Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Koło Sprężarki Klimatyzacji 1.9 JTD

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie Koło Sprężarki Klimatyzacji 1.9 JTD

    Witam, wywołaliście mnie bo tak dawno mnie nie było a dostałem nie dawno 2 wiadomości. Otóż do sedna, nabiłem dzisiaj klimatyzację po włączeniu lekko od strony koła pasowego, z boku zaczęło coś trzeć i nie stykać dodatkowo powodowało to lekkie zadymienie tak jakby nie dociskało z boku. Kolega serwis men powiedział że to Koło Sprężarki Klimatyzacji lub sprzęgło jak to się zwie to zwie bo nie jestem mechaniorem, jednak ja mam problem z Alternatorem i wszystkimi rolkami i Paskami od początku, można by powiedzieć że wymienione jest wszystko zależne od prądu prócz koła pasowego łącznie z alternatorem na nowy. Powiedział mi również że być może to zwykłe wygięcie tego kółeczka i być może pójdzie to naprostować, oraz zalecił mi nie jeżdżenie na klimatyzacji. Co wy na to drodzy koledzy, mieliście już może taki problem, oraz jak sobie poradziliście, nie uśmiecha mi sie wymiana całej sprężarki klimatyzacji, bo to koszt rzędu 300zł. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez tymon ; 22-07-2014 o 10:34

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    Fiat Bravo 1.4, 2009r była Alfa Romeo 147 1.9JTD 85KW 2004
    Postów
    63

    Domyślnie

    Sprężarka klimatyzacji stawia tak mocny opór zaraz przy załączeniu się, że pasek się możne ślizgać. Też miałem taki przypadek po wymianie sprężarki na druga używaną i uzupełnieniu czynnika, szczególnie gdy na dworze są bardzo wysokie temperatury. U mnie czasem to przeszło, a klimatyzacja działa prawidłowo.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    nie chciałbym wymieniać całej tej sprężarki itp, bo wiadomo koszta. Znajomy mechanik mi mówił że mógł źle koleś mi napompować czynnik do środka i dlatego się tak dzieje, czy jest to możliwe czy raczej jest to mało zależne, spotkał się ktoś z takim przypadkiem. Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Jak można źle napompować czynnik?
    Podpinasz maszynę serwisującą, wbijasz parametry... i tyle. Urządzenie samo odsysa czynnik, sprawdza szczelność (test próżni), napełnia czynnikiem i olejem. Tyle.

    U mnie też się tak trafiło już trzeci raz w tym roku, że klimatyzacja - akurat, jak była najbardziej potrzebna - przestała działać. Tylko w największe upały, jak samochód stał na pełnym słońcu. Później zaparkowałem w cieniu -> klimatyzacja ruszyła bez problemów.
    Zwróciłem uwagę, że nie było charakterystycznego "cyknięcia" (załączenia sprzęgła sprężarki), więc przypuszczam, że w najbliższym czasie trzeba będzie wymienić, lub regenerować (jeszcze nie zgłębiałem tematu, bo nie mam teraz czasu).

    Tak czy inaczej, zbliża się wymiana rozrządu, więc wcześniej pojadę do zakładu, żeby odciągnęli czynnik, zdiagnozowali, a później wymiana rozrządu, oleje, filtry, sprzęgło klimatyzacji... zobaczymy.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    tak tylko u mnie wszystko ładnie sie załącza itd, tylko to sprzęgiełko jest luźne co idzie od koła pasowego i tak jakby nie dociska całoscią tylko robi taką przysłowiową 8mkę i obciera krawędzią i powoduje lekki dymek. Więc nie problem w załączaniu się klimy a w działaniu sprzęgiełka czy w kole pasowym.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Może łożysko się posypało??

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    Możliwę, bo tak jak pisałem wyżej w aucie były wymienione wszystkie rolki prócz koła pasowego, dodatkowo strzelił mi 2x pasek na tym kole itd. I do dzisiaj mam cały czas myśli o tym kolę bo od dłuższego czasu nawet po wymianie zdarzało się że pasek piszczał. Jutro będe coś więcej wiedział bo będziemy rozbierać by zobaczyć co może być ewentualną usterką.. Orientuję się ktoś może ile może kosztować robocizna za wymianę takiego koła pasowego, regeneracji łożyska, lub wymianę sprężarki. Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Wiesz co ja się kiedyś miałem zabierać za wymianę tego łożyska bo niby że walnięte. Powiedzieli mi za wymianę 150zł. Łożysko i simering po 45zł każde, mam je na zbyciu bo się okazało że to nie to mam walnięte więc jakby co to mogę po promocji puścić.

Podobne wątki

  1. Regeneracja sprężarki klimatyzacji
    Utworzone przez creaf w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-11-2018, 22:53
  2. [MiTo] Rodzaj sprężarki klimatyzacji
    Utworzone przez topgear68 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-11-2015, 12:12
  3. Sprawdzenie sprężarki klimatyzacji
    Utworzone przez patalacho w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 09:21
  4. Regeneracja sprężarki klimatyzacji
    Utworzone przez Anamesh w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-07-2013, 16:58
  5. [156] SPRZĘGŁO SPRĘŻARKI KLIMATYZACJI
    Utworzone przez rebellion1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-04-2008, 14:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory