą, że wymuszają ostrożniejszą jazdę na gorszej nawierzchni. Nie wiem skąd to wrażenie tak różne od chociażby wczorajszego. Albo dysonans poznawczy sprytnie zachwiał moją percepcją, abym nie musiał czuć niezadowolenia ze swoich wyborów albo te opony się dotarły czy coś w tym stylu.

    W każdym razie postanowiłem dać szansę tym runflatom i coraz bardziej zaczynam je doceniać (na przykłąd to, że prowadzenie z ich udziałem jest pewne i precyzyjne jak po szynach a podczas dość mocnego hamowania w trakcie ulewy nie załącza się nawet ABS).

    Trochę głupio mi, że tak nagle zmieniłem zdanie. Ciekawe czy jeszcze je zmienię.

    Pozdrawiam,
    Arek

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Nie dziwi mnie to - docenisz je jeszcze nie raz Złota zasada to ciśnieniomierz w aucie i przed dłuższą trasą oraz raz na tydzień, raz na trzy dni profilaktycznie sprawdzić ciśnienie. Zresztą - spuść sobie powietrze z jednej opony do 0,5 bara, zobaczysz jak przysiądzie na czole opony. Będzie widać, że jest "niższa" od reszty, tak też można poznać dziurę. Powyżej 70km/h bez powietrza zaczynają tłuc i auto pływa - też zauważysz.

    Jedna rada dla runflatowego świeżaka - uważaj na mokrym i na zakrętach. Przez sztywny bok opona bardzo długo trzyma trakcję ale traci ją momentalnie i bezpowrotnie. Nie ma typowego dla zwykłej opony ugięcia i amortyzacji połączonej z piszczeniem albo uślizgiem na mokrym. Dochodzi do momentu kiedy nagle zaczyna jechać jak po lodzie, miej to na uwadze bo można się bardzo zdziwić.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie

    Dzięki za rady! Dobrze wiedzieć, ze trzymanie może skończyć się nagle. Co do cisnieniomierza, to kupilem sobie zewnętrzne czujniki ciśnienia (w formie nakretek na wentyl). Póki co pokazują ciśnienie prawidłowo a przy moich felgach nawet nie rzucają się za bardzo w oczy.

    Pozdrawiam,
    Arek

    Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Poka foto i jakiś link najlepiej.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie

    Foto wrzucalem do wątku na temat mojej Alfy: http://www.forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=115441 (post 21 i 24). Wiecej fotek podesle w ciągu dnia. Co do linku, to kupilem je tu: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=4391562795

    Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ebol77
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    ruda_śląska/ zurych
    Auto
    FSO 125p '82 103 KM/ AR 159 SW'06 150 KM
    Postów
    281

    Domyślnie

    mam na zimę runflaty i innych bym nie założył. 225/45 r17 fakt sa głośniejsze, twardsze,ale za to nie mam obaw ze braknie mi luftu 100km od chaty i byda płakoł po kolana w śniegu. ( drugą opcją przeze mnie jest wykupienie ADAC)
    czujników tysz nie mom i jezdza. tylko zanim wejda do auta kopna dwa razy w kożdo oponka ( da sie wyczuć zero luftu)

    ogólnie gicior. no prócz ceny w sumie. nowa contisport'ka run-o-flat 830pln.. ale czego sie nie robi dla wygody

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie

    Co do czujników, o zdjęcia których pytal kolega, to na moim kole prezentują sie tak jak na zdjęciu z załącznika.
    Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20140726_009.jpg
Wyświetleń:	87
Rozmiar:	37.7 KB
ID:	139306  

Podobne wątki

  1. [Sprzedam] 4 nowe opony PIRELLI Cinturato P7 235/40/19 Run on flat produkcja koncowka 2014
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory