Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 98

Temat: Alfa Romeo a inne marki - porównujemy

  1. #71
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    A w ogóle to co to za temat?!? Porównywać to sobie możecie golfy do opli albo cytryny do renówek.
    Ala jest marką jedyną w swoim rodzaju i do niczego porównywać się nie da. Dziwię się, że alfiście (chyba jednak nie alfiście) w ogóle taki pomysł przyszedł do głowy.
    Nie zna się na motoryzacji ktoś kto nigdy nie miał alfy, a ten co miał lub ma lub miał kilka wie o czym piszę.
    Tego bólu i tej frajdy nie da sie porównać do czegokolwiek innego.
    Alę masz, alfę kochasz i nienawidzisz, innymi autami jeździsz (tylko jeździsz - w sensie uzytkujesz bezemocjonalnie - no chyba że nówka z salonu i sie boisz że ci ukradną albo stukna pod marketem)
    Więc co tu porównywać? Prawdziwe auto do atrapy? (jakkolwiek sobie zinterpretujecie które jest które)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  2. #72
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    A w ogóle to co to za temat?!? Porównywać to sobie możecie golfy do opli albo cytryny do renówek.
    Ala jest marką jedyną w swoim rodzaju i do niczego porównywać się nie da. Dziwię się, że alfiście (chyba jednak nie alfiście) w ogóle taki pomysł przyszedł do głowy.
    Nie zna się na motoryzacji ktoś kto nigdy nie miał alfy, a ten co miał lub ma lub miał kilka wie o czym piszę.
    Tego bólu i tej frajdy nie da sie porównać do czegokolwiek innego.
    Alę masz, alfę kochasz i nienawidzisz, innymi autami jeździsz (tylko jeździsz - w sensie uzytkujesz bezemocjonalnie - no chyba że nówka z salonu i sie boisz że ci ukradną albo stukna pod marketem)
    Więc co tu porównywać? Prawdziwe auto do atrapy? (jakkolwiek sobie zinterpretujecie które jest które)
    Nie podzielam twojej opinii. Powiedzmy ze to jest temat dla fanow motoryzacji i Alfy Romeo. Alfe da sie porownac do Lancii do Ferrari do Lamborghini. Wloska motoryzacja to nie tylko Alfa Romeo i widac to na spotach organizowanych za granica. Tylko balgam bez zbednych pyskowek. Jesli nie masz nic do powiedzenia w temacie to po prostu nie pisz albo zglos temat do moderatora.

  3. #73
    Użytkownik Ogier Avatar Snu
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Jest Giullietta 1.4 MA Była 147 1.6 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    To jest chyba jakiś trolling w wersji hard

  4. #74
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kacu6na9
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Chechło Pierwsze, Łódź
    Auto
    Było : AR 156SW, Saab 9-3 Będzie coś włoskiego
    Postów
    324

    Domyślnie

    Po części rozumiem to co r-sokol miał na myśli. Słynny cytat Jeremiego Clarksona który mówi że jeżeli nie posiadałeś alfy nie możesz być prawdziwym fanem motoryzacji jest jak najbardziej prawdziwy. Żadne auto nie da Ci jednocześnie takiej frajdy z jazdy, poczucia wyjątkowości, oraz nienawiści gdy znowu nie odpali, zacznie skrzypieć itd. Nie zgadzam się natomiast ze stwierdzeniem że nie można porównywać z innymi autami bo nie jest sie alfisti.. już był poruszony ten temat wielokrotnie że nie jest sie alfisti jak ma sie diesela albo alfe wyprodukowaną pod patronatem fiata, więc ja idę dalej i mówię że prawdziwi alfisti to Ci co jeżdżą alfą do 1915 zanim tfu nikola romeo ją przejął.. Poza tym kontynuując wątek poruszony na grupie na facebooku przez Sałate i Kamila Sz tytuł alfisti sie nadaje ? Jest jakaś komisja ? Są jakieś warunki do spełnienia ? Medal sie dostaje czy plakietkę ? Alfisti to ten kto kocha swoją alfę i dba o nią tak jak może. Koniec.

    Więc jako że nie jestem już alfisti i tylko jeżdżę w sensie użytkuje bezemocjonalnie inne auto tzn atrapę to porównam Alfę 156 1.9 JTD SW przed FL do Saaba 9-3 2.2 TiD. Obydwa rocznik 2000

    Wygląd Alfa

    Porównując te dwa auta bezapelacyjnie wygrywa Alfa. Mimo że powoli zaczynam doceniać niektóre smaczki stylistyczne to alfa urodą bije wszystko w swojej klasie.

    Praktyczność Saab

    W życiu nie usłyszałem w rozmowie że ktoś kupił alfę bo jest praktyczna. Po prostu nie jest. Pomimo że Saab jest 3-drzwiowy to ma więcej miejsca z przodu, z tyłu i większy bagażnik. Co do ergonomii wnętrza w Saabie kontrole do radia są przy kierownicy co zdecydowanie ułatwia korzystanie podczas jazdy. Niestety cała deska ma zdecydowanie za dużo przycisków jak dla mnie. Schludniej wygląda deska Alfy.

    Komfort Saab

    Rozbijając na poszczególne podkategorie. Pozycja za kierownicą alfy jest lepsza. Ustawienie jej ułatwia regulacja w dwóch poziomach kierownicy. Fotele natomiast zdecydowanie wygodniejsze ma Saab szczególnie ze względu na podparcie lędźwiowe ( nie wiem czy alfa miała w innych wersjach ).

    Prowadzenie Alfa

    Zdecydowanie lepiej prowadzi się Alfa. Niesamowicie trzyma się drogi a koła reagują na najmniejszy ruch na kierownicy. Saab też się dobrze trzyma drogi ale jednak układ kierowniczy jest zdecydowanie mniej komunikatywny niż w Alfie. Warto zaznaczyć że Saab zdecydowanie lepiej wybiera nierówności, nie wpada tak bardzo w rezonans na bruku i ma bardziej komfortowe zawieszenie.

    Serwis i bezawaryjność ciężko powiedzieć

    Koszty serwisu wydają mi sie podobne. Być może części do Saaba są trochę trudniej dostępne i trochę droższe, ale nie muszę ich tak często wymieniać jak w Alfie. Co do bezawaryjności alfa była przez 2 lata na lawecie 2 razy ( wypadło zawieszenie, pokruszyła się chłodnica ) Saab był raz ( alternator ) ale tu wszyscy wiemy że zależy od danego egzemplarza. Saab ma oryginalnie ocynkowane podwozie i nadwozie ( nie licząc wlewu paliwa ) co sprawia że jeżeli był bezwypadkowy to nie trzeba się martwić o rdze.

    Saab Plusy : Lepsze wyposażenie, sprawniejsza klimatyzacja, więcej miejsca w środku, bardziej komfortowe
    Minusy : Mniej elastyczny silnik z gorszą kulturą pracy, głośniejszy
    Alfa Plusy : Ładniejsza, wyższej jakości skóra, zdecydowanie lepszy układ jezdny
    Minusy : Rdza, słabe zawieszenie, ciasno w środku, mały bagażnik

  5. #75
    Użytkownik Rowerzysta Avatar macminik
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer, Alfa Romeo 147 2.0 TS
    Postów
    306

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że te porównani powinny dotyczyć aut z tego samego segmentu. Niby mogę napisać porównanie Alfy 147 z Hundayem Getz (którym jeździłem jak Alfa stała w ASO), ale chyba lepiej będzie porównać moją Alfę 147 2.0 TS do Forda Focusa MK I 1.8 benzynowego, który używałem jeszcze do niedawna w pracy (212 tys km) i nie będę krył, bardzo go lubiłem.

    Wygląd zewnętrzny i funkcjonalność

    Premiera Focusa (1998) miała miejsce kilka lat przed premierą 147 i teoretycznie auto to powinno być wizualnym przeżytkiem. Nic podobnego. Na przełomie wieków, wygląd Focusa uznawano z bardzo nowatorski i niezwykły. Dziś ciężko powiedzieć o nim to samo, jednak auto wygląda nadal na tyle świeżo, że nie trzeba zakładać papierowej torby na głowę ze wstydu. Może już nie wzbudza emocji, ale jet przyjemny. Wersja trzy i pięciodrzwiowa umożliwia wygodne wsiadanie i wysiadanie z Focusa. Zaletą jest bagażnik, który co prawda ma tylko 8L (300L) więcej niż ten w 147-ce, jednak łatwiej do niego zapakować bagaże dzięki sporej klapie bagażnika. Focus MK I w mojej opinii najładniej wygląda w wersji czarnej lub srebrnej. Słabym elementem jest kiepskie zabezpieczenie przed korozją, dzięki czemu dziury potrafią wypadać centralnie w drzwiach. Nie na krawędzi ale czasem nawet na płaskiej powierzchni.

    Wygląd Alfy to kwintesencja włoskiego stylu i prawdą jest, ze 147 się nie starzeje. Gdyby dziś ja pokazano, uznano by ja ciągle za piękne auto. Wersja trzy i pięciodrzwiowa jest w miarę wygodna przy wsiadaniu czy wysiadaniu, lecz w przypadku 147-ki podróże w 5 osób wymagają jednak poświęcenia. Podobnie ma się rzecz z bagażami. Mniejsza klapa bagażnika sprawia, że niektóre rzeczy ciężej do środka zmieścić. W przeciwieństwie do Focusa, Alfy raczej nie rdzewieją. Ponieważ Włosi dbają o stylistykę, Alfa posiada cała gamę fabrycznych alufelg, mniej lub bardziej ładnych w świecie Alfy, jednak nawet te najbrzydsze od Alfy mogą zawstydzić konkurencje. Jeśli chodzi o Focus, kojarzę tylko jedne alufelgi o których mogę powiedzieć że są ładne. Reszta taka nijaka. Większe koła Alfy to także zaleta.

    Wynik: Alfa wygrywa wyglądem, Focus funkcjonalnością.


    Wnętrze wygląd i funkcjonalność

    Nie symetryczna deska Focusa zawsze była chwalona za wygodę i funkcjonalność choć materiały z jakich ja zrobiono ustępują Alfie. Nie będę gdybał o ergonomii, bo to kwestia przyzwyczajenia. Fotele Focusa są twarde i bardziej płaskie, ale materiał z jakiego jest wykonane obszycie nawet nie może śnić o konkurowaniu z welurami Alfy. O ile Focusowe siedziska świetnie sprawdzają się na mieście i krótkich trasach, gdybym miał jechać do Hiszpanii, wolałbym jechać Alfą (o ile nie musiałbym jechać jako piąty pasażer). Olbrzymią wadą (jak dla mnie Focusa) jest konieczność włączania i wyłączania świateł. Co szczególnie mnie nie dziwi, klimatyzacja Alfy działa lepiej, natomiast Focus ma lepsze grzanie. Focus może się też pochwalić mocniejszym nadmuchem i szybszym odparowaniem szyb wewnątrz.
    Wyświetlacz komputera w Alfie w pełnym słońcu jet mniej czytelny niż w Focusie.

    Wynik: Alfa wygrywa wyglądem i wygodą, Focus pojemnością. Jeśli chodzi o kwestie klimatyzacji i chłodzenia to remis z minimalnym wskazaniem na Focusa. Atutem Forda jest też często występująca podgrzewana przednia szyba. Jakość materiałów przemawia za Alfą. Trwałość plastików to zbliżony poziom.

    Silnik i elektryka

    Focus posiadał benzynowy silnik benzynowy 1.8 o mocy 115 KM który wydawał mi się dynamiczny... ale ma się on nijak do 2.0 TS. Jest bardziej oszczędny, choć jeśli pocisnąć Focusa i uprawiając nim jazdę taka jak w Alfie, szybko różnica zmniejszy się do 1 lub nawet 0.5 L. o co dla Alfy jest normą, w Focusie staje się już wysiłkiem. Silnik w Focusie jest chyba mniej awaryjny i tańszy w serwisowaniu. Jest także bardziej tolerancyjny na zaniedbania użytkownika. Wadą jest zawieszający się czasem zawór EGR. Focus nie miewa takich problemów elektrycznych jak Alfa. Do znanej przypadłości należało przepalanie się lewej żarówki przednich świateł, która się zwyczajnie przegrzewała a niewprawna osoba mogła mieć problem z jej wymiana samodzielnie. Często pojawiały się problemy z przecierającą się wiązka która szła przy prawym progu. Później coś Ford pozmieniał i wiązki przestały się przecierać, także te wymieniane na nowe.

    Wynik: Dynamika oczywiście Alfa, ekonomia niewielkie zwycięstwo Focusa, niezawodność Focus.

    Zawieszenie i hamulce

    Sztywne zawieszenie Focusa stawiane było za wzór w segmencie C. Zapewniało bardzo dobre prowadzenie auta na zakrętach i nieźle tłumiło nierówności. Było trwałe i niezbyt drogie w serwisowaniu. Miało jednak przypadłość kołysania autem przy wzdłużnych koleinach.

    Obiektywnie rzecz biorąc, poziom tłumienia nierówności jest zbliżony, choć układ kierowniczy Alfy zdaje się być bardziej precyzyjny i reaguje szybciej na działanie kierowcy. Niestety, co wszyscy wiemy nie należy do najtrwalszych i najtańszych w serwisowaniu. Zaleta Alfy jest seryjne wyposażenie samochodów w system kontroli trakcji co w Fordzie wówczas było dodatkiem.

    Jeśli chodzi o hamulce, e Alfy są zdecydowanie lepsze. Jeśli Focus ma mieć namiastkę trzeba używać dobrych firmowych tarcz i klocków.


    Podsumowanie:

    Focus nie wzbudza takich emocji jak Alfa choć trudno powiedzieć o nim auto nijakie. Może dostarczyć przyjemności z jazdy ale trzeba pamiętać, że o co dla Alfy z 2.0 TS będzie normą, dla niego czasem będzie już wyzwaniem. Bezapelacyjnie wygra z Alfa na trwałość elementów mechanicznych i elektrycznych choć pod względem blacharskim pada jak mucha. Co bym wybrał ? Wybrałbym 147.

  6. #76
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    A w ogóle to co to za temat?!? Porównywać to sobie możecie golfy do opli albo cytryny do renówek.
    Ala jest marką jedyną w swoim rodzaju i do niczego porównywać się nie da. Dziwię się, że alfiście (chyba jednak nie alfiście) w ogóle taki pomysł przyszedł do głowy.
    Nie zna się na motoryzacji ktoś kto nigdy nie miał alfy, a ten co miał lub ma lub miał kilka wie o czym piszę.
    .....
    Więc co tu porównywać? Prawdziwe auto do atrapy? (jakkolwiek sobie zinterpretujecie które jest które)

    Nie wiem czy jest sens w ogóle odpowiadać na Twój tekst...chyba jedynie dlatego, żeby zaznaczyć, że go przeczytałem.
    Nie zrozumiałeś w ogóle mojego zamiaru...dziecinada
    Faktycznie niektóre porównania są nietypowe i nie o takie mi w zamyśle chodziło (porównanie Alfy do Matiza )...ale co z tego..? zaczniesz przez to nienawidzić swoją Alfę..a może jeszcze bardziej się w niej zakochasz?

    Dodano po 8 minutes:

    Ale odbije jeszcze piłkę, powiedz czy zna (znasz) się na motoryzacji ten kto nie miał nic innego poza Alfą?
    hm? Może (możesz) się nazwać znawcą Motoryzacji?

    Pewnie, że Alfa jest jedyna w swoim rodzaju...ale takich marek jest jeszcze trochę bo każde z nich ma jakąś swoją tożsamość.
    Ostatnio edytowane przez tommi ; 16-07-2014 o 16:36 Powód: Dodano


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  7. #77
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marczy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Ford S-Max 2.2 TDCi
    Postów
    341

    Domyślnie

    Według mnie najbardziej podobnymi charakterem autami do Alfa Romeo są auta marki BMW. Zaczęło się w latach 60-tych od modelu Giulia. Wtedy to Alfa i jej silniki nie miały sobie równych, lecz potem BMW poszło do przodu i w latach 80-tych mimo majstersztyku modelu 75 to 3-ka BMW z generacją E30 przejęła inicjatywę, potem 155, 156 i 159 bardziej cywilizowane i uproszczone mogły tylko stylistycznie nawiązać konfrontację z bawarską "trójką", dziś mamy serię 3 generacji F30 a Alfa póki co nie ma nic...



    Ford S-Max 2.2 16v TDCi '13
    FIAT Barchetta 1.8 16v VFD '00
    FIAT Punto 1.1 8v FIRE '99

  8. #78
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    AR159 i Lex
    Trudno porównać
    Nie wiem, które lepsze
    na korzyść Lexia przemawia wiek: nowsze auto, nowsze rozwiązania, nie mówię o bajerach, dupersznytach i wodotryskach ale choćby o stylizacji wnętrza.
    Niemniej, nie ocenię które lepsze. Wielka szkoda, ze 159 nie ma kontynuacji.

  9. #79
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie

    Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTDm 16v 150KM (2006) i Seat Leon 1.9 TDI 110KM (2005).

    Ogólnie przesiadka z Leona do Alfy to był świetny pomysł, którego nie żałuję wcale. Na początku również szukałem 147, ale nie mogłem nic sensownego znaleźć, aż tu wpadła "okazja" kupić Leon'a w rodzinie z przebiegiem 126kkm i znaną historią - no cóż, VAG więc będzie bezawaryjnie i tanio. Skończyło się zupełnie odwrotnie, ten "niezniszczalny TDI na pompie rotacyjnej" psuł się na potęgę. Przez 10kkm padło - pompa wspomagania, wtryskiwacze, nagrzewnica, EGR, przeguby i półosie, później zaczęła się tłuc dwumasa i zaczęły rdzewieć progi (co ciekawe siostra ma Seata Ibizę z 2006r sprowadzoną z Włoch i progi również pognite, a ponoć AR ma słabą blachę ), aż zapadła decyzja o sprzedaży tego ścierwa (przy 137kkm przebiegu!) gdy rozsypała się turbina z przeładowania (wcześniej kilkukrotnie czyszczona zmienna geometria). Najwyraźniej miałem pecha do tego auta. Potem kupiłem Alfę (uderzoną) z oryginalnym przebiegiem 184kkm od znajomego. Zrobiłem 20kkm przez rok i jedyne co robiłem w tym aucie to sprzęgło (196kkm - czyli norma), wahacze górne - czyli eksploatacyjna bolączka Alfy na która byłem przygotowany i pasek klinowy .

    Komfort i wygoda zdecydowanie na plus dla Alfy - wynika raczej z dużo lepszego wyposażenia, Leon to niestety był golas, prowadzenie i dynamika również na korzyść Alfy, lepsza widoczność, wygląd również, ale to tylko subiektywna ocena. Jedyne aspekty, które były na plus w Leonie to mniejsze spalanie, większy bagażnik no i promień skrętu, który niestety w 147 wypada dość słabo - ale za to prowadzi się o niebo lepiej od Seata .

    Dlatego jak mi ktoś mówi, że w tym segmencie lepszy byłby VAG - wzruszam ramionami ...

  10. #80
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    e500 w211
    Postów
    264

    Domyślnie

    napisze w skrocie:
    opel omega b 2.0 16v manual-super egzemplaz mi sie trafil,bez awaryjny i dobrze utrzymany. sprzedalem gogdy ceny omeg lecialy na leb na szyje
    vw passat b5 2.8v6 syncro manual-kolejne bez obslogowe auto.niestety rozwalilem sie nim na slupie
    ford escord 1.6 16v mark vi/vb autko zastepcze po rozbiciu passata he. ekonomiczne,tanie w eksploatacji i nawet fajnie wygladajace(pakiet rs) niestety zgnily podluznice i tylnia os stala sie skretna he -werdykt zlomowanie
    mercedes benz e w211 270cdi- mega auto ,serwisowane na biezaco odwdzieczylo sie bez awaryjnoscia i niskim spalaniem
    mercedes benz a 200cdi- rakieta,jazda za darmo he spalanie ponizej 5l.nic sie tam tez nie dzialo oprocz wymiany eksloatacyjnych czesci
    vw passat b6 2.0tdi 140km- i tu sie zaczelo he,wtryski,n75,swiece zarowe ,piasta kola itp. ogolne wrazenia lipne,bezplciowy dupowoz.mimo wersji sport na autobany sie naie nadawal . dobre spalanie i nic poza tym.

    aktualnie alfa 159
    auto napewno po wypadku ale naprawione w aso i z oryginalnym przebiegiiem. awarie jakie mialem to same normalne w tym aucie wiec nic szczegolnego.jedyny minus jaki mam to to ze skumulowaly sie naprawy na jeden czas bo wachacze,klocki,tarcze troche kosztuja no ale nic
    podumowujac to i tak tesknie za mercem e klasy.to bedzie nastepne auto po alfie.merol byl najlepszy jak dla mnie,18calowe felgi i ladna linia
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	03042010035.jpg
Wyświetleń:	117
Rozmiar:	118.6 KB
ID:	141625   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN0055.jpg
Wyświetleń:	118
Rozmiar:	98.2 KB
ID:	141626  

Podobne wątki

  1. Breloki Alfa Romeo dla miłosnika marki
    Utworzone przez r0bertos w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 13:08
  2. [Zapowiedź] I Opolski Zlot Fanów Marki Alfa Romeo - 2011
    Utworzone przez Pietia w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 186
    Ostatni post / autor: 16-06-2011, 22:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory