Próbowałem w Katowicach i powiedzieli że nie ma takiej możliwości... Ale prawdy to się raczej nie dowiem. Ale dzięki za info. Spróbuje w Tychach.
Jak by ktoś potrzebował po numerze części: 717 13 715
Próbowałem w Katowicach i powiedzieli że nie ma takiej możliwości... Ale prawdy to się raczej nie dowiem. Ale dzięki za info. Spróbuje w Tychach.
Jak by ktoś potrzebował po numerze części: 717 13 715
U mnie pomoglo troche na falowanie obrotow naciagniecie linki gazu przez jej regulacje na przepustnicy. Nie raz obroty sa idealne a nie raz jeszcze faluja ale w mniejszym zakresie niz wczesniej.
Naciągniecie linki to tak jakbyć jeździł non stop z naciśniętym lekkto pedałem gazu, a to nie jest zdrowe dla silnika i kieszeni
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Koledzy opisujecie powszechnie znany problem Alfiarzy, ja mam identyczne, obroty 1200-1400 po chwili opadają na 800, ale ja nie jestem kumaty i boję się bawić przy tych rzeczach, czy któryś z kolegów by nie pomógł?????![]()
Niech Alfa będzie błogosławiona, niech każda jej droga będzie wysławiona...
Czy ktoś mi może powiedzieć czy zaworek zwrotny odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika może powodować takie zachowanie silnika? Tzn. po puszczeniu na luz przy dojeżdżaniu do świateł falują obroty, a po zatrzymaniu stoją równiutko w miejscu.
I jak on tak na prawdę działa? W która stroną puszcza a w którą zatrzymuje?
I jeszcze jak się wymienia ten zaworek zwrotny odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika?
Maciek zle mnie zrozumiales. Nie chodzi mi o naciagniecie calej linki tak zeby przepustnica byla otwarta, tylko o naciagniecie tego kawalka linki od jej regulacji na przepustnicy do tego grzybka co porusza linka. Mysle ze wina lezy po stronie przepustnicy tzn wyrobila sie w niej lopatka. Chodzi mi o naciagniecie linki gazu do tego stopnia aby przepustnica byla zamknieta a linka byla naciagnieta, tak ze nacisniemy lekko gaz i przepustnica sie otwiera. U mnie regulacja linki wygladala tak: Naciagalem linke tak aby sruba regulacyjna przy przepustnicy lekko sie poruszyla (otworzyla), pozniej lekko ja popuscilem tak zeby sruba powrocila na swoje miejsce (czytaj dotknela tego ogranicznika inaczej blaszki) i w takim stanie zablokowalem ja zawleczka. Obroty od razu sie poprawily i nie faluja a jak faluja to w mniejszym zakresie.
Musisz przyjechac na jakis spocik Warszawski to Ci pokaze o co chodzi z falujacymi obrotamiNapisał doldi
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
piter_alfa, generalnie moze powodowac falowanie ale tylko wtedy gdy nie pracuje bo jest zawalony olejem. W alfie ktorą mialem i ktora miala ten problem rowniez wymienilem ten zawor (12 zl w Ganinexie) ale nic to nie zmienilo. Generalnie po odpieciu rurki od strony silnika powinienes móc wciągac powietrze (uwaga bo nie smaczne) a nie powinienes moc go wdmuchac .
Zaworek sie wyciąga siłowo![]()
Powiedzcie jak to jest. Po wyciągnięciu przewodu odpowietrzania mogę dmuchać w jedną i drugą. ale po zatkaniu tego przewodu jest przez jakiś czas ok a później zaczyna się falowanie. W którą stronę ma dokładnie przechodzić powietrze a w którą nie? W kierunku kolektora czy w kierunku głowicy? Nie ma po prostu czegoś takiego że po puszczeniu na luz auto schodzi do 1000 obrotów a później dalikatnie na dół. Od razu rzuca go na 500 a później na 1500 i tak w kółko. Jak się zatrzymam wszystko równo stoi. Co jest nie tak?
Zawór powinien puszczac powietrze w stronę kolektora . Powinieneś porobić pare prób z tym zafalowaniem obrotów podczas hamowania , próba hamowania silnikiem ze sprzegłem i bez sprzegła po przygazówce i bez przygazówki
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995