Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: 2.4 JTD 20V Szarpanie przy zmienianiu geometrii turbiny...

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    166
    Postów
    22

    Domyślnie 2.4 JTD 20V Szarpanie przy zmienianiu geometrii turbiny...

    Witajcie.

    Mam pewien problem, przez co prawdopodobnie rozwaliło mi się koło dwumasowe po 25 000km. Mianowicie w momencie przełączania się turbiny czuć bardzo mocne szarpnięcie, na podobieństwo uszkodzonej skrzyni automatycznej.
    Wiem że to jest wina turbiny albo sterowania ponieważ wypiąłem przewód podcisnienia od gruchy turbiny i problem ustąpił. Auto jest mułowate straszliwie, maxymalne obroty to 3500, ale nie szarpie.

    Jak mogę usunąć problem szarpania podczas zmiany geometrii? Czego moze to być przyczyna?

    Z góry dziękuję za pomoc
    pozdrawiam
    Bartek

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Jaki moment przełączania turbiny?
    Jeździsz w trybie awaryjnym.
    Komp, błędy logi. Oczywiście logi na podłączonym wężyku.
    Wypiąłeś przewód z turbiny i nie ma problemu? Fajnie ale auto nie jedzie teraz właśnie przez to.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Demontaż turbo i czyszczenie - tak się naprawia o ile to jest powodem problemu.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    166
    Postów
    22

    Domyślnie

    Generalnie jak mam wciśnięty pedał gazu do oporu to czuć tylko delikatną turbodziurę, ale jak jade delikatnie to czuć szarpnięcie. To samo występuje jak jadę delikatnie pod górkę, nigdy się to nie dzieje jak jeżdżę agresywnie...
    A może jest gdzieś nieszczelność w podciśnieniu i po prostu jak jadę delikatnie to i wymagane podciśnienie do przełączenia gruchy wytwarza się nie w tym momencie co potrzeba i przez to szarpie, a przy ostrej jeździe nie ma to znaczenia bo nieszczelność jest rekompensowana wysokim podciśnieniem z kolektora?

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    zaślep EGR na próbę.
    Turbina może falować swoją droga.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    newbridge ie
    Auto
    159sw 2.4jtdm po sofciku ;)
    Postów
    636

    Domyślnie

    zaslep EGR. Mialem przypadek gdzie cisnienie powietrza z turbiny unosilo minimalnie EGR`a i to bylo przyczyna szarpania
    Bylo:
    1986 Fiat 125p
    1996 Fiat Cinqacento 0.9
    1999 Mazda 323f 2.0 V6
    1999 Fiat Cinqacento Sporting 1.1
    2001 Rover 25 1,4
    1999 Toyota Avensis 1.6
    2004 Smart For Two
    2001 Alfa Romeo 147 1.6TS
    4 x 2004 Alfa Romeo 147 1.6TS
    2002 Alfa Romeo 147 Ti (nearly ) 2.0TS
    2005 Alfa Romeo Gt 1.9 JTD
    2004 Toyota Rav4 1,8 VVT-I 5dr
    2004 Toyota Rav4 1.8 VVT-I 3dr
    2002 Nissan Patrol 3.0 LWB - OFF-ROAD MACHINE
    2007 Alfa Romeo 147 Collezione 1,6TS
    1996 Mitsubishi Challenger 2.8 LWB - OFF-ROAD MACHINE
    2001 Suzuki Jimny 1,3 - Off-Road Poject
    1982 Toyota Land Cruiser - zostal dawca czesci (Oski poszly na upgrade do Jimny`go)
    2006 Toyota Rav4 2,2 d4d
    Jest:
    2006 Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm
    2012 Skoda Fabia Monte Carlo 1,2 TSI
    2012 Volskwgen Tiguan 2,0TDI
    1990 Suzuki Samurai SJ413 SWB - OFF-ROAD MACHINE
    2001 Suzuki Jimny 1.3 - OFF-Road MUD Machine
    1978 Defender 110 3,4 land cruiser engine - Klasyk
    1990 Defender 110 2.5TD - Cywilny Off-Road
    1992 Toyota Hi-Lux Surf 2,4TD automat - Konik pociagowy do zabawek na off road
    2007 Jeep Commandore 3,0 - nastepny konik pociagowy
    2007 Mitsubishi Canter recovery tilt&slide

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    166
    Postów
    22

    Domyślnie

    zaślepione, działa pięknie ;-)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 07:58
  2. [Brera] szarpanie przy przy przyśpieszaniu, kontrolka silnika
    Utworzone przez dandel84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 09:50
  3. Gdzie jest sztanga zmiany geometrii turbiny?
    Utworzone przez piter1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-12-2010, 12:30
  4. Sztanga od geometrii turbiny
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-10-2010, 18:25
  5. regulacja zmiennej geometrii turbiny
    Utworzone przez bizum w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-06-2010, 08:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory