Strona 76 z 117 PierwszyPierwszy ... 26666768697071727374757677787980818283848586 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 751 do 760 z 1164

Temat: ALFA ROMEO 155 Twin Spark 16v - historia,zdjecia,opinie,itd...:)

  1. #751
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Ja także gratuluję auta, śliczny kolor - dawaj więcej fotek !


    Ja wiem co takiego w nim znakomitego (oprócz niszowej acz włoskiej marki) ???

    Bardahl XTC C60 10W40
    lepkość 100*C - 15,1 cSt
    lepkość 40*C - 102,1 cSt
    indeks lepkości - 156
    temperatura płynięcia - (-36*C)
    TBN - 6,9 mg KOH/g

    Amsoil Premium Protection 10W40
    lepkość 100*C - 14,6 cSt
    lepkość 40*C - 90,5 cSt
    indeks lepkości - 169
    temperatura płynięcia - (-44*C)
    TBN - 12,1 mg KOH/g



    W zasadzie pozamiatane - TBN słabiutkie nawet jak na średniaka w lepkości 10W40.
    Na 100% to nie Full syntetyk tylko HC.

    Dla porównania nasz Lotosik:

    Lotos Semisyntetic Thermal Control 10W40
    lepkość 100*C - 14,8 cSt
    lepkość 40*C - 96,5 cSt
    indeks lepkości - 153
    temperatura płynięcia - (-39*C)
    TBN - 7,9 mg KOH/g
    To nie temat o olejach ale odpowiem.Bardahl jest z amerykański nie włoski.To raz.Dwa same tabelki nic(może przesadzam)nie dają.Jak olej spisuje się w silniku poza parametrami z tabelek ogólnie dostępnych jest coś jeszcze.Coś o czym ja,Ty nic nie wiemy.To są DODATKI.Tego nigdzie nie wyczytasz bo to najpilniej strzeżone tajniki producentów....A te dodatki to 75%sukcesu...
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #752
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Lesio o dodatkach olejowych wiem dużo - pytaj co chcesz wiedzieć.
    I to właśnie głównie one decydują o tym (oraz sama baza olejowa) jak parametrowo olej wyjdzie - i to nie są "tabelki" a dane z MSDSa olejów. Masz tam też dane dot. bazy olejowej i właśnie dodatków.
    Są strony, na których możesz obejrzeć wyniki analiz chemicznych olejów - zarówno nowych jak i po różnych przebiegach.

    I niestety dla Bardahl jego 10W40 nie ma nawet startu przy ww. Amsoil'u jeśli idzie o skład czy parametry.
    Ale to nie temat o olejach wiec faktycznie to tyle.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  3. #753
    Użytkownik Embrion Avatar minieeek
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    WND
    Auto
    155 2,0 16V
    Postów
    22

    Domyślnie

    Panowie pomocy!!!!!Jadąc dziś do pracy z silnika zaczęły dobiegać synchronicznie powtarzające się metaliczne dźwięki. Po przejechaniu jeszcze ok 2-3km auto zatrzymałem bo odgłos stał się bardzo głośny i na wszystkich możliwych obrotach.Po zholowaniu do domu i próbie krótkiego odpalenia słychać jakby metal tarł o metal bez najmniejszego smarowania.Co do tej pory zrobiłem:1. Zdjęta obudowa rozrządu - paski całe napięte2. Zdjęta pokrywa zaworów - wałki bez luzów szklanki wszystkie w ruchu3. Olej oczywiście w silniku, nawet lekko ponad stan4. Jutro po południu będę zwalał głowicę spojrzeć co z tłokamiPoprawcie mnie jeśli się mylę, czy może to sławne panewki, a jeśli tak to czy nie powinienem odrazu stanąć a nie przejechać jeszcze kilka km. Chodzi mi o to czy motor nie piwinien odrazu stanąć.Druga rzecz jak zaczęły się te odgłosy stracił moc. Jechał ale jakby diesel z walniętą turbiną.I jeszcze jedna rzecz jak najlepiej wyjąć motor (górą czy dołem) słyszałem wiele opinii.Na koniec jeśli to panewki to jaki koszt naprawy i co wymienić.Chodzi mi o to jeśli przekroczy 1,5 tysia to niestety pójdzie za żyletki.Dzięki z góry za odpowiedzi

  4. #754
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Nagraj filmik ale na 99% panewka wnioskując po opisie...

  5. #755
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Czyli szukaj nowego auta...

  6. #756
    Użytkownik Embrion Avatar minieeek
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    WND
    Auto
    155 2,0 16V
    Postów
    22

    Domyślnie

    Co do filmiku to już nic nie da silnik rozebrany, zostało odkręcić i zdjąć głowicę.
    Co do rozglądania się za drugim autem, to trzeba pewnie powoli zacząć.
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to bardzo chętnie poczytam.
    Jakby co pewnie i tak nie będę naprawiał, koszta za duże a drugi silnik też swoje kosztuje i kupuje się kota w worku.
    Pewnie pójdzie na części w alledrogo i na forum.

  7. #757
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał minieeek Zobacz post
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to bardzo chętnie poczytam
    Omijaj TS-y 16V i JTS-y

  8. #758
    Użytkownik Embrion Avatar minieeek
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    WND
    Auto
    155 2,0 16V
    Postów
    22

    Domyślnie

    Nie chwaląc się niedługo zostanę po raz trzeci tatą. Zastanawiałem się przez chwilę nad fiatem multiplą.
    Praktyczne, pakowne. Szkoda tylko, że alfa nawaliła, bo chciałem zostawić dla siebie do jazdy.
    Ale nie ma tego złego, jeśli okaże się, że to nie panewki tylko coś z głowicą, to chyba będę naprawiał.

  9. #759
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    A to nie jest przypadkiem stara 155 kolegi z forum?? Ile czasu ją masz??

  10. #760
    Użytkownik Embrion Avatar minieeek
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    WND
    Auto
    155 2,0 16V
    Postów
    22

    Domyślnie

    Zgadza się kolego kasztelan. Alfa wcześniej należała do kolegi Pawła. Odkupiłem w kwietniu zeszłego roku, no służy u mnie czyli niecałe 1,4 lata.

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 156 I 2.0 Twin Spark 16v
    Utworzone przez Eleren12 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 20:22
  2. 2.0 Twin Spark w GTV + LPG - opinie
    Utworzone przez kobielczak w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 23-02-2014, 21:27
  3. alfa romeo 147 twin spark
    Utworzone przez Blackchart w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 12:43
  4. Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark
    Utworzone przez Shad's w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-10-2010, 20:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory