Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Uszkodzony dwumas? Jak zdiagnozować?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa GT, Q2
    Postów
    15

    Domyślnie Uszkodzony dwumas? Jak zdiagnozować?

    Mechanik stwierdził że dwumas mam do wymiany chciałbym zasięgnąć opinii na forum za nim może niepotrzebnie wydam kilka tys.PLN.
    Objawy: stukniecie z okolic skrzyni na 1 biegu przy puszczeniu sprzęgła podczas ruszania, stuki podczas jazdy i zmiany na 2 3 i raz usłyszałem na 4 a 5 i 6 ok. Trzęsie kierownica przy prędkościach od ok 110-140km/h dalej i wcześniej jazda odbywa się normalnie(z tego co wiem od dwumasy trzeslo by całym autem wiec to raczej nie od tego) Wibracje na pedale sprzęgła po naciśnięciu do ok 1/2 po naciśnięciu do końca jest ok.
    Budą nie Trzęsie na biegu jałowym jak i przy ruszaniu czy podczas jazdy jedynie kierownica jak pisałem wcześniej raczej z winy kół czy czegoś innego. Jedyne szarpniecie całym autem mam tylko i wyłącznie przy odpalaniu przez nie cała sekundę przy gaszeniu jest ok.
    Auto stoi jeszcze na warsztacie na razie nie kazałem wymieniać bo nie spodziewałem się takiego wydatku i nie jestem do końca pewien czy te objawy pasują do kończącego żywot koła dwumasowego. Mam jeszcze cichą nadzieje ze jest inna przyczyna bo po 4 miesiącach od kupna GT i już taki wydatek się szykuje...

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Sprawdził bym stan półosi i przegubów

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Wg objawów to nie dwumas.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    mi też stuka przy zmianie biegów i dodawaniu / ujmowaniu gazu i czasem jak na 5 z 2 tys ostro cisnę to delikatnie potelepie przez moment.
    Ja już zaopatrzyłem się w krzyżaki i niedłuo wymiana.
    Dwumas zostaw w spokoju

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150KM
    Postów
    257

    Domyślnie

    Jak ktos wspomnial - mozesz sprawdzic przeguby.

    http://www.motofakty.pl/artykul/prze...apedowe-1.html

    przeczytaj sobie to, pomysl czy nie masz podobnych objawow. Dwumas przy juz b. mocnym zuzyciu to mialbys nawet problem z wrzuceniem biegu z tego co sie orientuje. Dodam, ze u mnie tez byly stuki, bez trzesienia itp. Obstawialem przeguby, okazalo sie, ze trzeba przykrecic cos tam pod poduszka i nastala cisza Moim zdaniem powinienes podjechac do innego mechanika i pamietaj, ze dwumas jak juz robic to w komplecie ze sprzeglem.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa GT, Q2
    Postów
    15

    Domyślnie

    Mechanik dzwonił kierownica trzeslo w określonych prędkościach o których pisałem wcześniej przez krzywe 3 felgi juz je prostuje i ma dać znać czy pomogło ale nadal jest zdania że dwumas do wymiany, nakierowalem go ze może szukać na przegubach i polosiach efektu tego stukania i zlecilem ich sprawdzenie zobaczymy co dalej chociaż podejrzewam ze wizyta u innego specjalisty w celu potwierdzenia czy to dwumas mnie nie ominie...

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Huber
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW FL 1,9JTD 16V
    Postów
    414

    Domyślnie

    Jeśli trzęsie budą podczas dodawania gazu przy określonej prędkości, a ustępuje przy puszczeniu pedału, to na 99% przegub wewnętrzny.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa GT, Q2
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał Huber Zobacz post
    Jeśli trzęsie budą podczas dodawania gazu przy określonej prędkości, a ustępuje przy puszczeniu pedału, to na 99% przegub wewnętrzny.
    Od tego tez może być to stukanie które opisałem wcześniej?

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Iwan87
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    GT 1.9 JTD 150 KM Distinctive
    Postów
    538

    Domyślnie

    a poduszki silnika lub skrzyni ? Mogą przecież powodować stukanie zwłaszcza przy przyspieszaniu i hamowaniu.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa GT, Q2
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał Iwan87 Zobacz post
    a poduszki silnika lub skrzyni ? Mogą przecież powodować stukanie zwłaszcza przy przyspieszaniu i hamowaniu.
    stukniecie jest tylko podczas sytuacji kiedy wrzucę np. 1 bieg, puszczam sprzęgło ruszam i w tym momencie stukniecie jadę dalej wrzucam 2 puszczam sprzęgło i stukniecie itd. Jak puszcze gaz czy redukuje, czy hamuje jeżeli o to chodzi gdzie najlepiej byłoby słychać przyspieszając i gwałtownie opuszczając gaz tego stukniecia nie słychać przynajmniej ja go nie usłyszałem,

Podobne wątki

  1. Termostat AR 156 1.9 JTD jak zdiagnozować bez komputera
    Utworzone przez Przemekkk97 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-12-2015, 12:35
  2. [159] Duże spalanie, jak zdiagnozować usterkę?
    Utworzone przez dexter103 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2012, 20:03
  3. [GTV] Jak zdiagnozować przepływomierz w 2,0 V6 TB
    Utworzone przez KKrzysztof w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-12-2010, 15:46
  4. Sterownik silnika - jak zdiagnozować?
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-11-2009, 14:15
  5. [156] 2.0 ts Czym zdiagnozować silnik?
    Utworzone przez moniczka_23_wwa w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-06-2008, 20:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory