Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #7581
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    ło wnętrze szare jak u mnie ale w skórze dodatkowo
    2.2 jts i 1.9 jts są przynajmniej tanie w zakupie a tu i cena wysoka i wysokie koszty utrzymania
    chyba lepiej dołożyć do jakiegoś niemca z 4x4

  2. #7582
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał witoldLFC Zobacz post
    Dzięki za odpowiedź. Spalanie generalnie nie stanowi jakiegoś większego problemu. Dlatego też bardzo żałuję, że Alfa nie pokusiła się o naprawdę mocną 159. O tym silniku zdążyłem już poczytać negatywne opinie. No cóż szkoda, bo auto utrzymane ładnie.
    W sumie już jahu zamknal temat. Ale być może wyraziłem się zbyt ostro wiec trochę jeszcze się będę produkował Glowny problem z 3.2 jts v6 a którego nie poruszył jahu to kwestia znalezienia sensownego warsztatu który Ci auto ogarnie. Nie mówie nawet o ASO bo w przypadkach jts się okazało ze ASO ASO nierówne Plus tej całej operacji jest taki ze w wawie akurat jest Tomasz Twardowski który jts bardzo dobrze ogarnia. Minus taki ze jest to nastarsze ASO w wawie i chyba w Polsce, powiedzmy ze najlepsze ale i tez najdroższe
    Forumowe warsztaty pogwarancyjne maja slaba wprawe w jtsach bo powiedzmy trafia się jakiś raz od wielkiego dzwonu a glownie robia multijety a ze starszych to twin smarki

    Ale jak Cie auto nie przekaza i chcesz posmigac de facto weekendowo po miescie bez tłuczenia setek kilometrow w trasie to nawet wybor jest niezły bo porównywalne do AR 159 auta kosztują znacznie drożej. Popatrz ile kosztuje pierwsza lepsza bmw 3 z v6 na pokładzie i z xdrivem Smiem twierdzic natomiast ze koszty serwisowania będą podobne a nawet większe niż Ar 159 3.2 v6

    Co do spalania to jest one duże a wspomniana przeze mnie mazda cx-7 tez do oszczędnych nie należy

    Reasumujac, nie skreslalbym auta, wzial się przejechal, zabral na trzepanie do Twardowskiego. 159 v6 to towar trudno chodliwy wiec można spokojnie sobie popatrzeć i pomyslec

    Dodano po 7 minutes:

    errata,
    ta powiedzmy jest warta zainteresowania:

    http://allegro.pl/alfa-romeo-159-3-2...504304386.html

    a ta moesz zobaczyć porównawczo czy jest roznica miedzy Polakiem a Szwajcarem

    http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-260...C34042371.html
    Ostatnio edytowane przez pieta ; 13-08-2014 o 13:38 Powód: Dodano

  3. #7583
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Moim zdaniem cena jest bardzo rozsądna. I idę o zakład, że na trzepaniu w ASO wyjdzie jeszcze kilka drobiazgów, które pozwolą zbić cenę o kilka tysięcy. Nie ma używanych samochodów, które wszystko mają idealne. Hell, moja 2 miesięczna Julka ma kilka problemów, a co dopiero 7 letnie auto.

    Jeśli chodzi o 3.2 V6, do którego się przymierzałem i przymierzałem - podstawowy problem to ten niepewny łańcuch. Koszt w ASO i poza ASO jest pięciocyfrowy (rozmawiałem z TT i Pablo). Btw, Pablo przyznał, że nigdy jeszcze łańcucha w 3.2 V6 JTS nie robił, bo wszyscy wymiękali gdy usłyszeli cenę. Moim zdaniem łańcuch kiedyś każde 3.2 V6 trafi, a czy to będzie za tydzień czy za rok - nikt nie wie. Nikt Ci nie obejrzy łańcucha i nie obieca, że "paaanie, polata jeszcze 200 kkm". Więc trzeba po prostu odłożyć stosik banknotów i liczyć się z tym, doliczając sobie to wirtualnie do ceny zakupu.

    Poza tym, 3.2 V6 to może być ostatnia okazja, żeby mieć w Alfie V6, >200 KM pod butem, w rozsądnej cenie, a nie 1.coś turbo.

  4. #7584
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    ... no chyba, że plotki o JTDm V6 okażą się prawdziwe
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  5. #7585
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    ... no chyba, że plotki o JTDm V6 okażą się prawdziwe
    Predzej v3, zresztą twin air w alfie już jest

  6. #7586
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Mam jednak nadzieję, że te zapowiedzi się sprawdzą... nadzieja umiera ostatnia!
    Swoja drogą FIAT musi coś zrobić, bo trzeba przecież konkurować z VAGiem, który robi m.in. bardzo fajne V6 TDi...
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  7. #7587
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    errata,
    ta powiedzmy jest warta zainteresowania:

    http://allegro.pl/alfa-romeo-159-3-2...504304386.html
    Myślę, że Alfa z Twojego linku jest potencjalnie gorsza od Alfy, od której zaczęła się dyskusja. Ma prawie 2x większy przebieg, co dla łańcucha może mieć pewne znaczenie. Dodatkowo nie jest to Alfa od pierwszego właściciela i pochodzi z rocznika, który zaczyna już rdzewieć.

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Nikt Ci nie obejrzy łańcucha i nie obieca, że "paaanie, polata jeszcze 200 kkm".
    Dziwi mnie to bardziej niż trochę. Rozciągnięcie łańcucha generalnie dość łatwo zmierzyć suwmiarką, a zużycie kół zębatych widać. Przynajmniej tak jest w rowerach czy motorach. Nie wiem skąd ta trudność w napędzie rozrządu?

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Mam jednak nadzieję, że te zapowiedzi się sprawdzą... nadzieja umiera ostatnia!
    Swoja drogą FIAT musi coś zrobić, bo trzeba przecież konkurować z VAGiem, który robi m.in. bardzo fajne V6 TDi...
    Pytanie tylko po co konkurować silnikami, których nikt nie kupuje. 159 w 90% to przezcież silniki o pojemności mniejszej niż 2.0. Wiem, że to mało prestiżowe nie mieć mocnego auta w ofercie, ale ja przebolałbym jakoś to, że następca 159 miałby silniki o mocy w okolicach 150-200 KM. I tak większość z nas jeździ właśnie takimi autami.

  8. #7588
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Dziwi mnie to bardziej niż trochę. Rozciągnięcie łańcucha generalnie dość łatwo zmierzyć suwmiarką, a zużycie kół zębatych widać. Przynajmniej tak jest w rowerach czy motorach. Nie wiem skąd ta trudność w napędzie rozrządu?
    Może wyraziłem się nieprecyzyjnie, ale miałem na myśli "przed zakupem". Bo już widzę jak sprzedający zgodzi się wstawić samochód na 2 dni do warsztatu, żeby wyjąć silnik i popatrzeć na rozrząd (w 3.2 V6 jest tak ciasno pod maską, że wyjęcie silnika to obowiązkowy punkt programu).

  9. #7589
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Może wyraziłem się nieprecyzyjnie, ale miałem na myśli "przed zakupem". Bo już widzę jak sprzedający zgodzi się wstawić samochód na 2 dni do warsztatu, żeby wyjąć silnik i popatrzeć na rozrząd (w 3.2 V6 jest tak ciasno pod maską, że wyjęcie silnika to obowiązkowy punkt programu).
    Ja jestem w tym zakresie teoretykiem, nie będę udawał, że kiedykolwiek zdejmowałem rozrząd. Dziwi mnie po prostu to, że mało mówi się o mierzeniu wyciągnięcia rozrządu. Inna sprawa, że w rowerze wymieniając lekko wyciągnięty łańcuch można oszczędzić na wymianie kasety i korby.

  10. #7590
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Dziwi mnie to bardziej niż trochę. Rozciągnięcie łańcucha generalnie dość łatwo zmierzyć suwmiarką, a zużycie kół zębatych widać. Przynajmniej tak jest w rowerach czy motorach. Nie wiem skąd ta trudność w napędzie rozrządu?
    W rozrządzie JTSa jest jeszcze lepiej. Nic nie musisz mierzyć suwmiarką, zaczniesz dostawać błędy jak się łańcuch rozciągnie/koła wyrobią. Z tym nie ma najmniejszego problemu. Problem w tym, że stan rozrządu jest funkcją znacznie większej liczby zmiennych niż przebieg - jedni jeżdżą do dziś na oryginalnym łańcuchu, inni wymieniali po 50 tysiącach...

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory