Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 67

Temat: Montaż fabrycznych ksenonów

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ENZO
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Leon 1.8T
    Postów
    42

    Domyślnie

    4300 jest oryginalnie we wszystkich lampach xenonowych a reszta typu 6000 czy 8000 to jest Chiński wynalazek !

  2. #22
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    4300K .... 6000K .... 8000 K oznacza temperaturę według stopni Kelwina oryginalne ksenony mają barwę 4000 - 4500 K - te HID-y z allegro nawet 12000 K - a takie światło zawiera dużo ultrafioletu który pogarsza widzenie zwłaszcza u osób starszych. oko ludzkie najlepiej reaguje na światło dzienne które ma temperaturę barwową 5500K

    źródło - tygodnik "Motor" nr 4/2009

    Właśnie w tym motorze ( przedostatnim ) są dość szeroko opisane tanie HID-y, i jest przeprowadzony ich test w warunkach laboratoryjnych w Instytucie Transportu Samochodowego. Test zrobiony przy użyciu 10 letniej używanej lampy od Golfa IV.
    Wyniki !!! - FATALNE to nie am nic wspólnego z tym jak ma świecić reflektor, zupełnie zagubiona linia światła i cienia a natężenie światłą przekroczone w każdym miejscu a w sterfie oślepiania kierowców jadących z naprzeciwka aż 10 krotnie.

    Kiedyś też chciałem złożyć ksenony do 166 bo słabo świeciło ale na szczęście tego nie zrobiłem tylko kupiłem nowe reflektory po 500 zł za sztukę i założyłem lepsze żarówki - efekt zadowalający nic więcej m nie trzeba.

  3. #23
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bedboys
    Właśnie w tym motorze ( przedostatnim ) są dość szeroko opisane tanie HID-y, i jest przeprowadzony ich test w warunkach laboratoryjnych w Instytucie Transportu Samochodowego. Test zrobiony przy użyciu 10 letniej używanej lampy od Golfa IV.
    Wyniki !!! - FATALNE to nie am nic wspólnego z tym jak ma świecić reflektor, zupełnie zagubiona linia światła i cienia a natężenie światłą przekroczone w każdym miejscu a w sterfie oślepiania kierowców jadących z naprzeciwka aż 10 krotnie.
    Jak w każdym artykule tego typu dużo w tym prawdy, ale nie do końca rzetelny test. Jak zwykle nie uwzględniono, że palniki które są w tych HIDach nie nadają się do reflektorów typu parabolicznego, a na takim reflektorze przeprowadzono ten test. Brakuje mi takiego samego testu, ale na reflektorze soczewkowym (takim jak np w 166). Wg literatury: "Bardzo wydajne są projektory soczewkowe, które składają się z parabolicznego odbłyśnika, przesłony formującej strumień światła i soczewki skupiającej. Projektory dają silnie skupioną wiązkę światła o wyraźnej granicy światło-cień." i jeszcze: "W Europie powstał standard palników xenonowych (określony regulacją nr 99 Europejskiej Komisji Gospodarczej) i w handlu spotyka się jego dwa rodzaje: D2S do reflektorów projekcyjnych (soczewkowych) i D2R do reflektorów z lustrem parabolicznym (klasycznych)." Zwróćcie uwagę, że wszystkie te HIDy mają palnik typu D2S czyli brakuje im specjalnej przesłony. Wsadźcie palnik D2S do oryginalnego reflektora typu ksenon ale parabolicznego (np Primera II, Laguna II czy niektóre Volvo) i też wszystkie wartości będą znacznie przekroczone. Szkoda, że redaktorzy nie do końca rozumieją specyfikację żarników
    Większość mnie za to zje, ale jeszcze raz napiszę, że jeżdżę już ponad rok 166 z takim rozwiązaniem i nie oślepiam nikogo, a i przegląd przeszedłem bez żadnego "smarowania".
    Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest w jakiś sposób zamontowanie oryginalnych ksenonów i chętnie bym coś takiego zrobił jeśli byłoby to wykonalne, aby być całkiem ok wobec obowiązujących przepisów.

  4. #24
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    No to jestem już w domu , muszę swoje 8000K D2R zmienic na 4300K D2R i pewnie będzie rewela.

  5. #25
    alficzka Ferra
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Stanley
    No to jestem już w domu , muszę swoje 8000K D2R zmienic na 4300K D2R i pewnie będzie rewela.
    Nie mozesz zmienic na d2R bo tak jak kolega pisal wczesniej te zarniki nie sa do lampy soczewkowej, w naszych bellach w oryginalnej instalacji ksenon mamy d2s,wiec musisz zmienic swoje d2s 8000K na d2s 4300K

  6. #26
    smuz
    Gość

    Domyślnie

    4300K to temperatura światła emitowanego 4300 stopni Kelvina ,pośrednio wyczytuję się z tego parametru barwę (zjawisko rozszczepienia swiatła etc.)

    Do Was Miłośnicy Hidów kieruję tę wypowiedź i szczerze mówiąc nie interesuje mnie czy kogoś to urazi....

    Montowanie Hidów do alfy 166(bądź jakiegokolwiek innego auta) to jak założenie do malucha naklejki GTI(dziś miałem okazję obserwować) Nie niszczcie sobie samochodów,nie psujcie wizerunku marki i prestiżu 166-tki.Gówno nadające się do oświetlania szaletów miejskich tylko tam powinno mieć miejsce.Czy wszyscy super błyskotliwi zwolennicy, popierający to oślepiające cudo nie zadali sobie nigdy pytania jak wygląda budowa tych dresiarskich zestawów i dlaczego cena jest 10krotnie niższa?hmm,,,, pomyślmy raczej nie.... .Widocznie nie interesują was konsekwencje prawne nie przerażają zasłaniający się ręką kierowcy na trasie , widocznie nie...ale życzę Wam i sobie przede wszystkim więcej oleju w głowie i wiedzy merytorycznej;wam oszczędzi to parę złoty albo odpukać rentkę dla ofiary waszego źródła światła a mnie nocnych oślepiaczy......

  7. #27
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Masz rację smuz, zdrowego rozsądku nic nie zastąpi. problem polega na tym, że auto trzeba mieć sprawne. Uważasz, że skoro masz oryginalne ksenony to już nie ma możliwości abyś kogoś oślepiał ? Ile razy widziałem auta na oryginalnych ksenonach, gdzie jeden np świecił w niebo (pewnie ściągnięty powypadkowy i na dokładne złożenie już nie było kasy) . Gdzieś tu na forum nawet czytałem, że ktoś odłączał spryskiwacze reflektorów, bo za dużo ciągną płynu :mrgreen: Fajnie mieć oryginalne ksenony, tylko mam wrażenie że ich posiadaczom czasami się wydaje że są całkiem bezobsługowe i nie trzeba np. od czasu do czasu skontrolować ich ustawienia
    Gdybym oślepiał pierwszy z pewnością bym je wywalił. Nie mam jednak takich sygnałów w czasie nocnych tras, jak mi migają to tylko dlatego bo zapomnę długie wyłączyć.
    Druga sprawa to ta, że coś się tych cen tak przyczepili Kupując nowy samochód dopłaca się za ksenony średnio 3 - 3.5 tys. zł. W tym jest: samopoziomowanie, spryskiwacze (które jako osobny dodatek są wyceniane ok. 1 tys. zł) do tego dochodzą przetwornice, żarniki i sterownik. Oczywiście mniemam, że to wszystko robione jest w Europie a nie Chinach Odejmijcie to wszystko (w tym marżę producentów za dodatki), zostawcie żarniki i przetwornice, robione oczywiście w Chinach i cena chyba nie jest jakaś dziwna ? A że Chiny ? Większość elektroniki mam z tego kraju jak zresztą wszyscy i jeszcze mnie nie pokopała ani zabiła
    Wiem, że nie przekonam nikogo, kto choć raz spotkał na drodze (ja też spotykam) kogoś kto nie ma pojęcia o budowie i specyfikacji reflektorów i wkłada źródło światła bez wyobraźni, nigdy na stacji diagnostyczne nie ustawiał reflektorów, zapomniał do czego służy pokrętło regulacji pochylenia i jeździ na zasyfionych szkłach.
    Na koniec: nie każdy wsadza coś takiego po to aby zaszpanować przez kolegami, prawda jest taka, że 166 ma słabe światła mijania, założenie mocniejszego źródła światła poprawia tą przypadłość. Nie wiem, smuz, ale idąc Twoim tokiem myślenia to powinienem jeszcze "ringi" założyć :mrgreen: 166 mam jak najbardziej seryjną, ale dużo jeżdżę po nocach i jest to jedyna moja w niej przeróbka (no jeszcze Loudlink) Niestety żałuję też, że szukając 166 nie poświęciłem więcej czasu i nie kupiłem bogatszej wersji - cóż przyciągnął mnie wtedy niski przebieg i zadbane wnętrze

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał Scorpion
    Masz rację smuz, zdrowego rozsądku nic nie zastąpi. problem polega na tym, że auto trzeba mieć sprawne. Uważasz, że skoro masz oryginalne ksenony to już nie ma możliwości abyś kogoś oślepiał ? Ile razy widziałem auta na oryginalnych ksenonach, gdzie jeden np świecił w niebo (pewnie ściągnięty powypadkowy i na dokładne złożenie już nie było kasy) . Gdzieś tu na forum nawet czytałem, że ktoś odłączał spryskiwacze reflektorów, bo za dużo ciągną płynu :mrgreen: Fajnie mieć oryginalne ksenony, tylko mam wrażenie że ich posiadaczom czasami się wydaje że są całkiem bezobsługowe i nie trzeba np. od czasu do czasu skontrolować ich ustawienia
    Gdybym oślepiał pierwszy z pewnością bym je wywalił. Nie mam jednak takich sygnałów w czasie nocnych tras, jak mi migają to tylko dlatego bo zapomnę długie wyłączyć.
    Druga sprawa to ta, że coś się tych cen tak przyczepili Kupując nowy samochód dopłaca się za ksenony średnio 3 - 3.5 tys. zł. W tym jest: samopoziomowanie, spryskiwacze (które jako osobny dodatek są wyceniane ok. 1 tys. zł) do tego dochodzą przetwornice, żarniki i sterownik. Oczywiście mniemam, że to wszystko robione jest w Europie a nie Chinach Odejmijcie to wszystko (w tym marżę producentów za dodatki), zostawcie żarniki i przetwornice, robione oczywiście w Chinach i cena chyba nie jest jakaś dziwna ? A że Chiny ? Większość elektroniki mam z tego kraju jak zresztą wszyscy i jeszcze mnie nie pokopała ani zabiła
    Wiem, że nie przekonam nikogo, kto choć raz spotkał na drodze (ja też spotykam) kogoś kto nie ma pojęcia o budowie i specyfikacji reflektorów i wkłada źródło światła bez wyobraźni, nigdy na stacji diagnostyczne nie ustawiał reflektorów, zapomniał do czego służy pokrętło regulacji pochylenia i jeździ na zasyfionych szkłach.
    Na koniec: nie każdy wsadza coś takiego po to aby zaszpanować przez kolegami, prawda jest taka, że 166 ma słabe światła mijania, założenie mocniejszego źródła światła poprawia tą przypadłość. Nie wiem, smuz, ale idąc Twoim tokiem myślenia to powinienem jeszcze "ringi" założyć :mrgreen: 166 mam jak najbardziej seryjną, ale dużo jeżdżę po nocach i jest to jedyna moja w niej przeróbka (no jeszcze Loudlink) Niestety żałuję też, że szukając 166 nie poświęciłem więcej czasu i nie kupiłem bogatszej wersji - cóż przyciągnął mnie wtedy niski przebieg i zadbane wnętrze

    popieram!koniec kropka :!:

    amen. DD


    moja druga ulubienica...

  9. #29
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    W dziale tuning jest już podobny temat . Ale ... W jednej 156 SW założone są reflektory soczewkowe z alledrogo dokładnie są to przerobione oryginalne lampy na soczewki plus zestaw HID . Auto przejechało za mną 500 km po śniegu - 10 godzin jazdy po polskich drogach i ani razu nie zdażyło się żeby oślepiał mnie swoimi lampami. Za to auta jadące z przeciwka wielokrotnie . Jedna lampa świeci na drogę a druga prosto w oczy. Zauważyłem że przy tej przerobionej to ja wcale nie mam świateł - światła maksymalnie rozproszone , ustawiane przed wyjazdem - zero zasięgu w nocy a HID Xenon z soczewką idealne odcięcie na granicy zasięgu światła i do tego w środku nocy dzień przed autem. Alfa i jej oryginalne lampy są do niczego - w porównaniu do soczewki + HID Xenon.Żadnych widocznych i sygnalizowanych objawów ubocznych dla kierowców jadących z przeciwka ( wielokrotnie sprawdzane przez CB).
    Z pewnością czeka mnie wymiana na identyczny zestawn ale to dopiero bliżej wiosny. Polecam wszystkim niezdecydowanym.

  10. #30
    adasco
    Gość

    Domyślnie

    dajcie spokoj.... "ostatnich sprawiedliwych" i tak nie przekonasz.
    Prawo jest jakie jest i nie lamiac go czasami nie da sie zyc. A zabic czlowieka mozna tez nie widzac go wskutek ciulowych swiatel seryjnych - nie zastanowiles sie kiedys nad tym Smuz? Widzisz, ja wlasnie taki przypadek mialem.... o malo zajechalbym ubrana na ciemno idiotke lazaca po nieoswietlonej ulicy.

    A zdziwisz sie, jakie auta najbardziej mnie oslepiaja.... BMW z fabrycznym xenonem i dostawczaki tudziez wynalaski typu matiz czy micra, ze swiatlami ciut za wysoko umieszczonymi.. skutkiem szalenstwa designerow.

    I moze najpierw niech nam zbuduja porzadne drogi, a potem pieprza nasi "drodzy" ustawodawcy o homologacjach sracjach i takich tam. A na razie wystawiam im posladek do calowania.

Podobne wątki

  1. Montaż oryginalnych ksenonów
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 19-01-2021, 08:23
  2. Paleta kolorów fabrycznych
    Utworzone przez miedziu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-06-2013, 15:20
  3. 225/50 R17 do fabrycznych felg
    Utworzone przez dotek78 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-04-2012, 16:19
  4. Profesjonalny montaż ksenonów do 156
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-11-2008, 22:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory