Cześć
Problem z tym brakiem mocy mam już od dawna. Gdy wciskam gaz już podczas jazdy to jest duże opóźnienie w reakcji. Podczas przyspieszania, nie ważne czy mam gaz wciśnięty do końca, czy 3/4, przyspiesza tak samo. Po każdej zmianie biegu muszę czekać aż się 'rozbuja'. Biegi zmieniam tak w okolicach 3000 rpm więc po zmianie biegu auto powinno mieć moc, i zawsze miało aż do grudnia.
Auto wcale nie kopci więc wydaje mi się że turbo jest jeszcze zdrowe.
No a więc co zostało zrobione:
-Nowy przepływomierz
-Zaślepiony EGR
-Wycięcie zapchanego katalizatora
-Kilka filtrów powietrza
-Wymiana rur na sylikonowe rury dolotowe
-Wymiana przewodów podciśnienia
-Czyszczenie czujnika MAP
-Rozebranie, wyczyszczenie i nasmarowanie zaworu N75
Gdy podłączam pod FiatECUScan, pokazuje się błąd P0235 (Nieprawidłowy sygnał). Na biegu jałowym jest zbyt wysoki odczyt z przepływomierza a mianowicie jest okolo 500 podczas gdy powinno być 350. Turbo ładuje maksymalnie około 2,4bar podczas gdy powinno być 2bar. Ciśnienie paliwa się idealnie pokrywa z oczekiwanym.
Zmienna geometria działa bez zarzutów, testowane ręcznie jak i testem w FiatECUScan. Oleju mi nie ubywa więc nie podejrzewam też żeby winnym było turbo.