Temat: Felgi, koła do 159 Brera - temat ogólny

  1. #3441
    Użytkownik Romeo Avatar serath
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    ZG
    Auto
    AR 159SW 1.9JTDm
    Postów
    534

    Domyślnie

    Co do odpadania koła jak odpadnie 1 śruba: mocno wątpliwe. Mi scielo 4 śruby z 5 na autostradzie w Chryslerze GrVoyager, a koło na szczęście się utrzymało (mimo że latało na boki porządnie) - a tylko dlatego że jakiś *** chciał mi felgi zarabac w nocy i poluzowal prawie 1 całe koło nim ktoś go sploszyl...
    "Alfa comes with a great responsibility, 'cause no kid ever grew up with a picture of Passat on his bedroom wall."

    Sprzedam: Logo (przód/tył), dekielki, QV
    Polecam: Koce, kocyki, ręcznie robione maskotki

  2. #3442
    Użytkownik Rowerzysta Avatar azthec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Strzebiń
    Auto
    Alfa 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    279

    Domyślnie

    Serath miałeś poluzowane koło i musiało ci ściąć 4 śruby żebyś to zauważył?! Jak miałem 2 z 5 w T4 luźne to jechać się nie dało tak wszystko drżało i chyba rodzaj zawieszenia nie ma tu znaczenia.

  3. #3443
    Użytkownik Romeo Avatar serath
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    ZG
    Auto
    AR 159SW 1.9JTDm
    Postów
    534

    Domyślnie

    Cytat Napisał azthec Zobacz post
    Serath miałeś poluzowane koło i musiało ci ściąć 4 śruby żebyś to zauważył?! Jak miałem 2 z 5 w T4 luźne to jechać się nie dało tak wszystko drżało i chyba rodzaj zawieszenia nie ma tu znaczenia.
    Tak bo były nieznacznie poluzowane. A o 4 rano nie miałem zwyczaju sprawdzać kół. Do tego scielo je krótko jedna po drugiej, bo wpierw było buczenie jak od łożyska (ale zero drgań) i dopiero po przedostatniej srubie zaczęło telepac buda.
    I koło nie było napędowym ale miałem więcej szczęścia niż rozumu
    Ostatnio edytowane przez serath ; 31-07-2014 o 18:28
    "Alfa comes with a great responsibility, 'cause no kid ever grew up with a picture of Passat on his bedroom wall."

    Sprzedam: Logo (przód/tył), dekielki, QV
    Polecam: Koce, kocyki, ręcznie robione maskotki

  4. #3444
    Użytkownik Rowerzysta Avatar azthec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Strzebiń
    Auto
    Alfa 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    279

    Domyślnie

    Ja też miałem na tyle luzne... Każdy przypadek inny. ;-)

  5. #3445
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jesus
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    SB
    Auto
    MiTo 155TB
    Postów
    67

    Domyślnie

    Trafiłem na temat z google, szukałem felg do mojego MiTo

    co powiecie na takie felgi? tutaj akurat 8x18 do Subaru ale model felgi do 159 jest ten sam - dane 5x110, 65,1 ET30

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	8x18sub2.jpg
Wyświetleń:	527
Rozmiar:	55.1 KB
ID:	139951  

  6. #3446
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Piszecie o naprężeniach itp, a czy któryś z Was, chcąc być taki poprawny dokręca koła kluczem dynamometrycznym? Jeśli tak, to z jakim momentem?
    Piszecie, że śruby pływające mają twardość 10.9 i są wytrzymalsze od zwykłych. Co to znaczy wytrzymalsze? Lepiej wytrzymują skręcanie, czy może zginanie? Śruby tradycyjne mają zazwyczaj twardość 8.8, zatem są mniej kruche od 10.9, więc łatwiej zniosą naprężenia poprzeczne i w najgorszym przypadku taka śruba ugnie się o ten 1mm, ale nie pęknie.
    Nazar podaj jakieś konkrety tego przypadku Twojego kolegi z Golfa. Czy były robione jakieś badania laboratoryjne co i dlaczego się stało, czy tylko na podstawie przypuszczeń domniemacie, że odpadło koło, bo rozstaw otworów w feldze był inny niż w piaście.
    Pooglądajcie sobie zdjęcia z wypadków, jeśli komuś odpada koło to najczęściej z całą piastą i niejednokrotnie z całym amortyzatorem.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #3447
    Użytkownik Rowerzysta Avatar azthec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Strzebiń
    Auto
    Alfa 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    279

    Domyślnie

    Są wytrzymalsze . Śruba 8.8 ma granicę wytrzymałości 800 N/mm2 a jej granica plastyczności (czyt ugięcia) 640 N/mm2, kolejno śruba 10.9 analogicznie ma granice wytrzymałości 1000 N/mm2 a jej granica plastyczności to 900 N/mm2. Wnioski wyciągnijcie sami... wg mojego zrozumienia... śruba 10.9 ma większą wytrzymałość np na rozciąganie wzdłużne i rzeczywiście śruba 8.8 jest bardziej podatna na uginanie. Co w momencie zastosowania zwykłej śruby zamiast pływających śruba 8.8 się ugina i już działa na nią siła X, dodatkowo w czasie "wpadnięcia" w wyrwę działa siła Y, a suma liczb X i Y przekroczy te 640 N/mm2? Czyż nie pęknie. Po co poddawać śrubę niepotrzebnym naprężeniom.
    Co do wartości na dynamometrycznym to są widełki 100-120Nm i ci stosują zwykłe śruby powinny go mieć

    Ostatnio edytowane przez azthec ; 31-07-2014 o 23:00

  8. #3448
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cóż byśmy biedni poczęli bez tego internetu o wikipedii nie wspominając
    Pozdrawiam.
    -Rafał
    Ostatnio edytowane przez alces1 ; 01-08-2014 o 06:22

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #3449
    Użytkownik Rowerzysta Avatar azthec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Strzebiń
    Auto
    Alfa 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    279

    Domyślnie

    Wiki rządzi :-P

  10. #3450
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Dobra nie ma się co spinać. Co do urywania się śruby i koła o której pisał Misiek to sprawa wygląda tak ,że przy pierscieniu centrującym plastikowym kumplowi w Golfii na wyrwie urywa się śruba ( może 2 ) bo jeszcze chwile jechał . Następuje potem bicie bo śruby które zostały ( pozostałe 2 ) i naprężają na część scianki w feldze -łamie się bądż zgniata pierscień i felga się przesuwa o ten 1mm a potem z racji luzu bije . Wszystko dzieje się przy szybkości czyli trwa sekundy . Urywa się być może i już z samego bicia i uderzenia ale pewnie też już ma do czynienia osłabienie śrub przez wielokrotne przykręcanie ich i naprężanie . Inaczej tego nie wytłumacze . Byłem tam ( scholować auto ) i widziałem ,że nie urwało ani zwrotnicy ani niczego innego .
    PS. Koledzy i nie pisze tego żeby się celowo kłócić ale po co kusić los . Naprawdę wierze wam ,że jezdzicie tak od lat i nic ale po co kusić los . Wystarczy ,że było kilka takich przypadków i po co do nich ma należeć ,któryś z naszych kolegów który przeczyta ten wątek??
    Tak dla odmiany może zacznijmy propagować jazdę bez zapiętych pasów... Ja tak jeżdże od iluś lat i żyje Bo pasy to sciema ( ciekawe co na to odsetek ludzi którzy teraz się przewracają w trumnach bo ich nie zapieli )

    Cytat Napisał jesus Zobacz post
    Trafiłem na temat z google, szukałem felg do mojego MiTo

    co powiecie na takie felgi? tutaj akurat 8x18 do Subaru ale model felgi do 159 jest ten sam - dane 5x110, 65,1 ET30

    Wzór kosa tylko jaki producent??? Żeby nie były wykonane z włókna szklanego
    Ostatnio edytowane przez Nazar ; 01-08-2014 o 07:20

Podobne wątki

  1. [159] [Brera] jaki silnik wybrać - temat ogólny
    Utworzone przez stabipl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 228
    Ostatni post / autor: 01-12-2021, 18:46
  2. [159] Niezidentyfikowane dźwięki - temat ogólny
    Utworzone przez Bachus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 314
    Ostatni post / autor: 01-06-2021, 20:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory