Do poprzedniego TS'a lałem Millersa, do tego też leję Millersa i chociaż mam spokojną głowę![]()
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Do poprzedniego TS'a lałem Millersa, do tego też leję Millersa i chociaż mam spokojną głowę![]()
Do czerwonego pola, chociaż na co dzień to do maksymalnej mocy (czyli 4000). Generalnie jak się silnik rozgrzeje to w mieście 50 km/godz osiągam na dwójce, dopiero potem trójka, żeby nie wyć za bardzoNa trasie jazda 90 km/godz na czwórce to dla mnie normalka. Mój JTD przy tej prędkości ma trochę powyżej 2500 obrotów i pracuje chyba lepiej (na ucho) niż na piątce przy 1700-1800.
Co do 10W-40 to mogę dodać, czemu nie. Ale pierwszeństwo mają dla mnie 5W-40 więc daj znać jakie konkretnie oleje Cię interesują, postaram się je wstawić.
EDYTKA:
Tak przy okazji: jeżeli do jakichś olejów macie uwagi wynikające z eksploatacji (tylko coś konkretnego, a nie "ciszej/głośniej pracował") i chcielibyście się podzielić - byłbym wdzięczny.
Ostatnio edytowane przez jersey ; 14-08-2014 o 22:21
Dlaczego fuchs race pro nie nadaje się do diesla? Ma acea b3. Poza tym kiedys proponował mu go sprzedawca w sklepie
Jeśli ktoś się dieselem ściga i wymienia olej jak na wyścigach to czemu nie... Znałem człowieka który diesela zalewał 300V 5W-40 Power i wymieniał co kilka kkm i działało chociaż nie wiem czy korzystał z tego co dopłacał do tego oleju.
Główny problem to okres wymiany bo taki olej racing w dieselu oznacza jego kilkukrotne skrócenie w porównaniu z rekomendowanym przez producenta. Nawet jeśli olej racing ma w miarę wysoki TBN to trzeba pamiętać, że ma o wiele więcej dodatków, na których neutralizację po zużyciu potrzeba tego zapasu o wieoe więcej - TAN rośnie szybciej a TBN szybciej się kończy - łatwo ten moment przegapić i zaszkodzić silnikowi zamiast jemu pomóc bo wtedy zasyfienie silnika rośnie i zużycie też o wiele szybciej.
Kiedyś zalałem 0W-30 motorsport do wolnossącej benzyny i bardzo mi się podobała praca silnika, po 2kkm zaczęła się głośniejsza praca więc zacząłem robić analizy i wyszło, że nawet przy tych 3kkm nie było lepiej niż na dobrym syntetyku API SN a później zużycie panewek było już tylko wyższe a olej spadł o klasę lepkości w dół do SAE 20.
p.s. jakiś czas później dowiedziałem się, że jeden z dilerów wciskał ten olej nawet kobitkom do Yarisek itp do jazdy po bółki bo miał łatwą stówkę na czysto na bańce oleju ;-)
Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 15-08-2014 o 09:32
Ja swojego JTD-ka tez czasami kręcę do 4000 ale zazwyczaj 2500-3500 to max. Myślałem o Castrolu 5W-40. W Corsie C w benzynie jeździłem na Castrolu i byłem zadowolony z pracy silnika. Teraz dieselek, mój pierwszy więc się zapytuje?
@siapek - wg specyfikacji ACEA oleje B3 nie nadają się do silników wysokoprężnych z CR (wg nich to olej "ciężarówkowy"). Opisywałem oleje pod kątem swojego silnika, stąd taki enigmatyczny tekst. Poprawiłem, żeby była jasność. W przyszłości dodam do karty "Wyjaśnienia" opisy specyfikacji ACEA.
@wlyszkow - zgadzam się, ale jak już zaczęłem jechać i szukać to od samej olejowej góry. Będę musiał dopisać, że te wyścigowe oleje powinny mieć krótsze czasy wymiany i że średnio nadają się do normalnego ruchu. Ciekawe, że tylko Gulf zaznaczył, że nie jego olej nie powinien być stosowany do silników używanych w normalnym ruchu.
Tu jeszcze poprawka, że niektóre to 'sport' itp mają tylko na a nie w butelce ;-( i nie powinny być stosowane w sporcie bo nie dają rady.
To ja dorzucę jeszcze ciekawostkę, którą znalazłem szperając za danymi LM Diesel Synthoil 5W-40 który jest tutaj bardzo polecany. W karcie podają mniej danych niż Millers, a to spory sukceswięc trzeba się było ratować netem.
Otóż Diesel Synthoil od LM występuje w dwóch wersjach. Europejskiej (nr. 1341) i amerykańskiej (2040). Olej na UE jest normalnym syntetykiem (PAO+Estry), natomiast olej na Stany to olej z bazą grupy 3 - hydrokrakowany. Potwierdzone przez Liqui Moly, chociaż nieoficjalnie (bo w US nie muszą).
Więc jak będziecie kupować ten olej na Ale Drogo i w innych podejrzanychmiejscach to sprawdźcie dokładnie. Bo może się okazać, że płacicie za syntetyk a dostajecie HC.
Skąd więc pewność że się różnią i że na EU jest PAO/ester skoro niewiele danych podają? LM Polska też twierdzi że Meguin i LM to inne oleje a wiele osób twierdzi inaczej
Dodano po 4 minutes:
PAO w tym 1341 jest tylko 10-20%![]()
Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 15-08-2014 o 21:37 Powód: Dodano
Na razie polegam na "oficjalnych" danych, albo rezultatach badań jak znajdę jakieś dla konkretnego oleju. Bo gdybym miał się opierać na twierdzeniach "wielu osób" to bym musiał sobie Paskudę obwiesić magnetyzerami z ale drogo, a do baku wlewać wodę od Kaszpirowskiego
LM potwierdziło różnicę między 1341 i 2040, jak mi się kiedyś będzie nudzić to ich pomęczę o dokładne informacje
Chyba trochę więcej bo oznaczają to w niemieckich sklepach jako vollsynthetisch, a u nich zdaje się przy takim oznaczeniu ilość HC w bazie nie może przekroczyć 20%?PAO w tym 1341 jest tylko 10-20%![]()
Ostatnio edytowane przez jersey ; 15-08-2014 o 22:10