Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Temat: Alfa GT problem z dymieniem

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDM 16v 150KM
    Postów
    18

    Domyślnie Alfa GT problem z dymieniem

    Witam .

    Jestem posiadaczem Alfy GT 1.9 JTD 150 km i mam z nią następujące problemy :
    EGR pomimo wyczyszczenia wg FES'a działa w przedziale 1-50%
    Zawór Overboost zamyka się w 75% . Elektrozawór przepustnicy stoi na 1% cały czas . Samochód nie ma problemów z mocą (chociaż trochę słaby dół ma ) obrotami , spalaniem i poziomem oleju . Jednak do sedna , auto jeździ bezproblemowo jednak po jeździe , na jakimś postoju np na światłach kopci na biało przez 10-15 sekund po czym przestaje . Nie towarzyszą temu żadne wahania obrotów , spadki mocy itp . po prostu dymi. Podałem wcześniej wartości które mnie trochę niepokoją i prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu całej sprawy

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar jarbi
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Była GT 1.9JTD, jest Giulietta QV 1.75TBi
    Postów
    119

    Domyślnie

    Nie ubywa płynu chłodzącego ? Sprawdź.
    Nie sugeruj się samymi wskazaniami w jakich zakresach sterowane są elektrozawory - musisz je skonfrontować z innymi parametrami jak ciśnienie doładowania i wskazanie przepływomierza (wartości rzeczywiste i żądane).

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDM 16v 150KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    Hmm no rzeczywiście ubywa delikatnie płynu chłodniczego ale naprawdę bardzo powoli , podepnę się do kompa aby skonfrontować dane . W międzyczasie wymieniłem przełącznik położenia sprzęgła i samochód zachowuje się znacznie lepiej niż wcześniej jednak dalej puszcza dymka :/

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar jarbi
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Była GT 1.9JTD, jest Giulietta QV 1.75TBi
    Postów
    119

    Domyślnie

    Sprawdź kolego dokładnie ten ubytek płynu - co ile dolewasz ? Nie przegrzałeś wcześniej silnika ? Jak zadymi to dym jest biały jak para wodna czy raczej szary ?

    Co do komputera, to przede wszystkim poczytaj sobie jak poprawnie wykonać logi egr/turbina/przepływka, zrób je i wrzuć je na forum niech ocenią koledzy, którzy mają o tym pojęcie.
    Nie szukaj jednak na siłę problemów - jeżeli wartości wymagane masy powietrza i ciśnienia doładowania pokrywają się z rzeczywistymi to tutaj wszystko jest ok. Ważniejsze w tej chwili żebyś ustalił te ubytki płynu.

  5. #5
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Z którego roku masz auto, masz DPF??

    pzd.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDM 16v 150KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    Płynu dosłownie raz na pare miesięcy bo ubywa niecała 1/4 stanu , dym perfidnie śmierdzi paliwem a nie parą . Samochód jest z 2004 i ma DPF . Postaram się zrobić logi i wrzucić .

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    GT z 2004 roku nie ma dpfa

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar jarbi
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Była GT 1.9JTD, jest Giulietta QV 1.75TBi
    Postów
    119

    Domyślnie

    To ubytek faktycznie niewielki, kolega powyżej ma rację - auto z 2004 nie ma dpf.
    Jak będziesz robił logi to sprawdź też korekty wtrysków.

  9. #9
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    był tu ostatnio jeden user, miał kłopot z dymieniem, olejarz zmienił mu olej na 10w40, miał pekniety łącznik wydechu, auto z DPF.
    Meczył sie z mechanikami, chcieli silnik rozbierac, a wystarczyło uszczelnic wydech i nie przerywać cyklu wypalania.
    DPF sie wypalił i problem znikł. Oczywiście olej zminiono na C3

    pzd.
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 27-07-2014 o 20:07

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDM 16v 150KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    Dobra chyba już mam rozwiązanie problemu , sprawdzenie korekty wtrysków to był strzał w 10 . 1 i 2 cylinder ok , 4 lekko za wcześnie ale wszystko w granicach 0.7 lub -0.7 . Za to wtrysk na 3 cylindrze 4,8 . Po zamianie 3 i 4 wtryskiwacza , również zadymił ale to był dymek przez dosłownie sekundę . Po wstawienie wtrysków z 1 i 2 cylindra na 3 i 4 wartości prawie idealna granica to około 0,2 lub - 0,2 , poza cylindrem gdzie był wstawiony felerny wtrysk z 3 cylindra który pokazał -2,3 i teraz kopci cały czas . Zamówiłem już wtryskiwacz i zobaczę czy to rozwiąże sprawę na dobre . PS Wartości pożądane i otrzymana są prawie identyczne (wszystkie)

Podobne wątki

  1. Problem ze zbyt duzym dymieniem Alfa 156 2.4 Jtd
    Utworzone przez Alfamania w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-03-2015, 22:46
  2. [159] Problem z dymieniem
    Utworzone przez werter81 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 12-06-2014, 19:38
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 18:18
  4. [145] Alfa 145 Problem
    Utworzone przez Kwinto22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-12-2013, 16:08
  5. Problem z dymieniem
    Utworzone przez Aixxos w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 30-03-2013, 18:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory