Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: 2.4 JTD - uciekło trochę mocy

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Żychlin/UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10v CF3 140hp 2000r
    Postów
    34

    Domyślnie 2.4 JTD - uciekło trochę mocy

    Cześć
    Problem z tym brakiem mocy mam już od dawna. Gdy wciskam gaz już podczas jazdy to jest duże opóźnienie w reakcji. Podczas przyspieszania, nie ważne czy mam gaz wciśnięty do końca, czy 3/4, przyspiesza tak samo. Po każdej zmianie biegu muszę czekać aż się 'rozbuja'. Biegi zmieniam tak w okolicach 3000 rpm więc po zmianie biegu auto powinno mieć moc, i zawsze miało aż do grudnia.
    Auto wcale nie kopci więc wydaje mi się że turbo jest jeszcze zdrowe.
    No a więc co zostało zrobione:
    -Nowy przepływomierz
    -Zaślepiony EGR
    -Wycięcie zapchanego katalizatora
    -Kilka filtrów powietrza
    -Wymiana rur na sylikonowe rury dolotowe
    -Wymiana przewodów podciśnienia
    -Czyszczenie czujnika MAP
    -Rozebranie, wyczyszczenie i nasmarowanie zaworu N75

    Gdy podłączam pod FiatECUScan, pokazuje się błąd P0235 (Nieprawidłowy sygnał). Na biegu jałowym jest zbyt wysoki odczyt z przepływomierza a mianowicie jest okolo 500 podczas gdy powinno być 350. Turbo ładuje maksymalnie około 2,4bar podczas gdy powinno być 2bar. Ciśnienie paliwa się idealnie pokrywa z oczekiwanym.
    Zmienna geometria działa bez zarzutów, testowane ręcznie jak i testem w FiatECUScan. Oleju mi nie ubywa więc nie podejrzewam też żeby winnym było turbo.
    Ostatnio edytowane przez Jeżyk ; 24-08-2014 o 20:50

  2. #2

    Domyślnie

    Mam pytanie czy tzw gruszka na turbinie wykonuje jaki ruch ????

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Żychlin/UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10v CF3 140hp 2000r
    Postów
    34

    Domyślnie

    Tak, ta sztanga w gruszce rusza się około 15mm. Sprawdzane testem w FiatECUScan jak i ręką

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Masz błąd czujnika ciśnienia doładowania i złe masy powietrza, i pytasz co wymienić?
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  5. #5

    Domyślnie

    Roząd sprawdzałeś ???

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Żychlin/UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10v CF3 140hp 2000r
    Postów
    34

    Domyślnie

    Dokładnie tak Przepływomierz założyłem nowy oryginalny Boscha i odczyty były nadal takie same. Z jakiegoś powodu więc zasysa za dużo powietrza. Z jakiego? Padające turbo? Też tak myślałem ale w rurach mam tylko lekki film oleju, auto nie kopci ale z odczytów turbo ładuje za dużo. Czemu ładuje za dużo skoro sterowanie łopatkami działa tak jak powinno?

    @Mateusz 166, rozrząd był wymieniany 2 lata i 30kkm temu.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Masy na jałowym są ok. To przez zaślepiony EGR. Jak podczas przyspieszania się wyrównują to jest ok.

    Sprawdź czy pedał gazu ci się w Fesie zmienia 0-100%.
    Później na logi popatrzymy.

    Możliwe że z tym czujnikiem jest coś nie tak. Świeci ci się check na desce?
    Ostatnio edytowane przez maly_777 ; 24-08-2014 o 21:16

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Żychlin/UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10v CF3 140hp 2000r
    Postów
    34

    Domyślnie

    Pedał sprawdzałem też w FESie i działa w pełnym zakresie. Jakie parametry zaznaczyć do logów?

    Właśnie nie zauważyłem żeby się check świecił na desce ale w opisie błędu jest napisane że błąd włączył kontrolkę na desce.
    Tak podejrzewałem ten czujnik ale nie mam z kim podmienić żeby sprawdzić i pomyślałem że wy może lepiej będziecie wiedzieć co jest nie tak, jutro zrobię logi, one powiedzą wszystko, a łatwiej się poradzić niż na ślepo wymieniać czujniki
    Ostatnio edytowane przez Jeżyk ; 24-08-2014 o 21:31

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    obroty, dawka paliwa, zmierzona masa powietrza, zmierzone ciśnienie doładowania, oczekiwane ciśnienie doładowania, pozycja overboost.

    6 parametrów. Na razie ani więcej ani mniej.
    Odpowiednie długie logi, pojeździj trochę a później na min. 4 biegu z gazem w podłodze (nie puszczając) od 1500 obrotów do 4500.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Żychlin/UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10v CF3 140hp 2000r
    Postów
    34

    Domyślnie

    A więc dołączam logi spakowane w ZIPie.
    test2.zip

Podobne wątki

  1. Car PC trochę inaczej...:)
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 11:06
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 16:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory