Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: pasek wałków stabilizujących

  1. #11
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Brak paska wiąże się między innymi z większymi drganiami i obciążeniem panewek. Mniejsze TS'y to inny skok, średnica tłoka inne przeciążenia na korbowodzie itd. Jak się jeszcze do tego nie pilnuje oleju to kłopoty szybko się pojawią. Statystyki niestety nie kłamią i dorwać zdrowe 2.0 to niełatwa sprawa. Temat rzeka.
    Kurcze, to TSy faktycznie muszą być bardzo delikatne, jak im wibracje panewki rozwalają. Wynikałoby z tego, że w mniejszych TSach panewki powinny lecieć dużo cześciej.
    Pozdrawiam,
    Adam

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał alterro Zobacz post
    Kurcze, to TSy faktycznie muszą być bardzo delikatne, jak im wibracje panewki rozwalają. Wynikałoby z tego, że w mniejszych TSach panewki powinny lecieć dużo cześciej.
    Tutaj dochodzi jeszcze kilka czynników. 2,0 to jednak trochę inny silnik niż 1,4, 1,6 i 1,8. (chodzi mi o 16V). W mniejszych ten problem tak często nie występuje. Ale o panewkach jest już pół internetu. Tak, jak napisano wcześniej należy ten pasek balansujący założyć z głową i mamy spokój.

  3. #13
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Tutaj dochodzi jeszcze kilka czynników. 2,0 to jednak trochę inny silnik niż 1,4, 1,6 i 1,8. (chodzi mi o 16V). W mniejszych ten problem tak często nie występuje. Ale o panewkach jest już pół internetu. Tak, jak napisano wcześniej należy ten pasek balansujący założyć z głową i mamy spokój.
    Ale porównujesz mniejsze TSy z 2.0 z paskiem, czy z 2.0 bez paska? Bo zgodnie z tym co napisałeś, to najmniej awarii powinno być w 2.0 TS z paskiem (najmniejsze wibracje, prawie brak), potem 1.4, 1.6, 1.8 (średnie wibracje) i na końcu 2.0 bez paska (duże wibracje).
    Pozdrawiam,
    Adam

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Mniejsze TS'y przecież nie mają tego paska. 2,0 16 V TS miały je fabrycznie właśnie ze względu na kulturę pracy i redukcję obciążeń dzięki temu. Poszukaj na forum o tym, bo w kilku tematach mądrzejsi ode mnie się na ten temat wypowiadali.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Dziwna dyskusja. Skoro fabryka przewiduje taki pasek to o czym mowa??

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Mniejsze TS'y przecież nie mają tego paska. 2,0 16 V TS miały je fabrycznie właśnie ze względu na kulturę pracy i redukcję obciążeń dzięki temu. Poszukaj na forum o tym, bo w kilku tematach mądrzejsi ode mnie się na ten temat wypowiadali.
    Wprowadziłeś zależność: większe wibracje silnika -> szybsze padanie panewek. Wałki wyrównoważające mają na celu zmniejszenie wibracji silnika. Takie wałki ma tylko 2.0. Więc mniejsze TSy muszą mieć większe wibracje niż 2.0 z poprawnie działającymi wałkami, co musiałoby się przełożyć na większą liczbę uszkodzeń panewek.

    Po prostu zgadzam się z SG0240, że te wałki odpowiadają tylko i wyłącznie za kulturę pracy silnika. Naprawdę myślisz, że wibracje, których siła jest jakimś bardzo małym ułamkiem sił na korbowodzie, mogłyby popsuć panewki?
    Pozdrawiam,
    Adam

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Niby najpierw piszesz, że się nie znasz i stąd pytanie a potem twierdzisz, że wiesz lepiej. Paranoja...
    Spytaj ludzi, którzy mają do czynienia z budową/konstruowaniem silników i dowiesz się, jaki to ma wpływ na równą pracę wału. Ten pasek stabilizuje pracę 2,0 TS'a i chodzi między innymi po kole pasowym wału. Kolega, który przywoził z Włoch dużo 156 na części też zauważył, że prawie każdy z padniętą panewką nie miał tego paska. Może i zbieg okoliczności ale kto da gwarancję, że nierówna praca silnika nie przyczynia się do szybszego zużycia panewek? I nie porównuj już do mniejszych TS'ów bo piszemy o 2,0.

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Dokładnie, 2.0 ma inną budowę niż mniejsze TS'y, min skok tłok, średnica itp. I dlatego w 2.0 tylko montowano te paski.

    Mniejsze TS'y nie mają problemów z nadmiernymi wibracjami.

    Jeżeli chcesz to możesz być kolejnym testerem i nie zakładaj tego paska, zobaczymy co się stanie a wnioskami pochwalisz się na forum

  9. #19
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Niby najpierw piszesz, że się nie znasz i stąd pytanie a potem twierdzisz, że wiesz lepiej. Paranoja...
    Spytaj ludzi, którzy mają do czynienia z budową/konstruowaniem silników i dowiesz się, jaki to ma wpływ na równą pracę wału. Ten pasek stabilizuje pracę 2,0 TS'a i chodzi między innymi po kole pasowym wału. Kolega, który przywoził z Włoch dużo 156 na części też zauważył, że prawie każdy z padniętą panewką nie miał tego paska. Może i zbieg okoliczności ale kto da gwarancję, że nierówna praca silnika nie przyczynia się do szybszego zużycia panewek? I nie porównuj już do mniejszych TS'ów bo piszemy o 2,0.
    Bo nie wiedziałem, jak Twoim zdaniem brak tego paska wpływa na panewki. Z ciekawości poszukałem, czy ktoś, kiedyś wysnuł podobny wniosek (ogólnie, nie dotyczący tylko Alfy) i jakoś nic nie znalazłem. Przejrzałem też alfaownera i też twierdzą, że te wałki mają poprawić kulturę pracy i nie mają żadnego wpływu na życie panewek.
    A na razie jest to hipoteza, a nie teoria.

    Porównuję dwa silniki różniące się tylko wałem i tłokami. 1.8 wibruje bardziej (bo nie ma wałków), więc powinien mieć więcej uszkodzonych panewek, prosta konkluzja.
    Pozdrawiam,
    Adam

Podobne wątki

  1. [155] Pasek wałków balansu-ustawienie
    Utworzone przez GrzesMis w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 12:22
  2. łożyska wałków wyrównoważających
    Utworzone przez blandor w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-11-2012, 21:56
  3. Blokady wałków 2.0ts do pożyczenia:)
    Utworzone przez michal832 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-07-2010, 21:49
  4. [156] Pasek wałków wyrównoważających
    Utworzone przez williamdrake w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-01-2009, 10:15
  5. [156] pasek wielorowkowy i pasek rozrzadu razem?
    Utworzone przez yarecky w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 21-12-2008, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory