Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: [156] Świerszcz, skowronek....

  1. #11
    Izabela
    Gość

    Domyślnie

    Jest nowa teoria. Mam odłączoną sprężarkę klimatyzacji-bo to niby ona nak piszczała, dzis wyjazd do szczecina a ona znowu piszczy, zaczęła piszczeć tak po ok 1h jazdy, poświergoliła i przestała, po kilkunastu minutach znowu, potem nic jakiś czas i znowu.Ale przy naciskaniu hamulca świerszcze i piski metalu się odzywały tez. I nowa myśl, otóż wróciłam pamięcią kiedy po raz pierwszy alfetka zaczęła świergolić i wydobywać strasznie głośne metaliczne piski, było to po wymianie tarcz i klocków hamulcowych z przodu. I tak myślę czy te klocki, tarcze są tego przyczyną, bo jeżdżę po mechanikach i mówię ze piszczy gdziś przy silniku oni szukali i nic nie znaleźli, oprócz tej sprężarki, ż niby łożyska, odpięli ją i powiedzieli ze jest do naprawy ta sprężarka ale ze nie powinna już piszczec-a nadal piszczy.Więc, pytanie czy mylę się obwiniając tarcze i klocki za te natrętne hałasy????? bo już mnie one

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał Izabela
    Więc, pytanie czy mylę się obwiniając tarcze i klocki za te natrętne hałasy????? bo już mnie one
    witaj koleżanko!!!

    nie nie mylisz się,jest to bardzo prawdopodobna opcja. ;//
    takie popiskiwanie występuje wówczas gdy zacisk hamulcowy ma skorodowany tłoczek i nie cofa się do końca po zwolnieniu pedału hamulca,blokując delikatnie tarczę hamulcową.
    najlepiej to sprawdzić jadąc bardzo wolno autem,wyrzucamy na luz i czekamy aż się prawie zatrzyma.jeśli w tym momencie czuć jakby coś nasze auto trzymało,to jest to oznaka że hamulce blokują. ;//
    normalnie samochód powinien się wolniutko toczyć aż do zatrzymania się. :mrgreen:

    dodatkowo w takiej sytuacji zespół piasta,tarca,koło bardziej się nagrzewa. :|

    uff!mam nadzieję że udało mi się to wyjaśnić w przyswajalny sposób. :mrgreen:

    proponuję zrobić przegląd hamulców żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.


    pozdrawiam!!!

    andrzej


    moja druga ulubienica...

  3. #13
    Izabela
    Gość

    Domyślnie

    dzięki!! napewno zostanie to sprawdzone i dam znać czy tak się dzieje pozdrawiam

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to są już 2 opcje - łożysko w sprężarce i hamulce. Co do łożyska to uważaj, ponieważ nawet jak masz sprężarkę wyłączoną to łożysko od koła pasowego też pracuje. Dlatego nie radzę wybierać się w dłuższą drogę bo w przypadku zablokowania tego łożyska możesz doprowadzić do zniszczenia paska wieloklinowego, a znane są przypadki, że ten uszkodzony pasek wkręcał się w rozrząd i powodował poważne uszkodzenia silnika. Podobnie z hamulcami - jeśli nie odbijają i się mocno grzeją to możesz doprowadzić do wrzenia płynu hamulcowego i utraty możliwości zahamowania samochodu, a wtedy o wypadek nie trudno. Dlatego nie zwlekaj i koniecznie jedź do warsztatu.

  5. #15
    Izabela
    Gość

    Domyślnie

    SG0240- mocno podnosząca na duchu jest Twoja wypowiedź

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał Izabela
    SG0240- mocno podnosząca na duchu jest Twoja wypowiedź
    eee... nie jest tak źle,mógł napisać dużo gorsze słowa. :mrgreen:


    moja druga ulubienica...

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    krk
    Auto
    Była: 156 1.8 TS '98/ Jest: 166 3.0 2001
    Postów
    89

    Domyślnie

    jeśli to sprężarka, to będzie ćwierkał w zależności od prędkości obrotowej silnika, a jeśli hamulce to w zal. od prędkości jazdy, no i na stojącym nie ćwierknie ;]

    wcisnięcie hamulca przy sprzęgniętym silniku to jednak obciążenie dla motoru, czyli też dla rolek i łożyska sprężarki. spróbuj hamować z wciśniętym sprzęgłem, i zobacz czy też będzie ćwierkał

  8. #18
    Izabela
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał v4l4r
    jeśli to sprężarka, to będzie ćwierkał w zależności od prędkości obrotowej silnika, a jeśli hamulce to w zal. od prędkości jazdy, no i na stojącym nie ćwierknie ;]

    wcisnięcie hamulca przy sprzęgniętym silniku to jednak obciążenie dla motoru, czyli też dla rolek i łożyska sprężarki. spróbuj hamować z wciśniętym sprzęgłem, i zobacz czy też będzie ćwierkał


    hm....no tak, ale ona też ćwierka nie tylko podczas hamowania, ale też w trakcie jazdy, będę jeździła z wciśniętym sprzęgłem 8((( .To świergoli po nagrzaniu silnika, tak po jakiejś godzinie jazdy, i tak poświergoli, popiszczy, przestanie na jakiś czas potem znowu i tak na zmiane. Zauważyłam, ze też świergoli pezy hamowaniu dlatego podejrzenie padło na koła ,ze to własnie z tamtąd wydobywaja sie te paskudne dźwięki, a nie z okolic silnika jak mowilam caly czas mechanikom, a oni szukali wiatru w polu ;// , aha, i jaszcze jedno, dzis wracałam ze szczecina i... jak zaczęla piszczeć i akurat wchodziłam w zakręt to przy skręcie kierownicy (kół) przestawało piszczec, ale jak wyjechalam na prostą świergolenie znowu się odzywało, wkurza mnie to już niesamowicie, w dłuższą trasę to chyba bez stoperów ani rusz

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    krk
    Auto
    Była: 156 1.8 TS '98/ Jest: 166 3.0 2001
    Postów
    89

    Domyślnie

    a to może łożyska przy kołach, piasty, zawieszenie?

    jeśli ta sprężarka jest na 100 zrąbana, to pozostaje wymienić i tyle (może się da wymienić samą zębatkę z łożyskami), i może całkiem przestanie ćwierkać

  10. #20
    Izabela
    Gość

    Domyślnie

    niby tak, ale taka sprężarka kosztuje majątek :? , co do zawieszenia to bym się nie czepiała, bo wymieniłam z przodu wahacze górne i dole wraz ze sworzniem TRW, i łączniki stabilizatora, tak więc z tym jest ok,mechanik sam mi powiedział, ze sie pospieszylam z wymiana, bo mogła pojexdzić jeszcze na tamtych, ale się uparłam więć wymienil. Teraz albo ta przekleta sprężraka (łozyska czy koło pasowe) lub koła -świety raczy wiedzieć co jeszcze , w najblizszym czasie ZNOWU wybiorę sie do mechanika, ''kiedys mnie tam wyświęcą, i powiedzą babo czego ty chcesz od tego samochodu!!" , nie wiem czy mam sie smiac czy płakac.pozdrawiam

Podobne wątki

  1. "świerszcz" w lewych drzwiach
    Utworzone przez ziomal73 w dziale GT
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-02-2016, 13:24
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 18:45
  3. świerszcz w drzwiach
    Utworzone przez dziun_bg w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 05-01-2012, 17:14
  4. [146] świerszcz...
    Utworzone przez Pucik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-07-2010, 21:06
  5. Świerszcz z okolicy rozrządu 2.4 JTD
    Utworzone przez tomaszko79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-06-2009, 22:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory