Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 117

Temat: Monitor zatkania i wypalania DPF - już jest

  1. #61
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszoles Zobacz post
    Panowie ale czy Wy nie przesadzacie z tymi filtrami. Zauważam tu jakąś irracjonalną fobię przed tym urządzeniem. Nie popadajmy w skrajności twierdząc, że stan tego urządzenia trzeba "monitorować". Ono jest, bo ma być i nie trzeba się tym w ogóle martwić, jeżeli samochód użytkuje się w sposób, do którego został przewidziany. To nie powinno nas w ogóe obchodzić. Ma się wypalać w swoim czasie i tyle. Sam jeżdżę samochodem w trybie mieszanym, co oznacza że auto użytkuję także w mieście. Od czasu do czasu robię trasę. Samochód ma przebieg 185 tys km. Filtr nigdy nie był wymieniany i nigdy nie miałem z nim żadnych probleów. Po prostu w ogóle nie obchodzi mnie jego istnienie. Tego urządzenia naprawdę nie należy się bać i, tak jak napisał AirAjti, skoro działa to po co grzebać w aucie i wyrzucać go narażając się przy tym na dodatkowe kilka stówek wydatków.

    Jak filtr się wypala w trasie, w normalnych warunkach, to przecież olejowi to nic nie szkodzi. A jeżeli nawet trochę szkodzi to przecież silnik się nie rozleci od tego. Podejrzewam, że spośród wszystkich aut wyprodukowanych z filtrem DPF większość z nich jeździ dalej z nim i użytkownicy się zbytnio tym nie przejmują.
    Z tą dodatkową temperaturą to też bym się nie przejmował. No bo i co z tego ?
    Dokładnie mam takie samo zdanie. Właściwie nic mnie nie obchodzi, że jest DPF ostanio jak sprawdzałem zapchanie miał 108 procent wczoraj sprawdzam 20 procent , nawet nie wiem kiedy sie wypalił żadnych objawów typu podniesiony wskaźnik turbo czy większe spalanie chwilowe. Większość jeżdżę po mieście.

  2. #62
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    A nawet za 80zł po rabacie

    Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
    A tego nawet nie wiedzialem :-)








  3. #63
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Koledze z forum , któremu DPF prawie nie spalił "9"tki też nie myślał ;-)
    Przypadek jeden na milion... żaden argument niestety.

    Żeby nie było- ja nikogo nie krytykuje, że chce za wczasu usunąć DPF. Ja po prostu uważam, że nie ma się co ładować w koszta jeżeli coś działa.

    Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że 90% osób tych co usunęło za wczasu DPF prawdopodobnie długo albo nawet nigdy nie miałaby z nim problemu. No ale kto bogatemu zabroni...?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  4. #64
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Hmm tego ten. Jest pewnie na forum wątek o DPF (czy wycinać, czy nie). Nie rozwadniajmy wątku autora o urządzeniu do monitorowania procesu wypalania DPF.
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  5. #65
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    No właśnie - kiedy dalsze info o monitorze. Ja bym sobie już sprawił.

  6. #66
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Przypadek jeden na milion... żaden argument niestety.

    Żeby nie było- ja nikogo nie krytykuje, że chce za wczasu usunąć DPF. Ja po prostu uważam, że nie ma się co ładować w koszta jeżeli coś działa.

    Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że 90% osób tych co usunęło za wczasu DPF prawdopodobnie długo albo nawet nigdy nie miałaby z nim problemu. No ale kto bogatemu zabroni...?
    Jakie koszta? Usunąć DPF z programu to ok 300zł jeśli się dobrze poszuka. Wywalenie fizyczne to max 100zł. Do tego wnętrze filtra sprzedałem za 300zł + oszczędność paliwa i święty spokój na lata.

  7. #67
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie

    Jest spokój, ale tez jest pewnie smrodek jak z Ikarusa. Ten fakt wstrzymuje pewnie wiele osób przed usunięciem DPF i sprawia, ze taki monitor im sie przyda. Nawet jezeli usunięcie dpf moze okazać sie oplacalne kosztowo tak jak w Twoim przypadku.


    Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez ArcoMancino ; 26-07-2014 o 09:32

  8. #68
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    No dlatego wiele osób w miejsce DPFa wstawia katalizator, żeby ograniczyć dymienie i smrodek. Ciekaw jestem czy ktoś z forumowiczów zdecydował się na taki zabieg, czy poleciał tylko po taniości?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  9. #69
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Przecież oprócz DPFa katalizator też jest tylko mniejszy. Wydaje mi się że dokładanie drugiego jest bez sensu

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  10. #70
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArcoMancino Zobacz post
    Jest spokój, ale tez jest pewnie smrodek jak z Ikarusa. Ten fakt wstrzymuje pewnie wiele osób przed usunięciem DPF i sprawia, ze taki monitor im sie przyda. Nawet jezeli usunięcie dpf moze okazać sie oplacalne kosztowo tak jak w Twoim przypadku.


    Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
    Jeśli masz sprawny silnik to nic nie śmierdzi. Często DPF maskuje problemy z silnikiem - wtedy jak go usuniesz to faktycznie będzie kopcił i śmierdział.

Podobne wątki

  1. [159] Sygnalizacja Wypalania DPF
    Utworzone przez ryki67 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 09-09-2020, 21:08
  2. [159] 'Błąd DPF' doprowadził do wymuszonego wypalania DPF
    Utworzone przez multiply w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 09-07-2015, 09:43
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 09:14
  4. monitor LCD w zagłówku
    Utworzone przez Jarecki300 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-10-2012, 14:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory