dużo ci ubywa (w moim odczuciu ubytek rzędu 100ml na 10k km byłby normalny ale 400ml już nie,choc specjalista w tej materii nie jestem)
Ja mam przejechane 30k km i mnie dręczy tylko nadmiar:-)
Wymieniam olej co 10k.
Ps wąchajcie swój olej:-)
dużo ci ubywa (w moim odczuciu ubytek rzędu 100ml na 10k km byłby normalny ale 400ml już nie,choc specjalista w tej materii nie jestem)
Ja mam przejechane 30k km i mnie dręczy tylko nadmiar:-)
Wymieniam olej co 10k.
Ps wąchajcie swój olej:-)
Az to zrobilem. Glownie dlatego, ze troche chlodniczego ubylo. Olej wali chemia, ale benzyny w tym to ja nie czuje. Pewnie dlatego, ze oleju raczej ubywa niz przybywa...
ja też się wziąłem za wąchanie ale wywąchałem jedynie olej w oleju. Poziom mi trzyma cały czas taki sam więc ani nie przybywa ani nie ubywa między wymianami co 10k. Przelatane póki co 45kkm z tego 95% miasto
A jaki styl jazdy preferujesz?
Jeżdzisz może na te strzałki.
Pytam bo zastanawiam się czy ten fabryczny eko coś tam ,bardziej nie szkodzi silnikowi niż pomaga.
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Styl raczej bardzo zróżnicowany w zależności od nastroju ale nie powiem aby nie zdarzały mi się odcięcia.Na strzałki to nigdy nie jeździłem, mam wrażenie że za bardzo męczy to silnik. Po wakacyjnych trasach średnie spalanie z 1500 km wyszło 6.5l. tyle że auto załadowane na full ale do eko jazdy to jeszcze daleko
Z moich obserwacji zresztą wynika że wyższy bieg nie zawsze znaczy mniejsze zużycie paliwa,jeśli się męczy to na niższym biegu mimo większych obrotów zużycie spadało - oczywiście w syt. kiedy jest lekko pod górkę. i przy niedużych prędkościach. Bardziej korzystam ze wskaźnika zużycia chwilowego oraz obrotomierza jeśli mi się nie spieszy
![]()
6,5 litra?! Moim zdaniem absolutnie niewykonalne przy normalnej jeździe z zacięciem eko. Przy trybie "totalny muł" może i się da.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
6.5l w trasie to nic nadzwyczajnego w tym silniku przy normalnej jeździe i z zachowaniem przepisowych predkości , w trybie "totalny muł" to można zejść do 5.1 ale to była średnia ze 100km (brak mozliwosci zatankowania) i na seryjnych oponach 205 , przy obecnych 225 było by cięzko zejsć poniżej 6. Żeby nie było tak całkiem off topic to przy nastepnej wymianie oleju też myśle zalać coś z 0W30 więc poobserwuje przy okazji jak to się ma do zużycia paliwa
5,8 miałem w trasie i eco jazda to nie była ,fakt na oponach 205
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Ja raz zszedłem w okolice 6 litrów (i to od góry), przy wyłączonej klimie i radiu i jeździe total eko (czyli max 80 km/h i dużo hamowania silnikiem).
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
U mnie problem ubywajacego plynu zostal wlasnie rozwiazany, opaska przy termostacie wymieniona.