Strona 7 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 136

Temat: falowanie obrotów na biegu jałowym

  1. #61
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mazi88 Zobacz post
    Ktoś się orientuje jaki mniej więcej wyjdzie koszt takiej zabawy u mechanika?
    Zapłaciłem 700 zł z uszczelką i spawaniem kolektora.

  2. #62
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    Była: AR 147 1.9 JTD| AR 159 2007 1.9 JTDm, AR Mito 1.3 JTDm, Jest: AR Giulietta 2011 2.0 Jtdm
    Postów
    158

    Domyślnie

    Czy lekkie falowanie jedynie na zimnym silniku może być nastepstwem padniętej świecy?

  3. #63
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Tak. Lub świecy mającej problem po przejściu w tryb grzania wtórnego. Ale jeśli to trwa kilka minut, to winne jest coś innego.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #64
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    Była: AR 147 1.9 JTD| AR 159 2007 1.9 JTDm, AR Mito 1.3 JTDm, Jest: AR Giulietta 2011 2.0 Jtdm
    Postów
    158

    Domyślnie

    Trwa to jedynie przez kilkadziesiąt sekund, po chwili gyd silnik się nagrzeje falowania już nie ma.

  5. #65
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Ostatnio problem z falowaniem obrotów znacznie się nasilił. Auto ma moc, tylko bardzo szarpie podczas jazdy na 2. biegu bez gazu. Wciskam gaz to jest OK. Nie próbowałem co prawda całkowicie zaślepiać EGR-u (wyczyściłem i założyłem fabryczną uszczelkę) i jeszcze nie usunąłem klap wirowych (kolektor pozmianowy - tu chyba nie ma możliwości zacięcia się klapy?). Miał może ktoś takie objawy przed wywaleniem klap?
    Hej magil, usunąłeś ten problem?

    U mnie w aucie bez EGR, DPF i bez klap auto zaczęło mieć problemy z falowaniem. Moje obserwacje:
    – nie jest to zawsze, wydaje mi się, że występuje w nagrzanym aucie (chodzi o temp. wody), wystąpi 2-3 razy w czasie dłuższej jazdy po mieście i potem jest spokój
    – gdy jest problem czuć wtedy tępą reakcje na gaz, to znaczy puszczenie gazu podczas jazdy na biegu powoduje ostre hamowanie silnikiem, naciśnięcie gazu ponowne mocne szarpnięcie oraz dłuższą niż zwykle reakcję na gaz, trochę to podobne do jazdy na LPG ze źle wyregulowaną instalacją gazową
    – auto sprawia problem, bo potrafi po wysprzęgleniu zgasić silnik (komunikat "low oil pressure", ale komunikat wynika ze zbyt dużego spadku obrotów, chyba ze zbyt dużego falowania). niestety jest to niebezpieczne, dzieje się to w ostatnim momencie dohamowywania gdy np. chcę skręcić w ciasną uliczkę i siada wspomaganie....
    – łączyłem to z używaniem klimatyzacji, ale zdarza się to też bez, klima po prostu mocniej obciąża silnik i łatwiej wywołać ten efekt
    – myślałem, że to kwestia paliwa, ale nalałem dziś paliwo na innej stacji (szarpnąłem się na shell nitro hiper-power diesel cośtam) i problem występuje dalej
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 06-09-2014 o 09:18

  6. #66
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    I tak, i nie. Od tamtej pory klapy mam wywalone, EGR zaślepiony. @sdero kilka razy modyfikował moją mapkę (dawki rozruchowe, prędkość biegu jałowego, chip tuning).
    W między czasie wymieniłem rolkę pomocniczą oraz sprzęgło alternatora (szumiały), świece, końcówkę na wtryskiwaczu (korekty mam idealne), czyściłem regulator ciśnienia (ogólnie zawsze mam coś dolane do paliwa - czyścik, cetane booster, jeździłem przez pewien czas z 2T; jedyne co się polepszyło to korekty).

    Czasem się zdarzy nieregularna praca silnika. Jeśli zauważę to zaraz po odpaleniu, włączam wtedy światła i klimę, i pod większym obciążeniem obroty przestają falować. Ale czasami mimo obciążenia też potrafią wariować (w granicach +/- 10 obrotów), a mam podwyższone na 830. Zauważyłem też przy okazji falowania obrotów falowanie wskazania ciśnienia atmosferycznego (odczyt zmieniał się z 983 na 985 mbar w odstępach półsekundowych). Podzwoniłem po elektronikach samochodowych w Radomiu to wszyscy mnie wręcz olali... A sam bez odpowiedniego sprzętu raczej nie podejmę się przelutowania tego czujnika w ECU.

    Dodatkowo mam też chwilowe spadki mocy podczas dynamicznego przyspieszania na 1. i 2. biegu w okolicach 2800 obr/min (takie niegroźne, ale wyczuwalne i irytujące). Oczywiście też występują nie zawsze, a logi nic ciekawego nie pokazują... Zauważyłem, że na 2. biegu po wciśnięciu gazu przy 2000 obr/min auto, gdy ma wystąpić ten spadek mocy, zbiera się zdecydowanie słabiej (co nie znaczy, że nie ma mocy), przy tym wskazówka ciśnienia doładowania szybuje bardzo szybko pod 1.5 bara, po czym równie szybko opada na 0.8 (szybciej niż zwykle). Zastanawiam się właśnie nad zamówieniem nowego czujnika ciśnienia doładowania. Jeśli po wymianie czujnika sytuacja się nie poprawi to zwalę winę na "losowo" zacinającą się zmienną geometrię.

    Reasumując, powyższe przypadłości nie przeszkadzają mi w użytkowaniu auta. Nie powodują jego gaśnięcia, żadnych błędów w ECU. Żona nie zwraca na to uwagi i bezczelnie twierdzi, że wymyślam...

    W przyszłym tygodniu wymieniam rozrząd (rolka już czasem hałasuje mimo 50 tys. od czasu jej wymiany) oraz komplet zawieszenia silnika, bo jeden dolny wspornik oraz łapa silnika od strony rozrządu są już dość zmęczone. Nie sądzę, żeby rozrząd miał wpływ na nieregularną pracę silnika. Tak czy inaczej, przekonam się czy to coś zmieni.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #67
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Jeśli to coś podpowie, to oczywiście występują przypadki losowego przycinania się kierownic. Ostatnio nawet miałem taki przypadek przyłapany na hamowni, więc mam z niego wykres.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #68
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie pocieszyłeś mnie Na hamownię wybieram się już ponad rok... Może w końcu się uda.

    Albo profilaktycznie wleję dwie butelki czyściciela turbosprężarek i zobaczymy.
    http://archoil.pl/produkt/ar6600-430ml/
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #69
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Spokojnie, czyszczenie nie jest trudne. A w te środki, to ja jakoś nie bardzo wierzę
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #70
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    @sdero, w 2.4 ciężko wyjąć turbo?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

Podobne wątki

  1. Falowanie obrotów na biegu jałowym
    Utworzone przez Kamiel w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-10-2014, 13:38
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. falowanie obrotów na jałowym JTD
    Utworzone przez piotr_alex w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-04-2012, 20:02
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 18:10
  5. AR 156 1.6 TS z gazem, 2 tys obrotów na jałowym
    Utworzone przez luceklz w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-03-2011, 12:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory