Witam!
Kilka dni temu jadąc przez krótki odcinek wertepów, moja 145 JTD, dobiła porządnie zawieszeniem. Po chwili zapaliła się marchewa. Dziś znalazłem chwilę, podłączyłem bellę pod ELMa i FESa - diagnostyka błędów pokazała mi P0220.
Rozebrałem osłonę pod kierownicą, przyjrzałem się też potencjometrowi pedału gazu na ile pozwala zabudowa. Sprawdziłem także wskazania FESa związane z parametrami gazu.
Wartości minimalne dla parametrów jakie odczytałem bawiąc się pedałem gazu:
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,350 V
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,370 V
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 %
Natomiast wartości maksymalne jakie pokazał mi FES: (przy bardzo mocnym wciśnięciu pedału w podłogę - jest śruba/ogranicznik pod pedałem)
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 3,622 V
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 2,161 V
Pozycja pedału przyspieszenia: 100,00 %
Moje pytania do was:
pyt 1 --- Czy wartość 2 nie powinna być identyczna (bardzo zbliżona) do wartości 1 ?
pyt 2 --- Czy te nierówne napięcia / wartości - wywołują błąd P0220 ?
pyt 3 --- Gdzie szukać przyczyny ? (przeszukałem forum i net ale mało informacji na temat alfy 145 a do tego linki do zamieszczonych w necie zdjęć się zdezaktualizowały)
pyt 4 --- Jeżeli jakaś kostka połączeniowa czujnika położenia do ECU - gdzie jej szukać w 145 JTD?
Dodatkowo znalazłem 2 odłączone wtyczki pod osłoną oraz 2 puste miejsca. Załączam zdjęcie.
pyt 5 --- Do czego służą te wtyczki (A, B) ?
pyt 6 --- Gdzie ma być podłączona wtyczka B (A znalazłem)?
pyt 7 --- Do czego służą gniazda C i D? (czy któreś jest może od tempomatu) ?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc i wskazówki.