Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 67

Temat: Montaż fabrycznych ksenonów

  1. #11
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Bart77 w 166 chyba po lewej stronie gdzieś tak po środku deski masz taki potencjometr do regulacji wysokości świateł. W 166 dobrze hid się spisuje bo ma soczewkę. Na przegladach w lape jakoś nie musiałem dawać... I znajomi co maja xenony tez dziwne co ?

  2. #12
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwy144
    Bart77 w 166 chyba po lewej stronie gdzieś tak po środku deski masz taki potencjometr do regulacji wysokości świateł. W 166 dobrze hid się spisuje bo ma soczewkę. Na przegladach w lape jakoś nie musiałem dawać... I znajomi co maja xenony tez dziwne co ?
    166 z xenonami niema takie potencjometra do regulacji

    Alfa i jej ochroniarz

  3. #13
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Bardziej chodziło o te bez xenonu fabrycznego

  4. #14
    sympatyk
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bart77
    Cytat Napisał Garos
    Muszę przyznać iż ciekawy i kuszący pomysł.A czy ktoś jeszcze może ma w swojej 166 zamontowane HID-y,czy faktycznie nic się nie dzieje? Kiedyś czytałem gdzieś w necie iż do świateł ksenonowych powinny być spryskiwacze,ja akurat nie mam zamontowanych.
    I jeszcze jedna sprawa,czy jest to legalne w sensie dopuszczone do ruchu ? Nie mam zamiaru dostać mandatu.
    Właśnie cały szkopuł w tym, że samochod z xenonami musi mieć spryskiwacze i automatyczną regulację wysokości świateł. HID-y są nielegalne, możesz za nie dostać mandat i stracić dowód rejestracyjny, na każdym przeglądzie rejestracyjnym musisz dawać w łapę a przede wszystkim oślepiasz tym innych kierowców. Wiem, wiem, teraz wszyscy zaczną pisać, że to nieprawda bo wystarczy dobrze wyregulować ale co w przypadku kiedy zapakuje się bagażnik albo z tyłu usiądą trzy osoby? Będą na 100% świeciły innym po oczach.
    Moim zdaniem jeśli xenony to tylko i wyłącznie wymiana całych lamp na oryginalne.
    Bart dobrze "mówisz" może jeszcze to bardziej przekona miłośników Hid-ów a mianowicie ,nie wypłacenie odszkodowania z ubezpieczenia nawet z OC sprawcy kolizji lub wypadku dalej po takim "tiuningu" auto nie spełnia przepisów czyli mówią krótko JEST NIESPRAWNE.W każdym sądzie strona przeciwna na tej podstawie wygra proces a koszty i kary mogą być bardzo wysokie.

    Temat powraca cyklicznie co chwilę i za każdym razem coś słyszałem o spryskiwaczach ,coś o samoregulacji,coś o homologacjiale ,ale kolega ma i nie oślepia ,mam ręczną regulację,diagnosta nic nie narzekał,a świeci super itp. -ręce opadają

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał sympatyk
    ręce opadają
    dokładnie tak

    a najbardziej podoba mi się :
    Cytat Napisał lacky
    gwarantuje ze bedzie dzialac super.odbylysniki nie maja znaczenia gdyz 166 na krotkich ma soczewki
    można się ciekawych rzeczy dowiedzieć :-) wystarczy źródło światła + soczewka i już mamy super zestaw oświetleniowy

    barcik, jesli masz problem z odbłyśnikami - jeśli są zaczernione bo np kiedyś uległy zwykłemu zakurzeniu a ktoś postanowił np zapodać żarówkę o większej mocy to mogło to doprowadzić do uszkodzenia odbłyśników i teraz niewazne jakie źródło światła włożysz to będzie lipa.

    Jeśli chodzi o HiDy to po pierwsze są niezgodne z prawem a co za tym idzie tak jak wspomniał kolega sympatyk w razie kolizji jak trafisz na cwaniaka to nawet jak będzie z jego winy kolizja to możesz zapomnieć o odszkodowaniu.
    po drugie W reflektorze halogenowym i ksenonowym zastosowane są różnego typu soczewki o innej ogniskowej oraz rozdzielczości. Dlatego w tego typu odbłyśniku tzn przystosowanym pod halogen dużo lepiej będzie świecić dobra żarówka halogenowa. Tyle że dobre zarówki halogenowe to często wydatek na poziomie ceny HiDów a ich żywotność jest niestety krótsza od normalnych halogenów.
    Ponadto HiDy najczęściej świeca na niebiesko żeby pokazać całemu światu oto ja mam ksenony :-) a wszystkie oryginalne ksenony świecą światłem ok 4300k także niemalże białym. No ale to rzecz gustu jeden lubi widzieć a drugi lubi widzieć na niebiesko

    w postaci prostego rysunku zapodaję łopatologiczne wyjaśnienie działania reflektora z soczewką
    i kilka przydatnych linków dotyczących świateł w pojazdach.

    http://www.raa.radiorekord.pl/inform...ektory2002.htm
    http://obrazki.elektroda.net/75_1194509132.jpg
    http://www.motoryzacja24.pl/ksenony.htm

  6. #16
    alficzka Ferra
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał barcik
    niestety HIDy mnie nie interesują, gdyż mam bardzo ciemne już klosze i odbłyśniki w lampach,i chciałbym całe lampy wymienić, najlepiej na ksenony
    Moja rada jest taka,skoro lampy masz juz zuzyte,a to normalne po latach uzytkowania,proponuje oddac lampy do renowacji,na allegro jest aukcja dotyczaca renowacji reflektorow,koszt jakies 150zl za lampe,a efekt...lampy jak brand new-salonowki,wyjmujesz lampe,wysylasz i po 2,moze 3 dniach dostajesz ja z powrotem jak nowke,naprawde warto, potem zakladasz dobra zarowke np.philips bluevision i cieszysz sie pieknym jasnym swiatlem,chyba ze zalozysz hidy z allegro(jak cos to temp 4300K-taka jak seryjna),ale co do hidow to mozna dlugo polemizowac,ogolnie wiecej minusow niz plusow,pozdrawiam.

  7. #17
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Moja rada podobna , ja mam xenony i na szczęście jeden spryskiwacz ruszył , ale drugi lipa, no i same światło jest nieprzekonujące , mam założone 800 -tki i są chyba zbyt niebieskie , o przetwornice też trzeba dba , jedna zmieniłem i to nieoryginalną bo oryginalne to koszt zawrotny. Więc reasumując , ja bym chętnie zamienił się na zwykłe . Mniej z nimi kłopotu. A zysk z xenonów wg. mnie ,,iluzoryczny"

  8. #18
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Ja mam tez xenony swieciły bardzo słabo jeden sie przepalił kupiłe nowe 4300 za 220 zł komplet jak zmieniłem na nowe to byłem w szoku takie piekne swiatła az sie chce jezdzic nocą koledzy jak wam xenony słabo swiecą to wymiana i zobaczycie jaka jest roznica

    Alfa i jej ochroniarz

  9. #19
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Co to jest 4300 ?? , to jakiś parametr? , bo ja sie spotkałem tylko z 400, 600, 800 co odpowiednio oznacza barwę przechodzącą z białej w niebieską

  10. #20
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Cytat Napisał Stanley
    Co to jest 4300 ?? , to jakiś parametr? , bo ja sie spotkałem tylko z 400, 600, 800 co odpowiednio oznacza barwę przechodzącą z białej w niebieską
    Jak sie nie mylę to są zarniki 4300k,takie sa w naszych alfach potem 5000k,6000ki8000k

    Alfa i jej ochroniarz

Podobne wątki

  1. Montaż oryginalnych ksenonów
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 19-01-2021, 08:23
  2. Paleta kolorów fabrycznych
    Utworzone przez miedziu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-06-2013, 15:20
  3. 225/50 R17 do fabrycznych felg
    Utworzone przez dotek78 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-04-2012, 16:19
  4. Profesjonalny montaż ksenonów do 156
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-11-2008, 22:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory